adexo3
۴۲۵۱۴۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

روایت سخنگوی سابق از جلسات شورای نگهبان

سخنگوی سابق شورای نگهبان می‌گوید: شورای نگهبان یک مجموعه زنده و پویا است و مباحثات جدی در آن وجود دارد و گاهی در این مباحثات صدایمان را بلند می‌کنیم اما اصل اینکه شورای نگهبان هست و وظیفه اش را انجام می‌دهد و باید یک مجموعه منسجمی باشد،‌یک اصل خدشه‌ناپذیر است.

خبرآنلاین: سخنگوی سابق شورای نگهبان می‌گوید: شورای نگهبان یک مجموعه زنده و پویا است و مباحثات جدی در آن وجود دارد و گاهی در این مباحثات صدایمان را بلند می‌کنیم اما اصل اینکه شورای نگهبان هست و وظیفه اش را انجام می‌دهد و باید یک مجموعه منسجمی باشد،‌یک اصل خدشه‌ناپذیر است.

نجات الله ابراهيميان عضو حقوقدان شوراي نگهبان در مورد تلاش شوراي نگهبان براي پنهان نگه داشتن اختلافات درونيش و اختلاف نظرهاي حاشيه دارش با دبير شوراي نگهبان پاسخ گفت.

اين بخش از گفتگو را در ادامه بخوانيد:

*يك تصوير از شوراي نگهبان وجود دارد كه تلاش دارد اختلاف هاي درونيش را پنهان كند،‌ شايد به همين دليل است كه وقتي آقاي ابراهيميان مي آيد صريحا در مورد برخي از اختلاف هاي دروني صحبت ميكند خيلي در رسانه ها برجسته مي شود. شما اين نگاه را قبول داريد كه شوراي نگهبان تا به حال فضاي پنهاني از خودش نشان داده است؟

همين كه شما مي فرماييد ابراهيميان حرف زده است معلوم است شورای نگهبان رفتاری عادی در مورد اختلاف عقیده ها دارد.

*خب شما اولين نمونه اي بوديد كه از اختلاف نظرها حرف زديد.

همين نشان مي دهند كه شوراي نگهبان يك مجموعه زنده و پويا است و مباحثات جدي در آن وجود دارد و گاهي در اين مباحثات صدايمان را بلند ميكنيم اما اصل اينكه شوراي نگهبان هست و وظيفه اش را انجام ميدهد و بايد يك مجموعه منسجمي باشد،‌اين يك اصل خدشه ناپذير است. هميشه انسجام و همبستگي را بايد نسبت به بدخواهانمان نشان دهيم و نسبت به داخل اتفاقا نظرم اين است كه بايد مباحثات سازنده اي ميان اعضا شكل بگيرد تا روشنفكران و علماي دين كمك كنند كه برخي از مشكلاتي كه ممكن است در آينده نظام ما را به مخاطره بندازد،‌ حل شود. ما هميشه تأكيد ميكنيم بر جنگ نرم افزاري و فرهنگي دشمنانمان اما يكي از صورت هاي اين جنگ، زير سئوال بردن استحكامات حقوقي نظام ما است. من به عنوان عضو شوراي نگهبان تمام تلاشم اين است كه نظام حقوقي مان را متسحكم كنم. اگر هم جايي نقص است با بحث اين نواقص را برطرف كنيم.

بنابراين اين ايده كه حرف نزنيم و هيچ كس خبردار نشود و همه چيز در درون بماند، در شوراي نگهبان وجود ندارد و به نظر ايده خوبي هم نيست. البته دعواهاي بيخودي و جنگ زرگري و پرداختن به حواشي را نبايد بياوريم در علن و اگر شورای نگهبان یا هر نهادی مراقب باشد که اختلافات کم اهمیت جامعه را متشنج نکند خیلی هم خوب است و این یک حسن است ، وگرنه وقتي در مورد متن و قانون مباحثه اي داريم، اين مباحثه مربوط به كشور است.

ما آزادیم از شوراي نگهبان، مجلس و دولت انتقاد كنيم اما لسان انتقاد ما باید با زبان تلخ و زهر آگین رسانه هاي خارجي و بعضي از آنهايي كه بدخواه ما هستند، فرق داشته باشد..

بايد رسانه هاي ما هم ياد بگيرند كه با اين موضوع عادي برخورد كنند. يك روز من مي آيم و ميگويم كه اكثريت شوراي نگهبان اين است، من اين نظر را قبول ندارم، رسانه نبايد دعوت به سرپيچي كند،‌اين بد است. ما وقتي ميگوييم كه شوراي نگهبان فصل الخطاب است يعني دعوت به سرپيچي و شورش و عدم اجراي مقررات درست نيست. اما نقد امري ممدوح است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج