adexo3
۴۲۳۳۴۰
۲۴ نظر
۵۰۰۰
۲۴ نظر
۵۰۰۰
پ

کدام کشورها بهترین کیفیت زندگی را دارند؟

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اخیرا شاخص زندگی بهتر ۲۰۱۶ از کشورهایی که بهترین کیفیت زندگی را دارد منتشر کرده است.

خبرگزاری ایسنا: سازمان توسعه و همکاری اقتصادی ۳۴ کشور را در ۱۱ پارامتر رفاه شامل تعادل کار و زندگی، ثروت مالی، ایمنی، آموزش و کیفیت محیط زیستی مورد بررسی قرار داده است و از آمار سازمان ملل، دفاتر آمار ملی و سازمان گالوپ استفاده کرده است.

پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر» به بررسی کشورهایی پرداخته که در این شاخص بالاترین امتیاز را به دست آورده است. این کشورها عبارتند از:

۱_ نروژ: این کشور سال گذشته هم دومین امتیاز بالا را به دست آورد. مردم در نروژ بهترین زندگی را دارند و در این کشور اکثر مردم از شغل با درآمد خوب و سطح بالای آموزش برخوردارند و متوسط عمرشان ۸۲ سال است.

۲_ استرالیا: اگرچه استرالیا در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در رتبه اول و در سال ۲۰۱۵ در رتبه چهارم این شاخص قرار گرفت، امسال رتبه دوم را کسب کرد. بررسی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نشان داد مردم در استرالیا حس اجتماعی قوی دارند و ۹۵ درصد از استرالیایی‌ها معتقدند کسی را می‌شناسند که می‌توانند به آنها اتکا کنند.

۳_ دانمارک: این کشور در مقایسه با رتبه‌اش شاخص سال گذشته، هفت پله صعود کرد و از نظر بیشترین مرخصی با حقوق که به طور متوسط پنج هفته در سال است، امتیاز بالایی را به دست آورد. به‌طور متوسط کارکنان تمام وقت ۶۶ درصد از روزهای خود را به امور شخصی می‌پردازند.

۴_ سوییس: نرخ بیکاری در سوییس حدود ۳.۱ درصد است که یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در جهان است.

۵_ کانادا: این کشور در مسکن ارزان قیمت رتبه بالایی را کسب کرده است و در دهه ۲۰۰۰ دولت تورنتو و ونکوور محله‌های تک خانواده‌ را اصلاح کردند تا مالکان خانه‌ها اتاق‌های بیشتری برای اجاره داشته باشند و به این ترتیب شمار خانه‌های قابل اجاره‌ ارزان قیمت افزایش پیدا کرد.

۶_ سوئد: مردم در سوئد سطح مشارکت اجتماعی بالایی دارند. در انتخابات اخیر برای پارلمان، ۸۳ درصد از شهروندان سوئد در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

۷_ نیوزلند: نیوزلند که در شاخص زندگی بهتر امسال دو پله صعود کرد، محیط زیست را در اولویت خود قرار داده است. میزان آلایندگی‌های گلخانه‌ای نیوزیلند نسبتا پایین است که عمدتا به دلیل جمعیت اندک در این کشور است.

۸_ فنلاند: در فنلاند چهار درصد از کارمندان ساعت‌های طولانی کار می‌کنند که بسیار کمتر از متوسط ۱۳ درصد سازمان توسعه و همکاری اقتصادی است.

۹_ آمریکا: با وجود این‌که این کشور از رتبه خود در شاخص سال گذشته چهار پله نزول کرده است، در بخش‌هایی مانند مسکن، درآمد و ثروت بالاترین امتیاز را به دست آورده است. متوسط درآمد خانوار در این کشور ۴۱ هزار و ۷۱ دلار در سال است که بالاترین میزان در بررسی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی بوده است.

۱۰_ ایسلند: این کشور از شاخص سال گذشته هشت پله نزول کرده است. درصد نیروی کار ایسلند که به مدت یکسال یا بیشتر بیکاری بودند، حدود ۰.۷ درصد است که پایین‌تر از متوسط ۲.۶ درصد سازمان توسعه و همکاری اقتصادی است.

۱۱_ هلند: این کشور یکی از بالاترین نرخ‌های سواد در جهان را دارد و دانش آموزان در هلند در ریاضی، علوم و تست‌ها درک مطلب، امتیاز بالاتر از حد متوسطی را کسب کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • golbahar

      ایران :) مگه نمیبینید میگن هر کی رفته ترکیه پشیمونه هر کی رفته امریکا پشیمونه هر کی رفته آلمان پشیمونه :) والا ...

    • بدون نام

      ایران هم از نظر دزدی و فساد و بیکاری و فقر و رکود توی کل دنیا اوله چه افتخار بزرگی تو کل دنیا اول باشی!!!!!

    • علی

      نامردا بازم حق مارو خوردن طلارو از مشت ما با ناداوری دراوردن ما ک تو فقر بیکاری فساد فحشا اولیم خب

    • حسرت الملوک

      بالاخره یه فرقی باید باشه بین جهان مترقی و جهان سوم.

    • ابران

      بله داستان ما
      بدون فقر
      بدون بدبختی
      حقوق بالا
      مسکن خوب
      ماشین خوب
      اقتصاد خوب
      و۱۰۰البته چی چی قیمت دلار خوب
      وووووو
      تا تهشو برو دیگه .....

    • بدون نام

      در نظر سنجی ها همیشه از اخر اول هستنند با خبری که فدراسیون فوتبال داد ماشالا ما در همه رشته ها اول بودیم ........ هرگز در هیچ فهرستی نه اولیم ونه اخر ته جهنم قرار داریم اخه تو این کشور چی رو حسب است که جز فهرست جهانی قرار بگیریم ولی تو ردوزی پولشوی اختلاص حقوق های نجومی گرسنگی فقر نداری بی خانمانی وتلاخسته شدم خودم خجالت میکشم از این امار وارقام صادر شده لطفا دیگه از این خبرهای زشت درج نکنید

    • خسروی

      آقا ایران را ازقلم انداختی!!!!

    • بدون نام

      چرانمیگین ایران تودنیاچندمه بدترین کشورازهرلحاظ 1طلاق 2فحشا3فساددولتی4رانت5موادمخدر6کودک کار7اعتیادجوانان ایران تواینهااوله

    • رها

      بدون شک ایران همه کار دارن کسی حقوق دیگری را پایمال نمیکنه ........

    • بدون نام

      برات گلابی کاشته ایم صبرکنید تا شلغم برداشت کنید

    • aryakhan

      بله چرا در رفاه نباشند، چون در کشورهاشون دزد ندارند که حق هفتادهشتادمیلیون نفرا به یغما ببرند، در رفاهند چون در کسور من مردم خیلی راحت حق الناس میکنندو افراد بدبختی مثل من بخاطر نداشتن در آمد کافی بخاطر پرداخت اقساط وام باید پول نزول کنم، برای پرداخت اقساط وامهایی که بهره بانکی آنها نیز دست کمی از نزول ندارد. ...

    • ابراهيم

      توي اين كشورهايي كه گفتيد كدومشون مسلمان هستند
      بعد ما كه ادعا ميكنيم مسلمانيم و دين ما كامل است از هر نوع تخلف رتبه اول رو داريم

    • بدون نام

      اینام تو همه چی رنکنیگ رو بین خودشون تقسیم می کنن ! اونقد مشکلات خودشون دارن که بری توشون گم میشی ولی سانسور خبری می کنن

    • بدون نام

      چرا سازمانهای جهانی یک رتبه بندی در دزدی اختلاس بیکاری فقر فساد فحشا اعتیاد و... انجام نمی دهد که لااقل ایران در رده های بالای حدول قرار گیرد یا شاید هم اول شویم

    • مورتی

      اینا همش کذب محضه و دروغه! اونا خودشون نمی دونن فقط فکر می کنن زندگی خوبی دارن.

    • خاول

      کشورهایی اول شدن ک همیشه اخبار ایران از نژاد پرست بودنشون تیتر میزنه . موندم اخبار ایران چی میگی واسه خودش

    • بدون نام

      خوش به حالشون.در ایران هم متوسط درامد هر خانوار 12میلیون تومان سنگ بترکه.فقط خودمونو عشقه

    • بدون نام

      البته خیلی ازین کشور هایی که نام بردید جز گرون ترین کشورها هم هستند.

    • سیناسلیمی

      اگر به نام کشور های ذکر شده دقت کنیم و گشتی در فضای مجازی پیرامون وضعیت آموزش و پرورش این کشور ها بزنیم ،به راحتی متوجه میشویم که موفقیت امروز این کشور ها حاصل سرمایه گذاری آنها در آموزش و پرورش است ، امری که در کشور ما نه دولت و نه مردم اهمیتی برای آن قائل نیستند . تا آموزش و پرورش ما درست نشود دست یافتن به رفاه ، توسعه ، سلامت و بهداشت سرابی بیش نیست.

      پاسخ ها

      • ذ

        موافقم

    • وطن

      وطن عزیزم به کجا رسیده

      بجز مردم عزیز کشورم بقیه برن ..!؟

    • حیدر ساعد

      سلام به همگی دوستان.چرا همه چی رو گردن دولت میندازیم،همه چی از خود ما شروع میشه، باید فرهنگ خودمونو ببریم بالا، دولت درگیر مشکلات خودش هس،من نه تو دولت کار میکنم نه چیزی؟کارم آزاد هس.مسئول تغییر زندگی خودمون هستیم، باید خودمونو تغییر بدیم،

    • بدون نام

      وطن ای هستی من
      ایران هم
      از آخر اولیم

    • بدون نام

      در ايران هم اگر همه سرمايه هاي ملي با مديريت دلسوز و كاردان صرف خود كشور و مردم مي شد و جلوي رانت و فساد اقتصادي گرفته مي شد ما هم در مسير اين كشورها قرار مي گرفتيم افسوس كه ما فقط ادعاي پوشالي داريم و بس.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج