adexo3
۴۲۲۹۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

توصیه مهم به مردم درباره خرید خودرو

مقامات مسوول به دنبال رشد غیرواقعی قیمت‌ها در بازار خودرو از مردم خواستند از خرید این محصول خودداری کنند.

خبرگزاری ایسنا: مقامات مسوول به دنبال رشد غیرواقعی قیمت‌ها در بازار خودرو از مردم خواستند از خرید این محصول خودداری کنند. این مقامات تاکید می‌کنند به زودی قیمت خودروها در بازار کاهش خواهد یافت.

اگرچه از چند هفته پیش به دلیل توقف عرضه از سوی خودروسازان سیر صعودی قیمت خودرو آغاز شد اما از روز گذشته دلالان و واسطه‌های بازار با سوءاستفاده از ابلاغ مصوبه جدید قیمت‌گذاری، قیمت این محصول را به شدت و به طور غیر طبیعی افزایش دادند به‌گونه‌ای که قیمت خودرویی چون سایپا ۱۱۱ به حدود ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تیبا به حدود ۲۲ میلیون تومان رسیده است. دلالان قیمت پژو ۴۰۵ را نیز حدود ۲۵ میلیون تومان و پژو پارس سال را حدود ۳۵ میلیون تومان عنوان می‌کنند.

به دنبال شکل‌گیری چنین وضعیتی یک مقام مسوول در صنعت خودرو در از مردم خواست از خرید خودرو به قیمت‌های کاذب فعلی خودداری کنند زیرا به زودی با اجرایی شدن مصوبه جدید قیمت‌گذاری، قیمت‌های کاذب این محصولات در بازار کاهش خواهد یافت.

به گفته او بخش قابل توجهی از معاملات فعلی در بازار خودرو بین دلالان و واسطه‌ها صورت می‌گیرد که خودروها را بین خود دست به دست می‌کنند.

شب گذشته نیز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که با ابلاغ مصوبه جدید، قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروها به تدریج به هم نزدیک خواهند شد بنابراین کسانی که نیاز فوری به خرید خودرو ندارند، فعلا به بازار مراجعه نکنند. محسن صالحی‌نیا تاکید کرد که طی هفته‌های آینده شاهد متعادل شدن بازار خودرو خواهیم بود.

این اظهارات در حالی است که پیش از این برخی از نمایندگی‌های فروش خودروسازان در واکنش به رشد بی‌ضابطه قیمت‌ها در بازار اظهار می‌کردند که با آغاز عرضه خودرو از سوی خودروسازان از هفته آینده شاهد کاهش قیمت این محصولات خواهیم بود.

اما گذشته از تاکیدات صورت گرفته درباره کاهش قریب‌الوقوع قیمت خودروها در بازار، مصوبه دولت در زمینه کاهش تعرفه واردات خودرو نیز تاثیر مثبتی بر متعادل شدن قیمت‌ها خواهد داشت. وزرای عضو کارگروه کنترل بازار در مصوبه اخیر خود درباره نحوه قیمت‌گذاری خودروها، بر کاهش سالانه پنج درصدی تعرفه واردات این محصول به منظور ایجاد تعادل و کنترل قیمت‌ها در بازار داخلی تاکید کرده‌اند.

البته برخی نمایندگان مجلس نیز حذف تعرفه واردات خودرو را خواستار شده‌اند. سید محمد بیاتیان، عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرده که اگر دولت بخواهد به فکر مصرف‌کنندگان، سلامت مردم، کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی باشد باید همزمان با ابلاغ سپردن اختیار قیمت‌گذاری به خودروسازان، تعرفه واردات خودروهای سبک را صفر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      آفرین چه خبر خوبی حالا که دلالان عزیز بکشن کنار خود ایران خودرو می خواهد روی شمارو کم کنه،دوستان یه سری به قیمتای نمایندگی ها بزنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج