اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۴۲۸۰
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

جزییات تماس تلفنی پوتین و ترامپ

در پی تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه کرملین می گوید که این دو قصد دارند "روابط آمریکا و روسیه را عادی کنند."

فرارو: در پی تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه کرملین می گوید که این دو قصد دارند "روابط آمریکا و روسیه را عادی کنند."

کاخ کرملین، مقر ریاست جمهوری روسیه، دوشنبه ۱۴ نوامبر (۲۴ ابان) اعلام کرد که در جریان این مکالمه، آقای پوتین برای رئیس جمهور منتخب آرزوی "موفقیت در اجرای برنامه انتخاباتیش" را کرده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین تاکید کرده که آماده گفت‌و‌گو با دولت جدید آمریکا، بر مبنای "اصول برابری" است.

در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ مکررا از ولادیمیر پوتین تمجید کرد و وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات با روسیه بیشتر همکاری کند.

ترامپ گفته بود که "او (پوتین) در رهبری خیلی ممتازتر از رئیس جمهور ما بوده."

پوتین در مقابل ترامپ را "یک شخصیت خیلی برجسته، و بدون شک بااستعداد" خوانده است.

کرملین خبر داد که آن دو در این تماس درباره سوریه صحبت کرده اند و هر دو قبول دارند که روابط جاری روسیه و آمریکا "بسیار غیررضایت بخش" است.

همزمان باراک اوباما می گوید که آقای ترامپ به او گفته "به یک ناتوی قدرتمند متعهد است."

کرملین خبر داد که آن دو در این تماس درباره سوریه صحبت کرده اند و هر دو قبول دارند که روابط جاری روسیه و آمریکا "بسیار غیررضایت بخش" است.

به گزارش کرملین آن دو همچنین در این باره صحبت کردند که سال ۲۰۱۷ دویست و دهمین سالگرد شروع روابط دیپلماتیک دو کشور است که "همین برای به جریان انداختن روند بازگشت به یک همکاری متقابلا مفید و عملگرایانه کافی است."

پوتین و ترامپ گفتند که تماس خود را حفظ خواهند کرد تا با هم دیدار کنند.

در پی پیروزی ترامپ روسیه لحن خود در مورد آمریکا را تغییر داده و ادعای ناسلامتی انتخاباتی در تلویزیونی های دولتی فورا جای خود را به تمجید از ترامپ به عنوان "مرد مردم" داده است.

روابط دو کشور در سال های اخیر به وخامت گراییده است.

هرچند دو کشور در مورد کره شمالی و ایران با هم کار کرده اند اما سیاست آنها در سوریه متضاد است. روسیه از ادامه بقای حکومت بشار اسد حمایت می کند درحالی که آمریکا مدافع شورشیان است.

اوباما همچنین مداخله روسیه در حمایت از شورشیان اوکراین در شرق این کشور را محکوم کرده است. در مقابل روسیه به ادوارد اسنودن که بسیاری از اسناد محرمانه اطلاعاتی آمریکا را فاش کرد پناهندگی داده است.

هیلاری کلینتون رقیب ترامپ در انتخابات هم در مسکو محبوبیت نداشت. او از انتخابات پارلمانی ۲۰۱۱ روسیه به شدت انتقاد کرده بود که باعث شد پوتین او را به دامن زدن به اعتراضات انبوه ضددولتی که بعد از انتخابات انجام شد متهم کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتحاد آمریکا و روسیه به نفع کل جهان است، و می تواند دنیا را به ثبات برساند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج