adexo3
۴۲۴۰۱۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نمای متفاوت ترامپ نامزد با ترامپ پرزیدنت

نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوزحاکی از آن است که از هر چهار امریکایی سه نفر پیروزی ترامپ را قانونی و مشروع می‌دانند.

روزنامه ایران: ‌ نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوزحاکی از آن است که از هر چهار امریکایی سه نفر پیروزی ترامپ را قانونی و مشروع می‌دانند.
‌ترامپ از روزنامه نیویورک‌ تایمز به خاطر پوشش «ضعیف و غیردقیق» اخبار مربوط به آنچه وی «پدیده ترامپ» خواند، انتقاد کرد.

‌ «مگان کلی» از مجریان سرشناس شبکه فاکس نیوز امریکا ادعا کرد، ترامپ به او پیشنهاد هدایایی نظیر اقامت در یک هتل لوکس در فلوریدا را داده بود که هدف از این اقدام تأثیر گذاشتن بر پوشش خبری او از مبارزات انتخاباتی بود. به گفته «کلی»، او تنها روزنامه نگاری نیست که چنین پیشنهادهایی دریافت کرده بود.

گروه جهان/ آخرین برنامه «۶۰دقیقه» شبکه خبری سی‌بی‌اس امریکا میزبان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب امریکا بود که با هدف بررسی شعارهای انتخاباتی وی و میزان پایبندی‌اش به آن شعارها برگزار شد. اگرچه در این مصاحبه ترامپ برخی مواضع خود را تغییر داده یا نرم‌تر کرده بود اما آن بخش از اظهارات او که اعلام کرد، به محض آغاز به کار دردفترریاست جمهوری امریکا ۲ تا ۳میلیون مهاجر را اخراج خواهد کرد، بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای داشت.
رئیس جمهوری منتخب امریکا در این باره به «لزلی استال»، مجری شبکه خبری سی بی‌اس گفت: «کاری که می‌کنیم این است که افراد جنایتکار و کسانی که سوءپیشینه دارند، اعضای باندهای تبهکار و موادفروشان را که احتمالاً ۲ یا ۳ میلیون نفر باشند، از کشور اخراج کنیم یا به زندان بیندازیم.»
ترامپ ادامه داد، تکلیف ۸ میلیون مهاجر غیرقانونی دیگر وقتی مشخص می‌شود که مرز امریکا و مکزیک بسته شده باشد. او که در جریان مبارزات انتخاباتی بارها و بارها از کشیدن دیواری میان مکزیک و امریکا سخن گفته بود، در مصاحبه با سی بی‌اس تغییر موضع داده و وعده حصارکشی را جایگزین دیوارکشی کرد و گفت: «برنامه‌ام برای دیوارکشی در مرز مکزیک و امریکا در قالب کشیدن حصار مطابق با آنچه جمهوریخواهان در کنگره پیشنهاد کرده‌اند، خواهد بود. درباره برخی از مناطق خاص هم کشیدن دیوار مناسب‌تر است.»
وی در تغییر موضعی آشکار درباره مسلمانان و در واکنش به اظهارات و مستندات مجری برنامه درباره آزار و اذیت شدن مسلمانان و لاتین تبارهای امریکا تصریح کرد: من خیلی غمگین شدم وقتی این چیزها را شنیدم و می‌گویم این (اقدام ها) را متوقف کنید...اگر (سخنان من) کمکی می‌کند این موضوع را در برابر دوربین نیز خواهم گفت: این اقدام ها را متوقف کنید.
یکی از مشاوران ترامپ اما به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته بود، برای اتباع کشورهای عراق، افغانستان، یمن، مصر و سوریه محدودیت‌های سفر به امریکا وضع می‌شود. ملانیا ترامپ همسر دونالد ترامپ نیز در همین مصاحبه درباره مواضع تند همسرش در توئیتر و ... گفت: من همواره به او گوشزد می کنم نباید افراط کند. اما او در نهایت کار خود را انجام می دهد.
این در حالی است که پل رایان، رئیس کنگره امریکا و بالاترین مقام حزب جمهوریخواه در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر اخراج فوری ۲ تا ۳ میلیون مهاجر از امریکا، اعلام کرد، قانونگذاران امریکایی برای تصویب اخراج اجباری مهاجران غیرقانونی آمادگی ندارند و حاضر به این کار نیستند. او ادامه داد: «ما تدابیر کنترل مرزی را افزایش خواهیم داد اما اخراج اجباری در دستور کارمان نیست.»
یکی از اصول اساسی در امریکا که ساکنان اولیه آن مهاجر بودند، مهاجرپذیری است. درواقع این مهاجران بودند که کشور امریکا را بنیان نهادند.
ترامپ در بخش دیگری از مصاحبه درباره رقابت‌های انتخاباتی خود گفت، آرزو داشت رقابت‌ها مؤدبانه تر، ملایم‌تر و بیشتر حول سیاست‌های نامزدها بود اما تبلیغات «محشر» بود.او در پاسخ این سؤال که «آیا دادستان ویژه‌ای برای تحقیق در مورد پرونده ایمیل‌های کلینتون تعیین می‌کند، گفت: «هیلاری خطاهایی داشت اما قصد آزار او را ندارم. آدم خوبی است و بار دیگر که با شما مصاحبه کردم پاسخ روشن تری خواهم داد.»
رئیس جمهوری منتخب امریکا به دیدار اخیر خود با باراک اوباما، رئیس جمهوری کنونی اشاره و ازهوش، ذکاوت، ادب و شوخ طبعی اوباما تمجید کرد و گفت: «گرچه من با او موافق نیستم اما گفت‌و‌گو با او بسیار جالب بود.»ترامپ در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که پرسید: «آیا اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر می‌کنید»، گفت: «درزمان مناسب منتشرشان خواهم کرد اما اکنون حسابرسی می‌شوند و تنها رسانه‌ها هستند که به این موضوع علاقه دارند. واضح است که این موضوع برای مردم مهم نبود که براحتی پیروز شدم.»
مجری شبکه خبری سی بی‌اس به تظاهرات مخالفان ترامپ که ۶ روز متوالی در اکثر شهرها و ایالت‌های امریکا از جمله نیویورک، لس‌آنجلس و فیلادلفیا ادامه داشته، اشاره کرد که ترامپ در واکنش به این مسأله به او گفت: آنها به خیابان‌ها ریخته‌اند تنها به این دلیل که مرا نمی‌شناسند. من قطعاً به آنها می‌گویم که نباید بترسید. نترسید. ما قراراست دوباره وجهه کشورمان را بازگردانیم. اما قطعاً شما نباید بترسید.این درحالی است که ترامپ در نخستین واکنش به اعتراض های مردمی در پیامی توئیتری نوشت: «معترضان حرفه‌ای، به تحریک رسانه‌ها، در حال اعتراض کردن هستند! آنها خیلی بی‌انصاف هستند.»
پست‌های جدید در دولت ترامپ
از سوی دیگر، به گزارش پایگاه خبری ووکس، تیم ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد، «استفان بانون»، مدیرستاد انتخاباتی ترامپ را به‌عنوان استراتژیست ارشد و مشاور عالی وی و «رینس پریباس» به‌عنوان رئیس کارمندان کاخ سفید معرفی خواهد کرد.
پریباس، رهبر حزب ملی جمهوریخواه است و دوست نزدیک پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان ‌است و این گمان را به وجود آورده که آیا ترامپ می‌تواند با وی همکاری خوبی داشته باشد؟

استفان بانون اما با پل رایان ارتباط خوبی ندارد و مدیر اجرایی سایت Breitbart.com است که یک خبرنامه جناح راست پوپولیستی محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج