۴۲۵۲۰
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

واکنش مجید مجیدی به اتفاقات مجلس

مجید مجیدی کارگردان سینمای ایران از رواج بی اخلاقی در جامعه انتقاد کرد.

خبرآنلاین: مجید مجیدی کارگردان سینمای ایران از رواج بی اخلاقی در جامعه انتقاد کرد.

او که در آئین اختتامیه کنگره ملی پیامبر اعظم (ص) سخن می‌گفت، از بی‌اخلاقی به عنوان یکی از بحران‌های جدی دنیای امروز نام برد و بر لزوم بکار بردن آموزه‌های اخلاقی پیامبر اسلام در زندگی یکایک مردان جهان تاکید کرد.

واکنش مجید مجیدی به اتفاقات مجلس

بخش‌هایی از صحبت‌های مجید مجیدی دراین همایش بدین شرح است:

- حدود ۲۰۰ فیلم مستقیم و غیر مستقیم در مورد زندگی حضرت عیسی ساخته شده است، حدود ۱۲۰ فیلم درباره حضرت موسی ساخته شده است. حدود ۸۰ فیلم در باره پیامبران دیگر و حدود ۴۵ فیلم تنها درباره بودا ساخته شده، اما درباره پیامبر اسلام تنها فیلم شاخصی که معمولا از آن نام برده می‌شود فیلم «محمد رسول الله» ساخته مصطفی عقاد است.

- در فیلم مصطفی عقاد هم بیشتر به جنبه‌های جنگی پرداخته شده و حتی وجوه معرفتی این جنگ‌ها هم خوب بررسی نشده است، در حالی که پیامبر در همین جنگ‌ها به مسلمانان تاکید می‌کردند که نباید حتی به درخت‌ها آسیبی وارد شود ضمن اینکه این جنگ‌ها بیشتر دفاع بوده نه تهاجمی.

- دلیل بسیاری از بی‌اخلاقی‌های موجود در ایران و دیگر مناطق دنیا ، بهره نگرفتن از آموزه‌های اخلاقی پیامبران و به ویژه پیامبر اسلام (ص) است. نمونه بارز این بی‌اخلاقی را در مجلس شاهد بودیم آنچه در مجلس اتفاق افتاد نشان دهنده اوج بی‌اخلاقی است و این هم در شرایطی است که رهبر معظم انقلاب همه را به وحدت توصیه کرده‌اند.

- ما در همین جامعه خودمان نتوانسته‌ایم اخلاق ناب محمدی را رواج دهیم. چاره و درمان درد کنونی بشریت در اخلاق نهفته است و اساس رمز پیروزی پیامبر و اسلام در اخلاق است.

- درتمام این سال‌ها دغدغه هیچ کس و هیچ مسئولی درجامعه ایران به غیر از مقام معظم رهبری، فرهنگ نبوده است. یک مسئول فرهنگی در این کشور نبوده که افق درازمدتی نسبت به حوزه‌های فرهنگی داشته باشد. هر کسی آمده گفته من ۴ سال یا دو سال وقت دارم باید ببینم چه چیزی عاید خودم می‌شود؟

- ما شش سال پیش بنای فیلم حضرت محمد را گذاشتیم و به لطف خود پیامبر اسلام و با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری الان به این وضعیت رسیده است.

این مراسم در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      آقای مجیدی باتمام احترامی که برای شما قائلم اما با نظرشما کمی مخالفم گاهی صحبت نکردن از تخلفات خود نشانه پاگذاردن برروی حق می باشد خود پیامبرهم تاکید زیاد برروی احقاق حق داشتند وماهم موظفیم اگرجایی تخلفی می بینیم آن را پیگیری کنیم این کاررئیس جمهورشاید درمجلس درست نبوده ولی نفس کاردرست بوده البته ایشون می بایست درجایی دیگراین نواررو برای حاکمان شرع پخش میکردند تا اگرپشت پرده زدوبندی هست ویا تخلفی صورت گرفته به آن رسیدگی بشه اما چون این نوارمربوط به خانواده ای هست که درصدرقوه قضاییه می باشندایشون مجبورشدند درصحن مجلس برای دفاع ازوزیرخودشون اونو پخش کنن واین اجباربایستی برداشته بشه تا ازاین به بعد اگرکسی متوجه تخلفی شد اونو بتونه به راحتی پیگیری کنه چه بسا همون نوار پخش شده زورگیری باعث بازتاب این جرم درجامعه ودستگیری عوامل اون ماجرا شد

    • بدون نام

      شما که لالایی بلدی چرا خودتخوابت نمبره؟
      چندتاکار تا به حال راجع با پیامبر نه بگیم اسلام کلا ساختی؟؟؟

    • هادی

      من با نظر اقای مجیدی موافقم.وقتی این همه تشننج داخل مملکت وجود داره نباید به اونها دامن زد.جناب دکتر احمدی نژاد هم به فکر مملکت هستند ولی بهتر بود جای دیگر باب صحبت را باز میکردند!!!!!!!!!!!!!!!

    • مونا

      اتفاق مجلس چی بوده؟ قضیه ی نوار و احمدی نژاد چیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج