۴۲۵۲۹۰
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

ابتکار چرا در اوج آلودگی هوا به مراکش رفت؟

سفر رییس سازمان محیط زیست برای شرکت در نشست مراکش مشتمل بر بیست‌ودومین کنفرانس اعضای کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد (Cop۲۲)، دوازدهمین کنفرانس اعضای پروتکل کیوتو (CMP ۱۲) و اولین کنفرانس اعضای معاهده پاریس (CMA ۱) است،‌ با انتقادات مختلفی مواجه شده است.

خبرآنلاین: سفر رییس سازمان محیط زیست برای شرکت در نشست مراکش مشتمل بر بیست‌ودومین کنفرانس اعضای کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد (Cop۲۲)، دوازدهمین کنفرانس اعضای پروتکل کیوتو (CMP ۱۲) و اولین کنفرانس اعضای معاهده پاریس (CMA ۱) است،‌ با انتقادات مختلفی مواجه شده است.

۸ روزی می‌شود که هوای تهران و چند کلانشهر دیگر به شدت آلوده شده است. دولت همین امروز چند مصوبه برای مقابله جدی تر با آلودگی هوا داشت.

اما در همین روزها معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست به مراکش رفته است تا در اجلاس تغییر اقلیم سازمان ملل شرکت کند.

با این حال عدم حضور ابتکار در روزهای آلودگی هوا در ایران، با واکنش‌های منفی همراه شده است. این درحالی است که اجلاس تغییر اقلیم مراکش، بسیار مهم است. چه اینکه کشورهای مختلف تعهدات خود را که در اجلاس پاریس اعلام کرده‌اند، اجرایی می‌کنند. ضمن اینکه ایران به عنوان یکی از ۱۰ کشور اول دنیا در ردپای زیست محیطی باید تعهدات خود را هرچه زودتر اجرایی کند و برای اجرای آن حتما نیاز به برداشته شدن تحریم‌هاست.

به همین دلیل حضور پررنگ بالاترین رده مدیریتی محیط زیست دولت جمهوری اسلامی می‌تواند وزن ایران را در مذاکرات بالاتر ببرد.

محمد فاضلی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در یادداشتی برای خبرآنلاین، دراین باره چنین می‌نویسد: «نشست مراکش مشتمل بر بیست‌ودومین کنفرانس اعضای کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد (Cop۲۲)، دوازدهمین کنفرانس اعضای پروتکل کیوتو (CMP ۱۲) و اولین کنفرانس اعضای معاهده پاریس (CMA ۱) است. معصومه ابتکار برای شرکت در Cop۲۲ و شاید مهم‌ترین دستور کار بین‌المللی در زمینه محیط زیست عازم مراکش شده است. تغییر اقلیم یکی از مهم‌ترین دستورکارهای راهبردی پیش روی جهان است و ایران به عنوان امضاکننده معاهده پاریس تعهداتی پذیرفته و این معاهده متضمن فرصت‌ها و تهدیدهایی برای کشورها و از جمله ایران است. بحث‌های مهمی درباره انتقال فناوری، همکاری‌های محیط‌زیستی و توزیع بودجه‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی در این گونه نشست‌ها بررسی می‌شوند.

یکی از نمایندگان سازمان ملل متحد در ایران چندی پیش با اصرار از ابتکاری برای مقابله با ریزگردها در غرب آسیا و از جمله ایران سخن می‌گفت و حضور خانم ابتکار در اجلاس مراکش را فرصتی برای طراحی و آغاز این اقدام می‌دانست. آیا ماندن معصومه ابتکار در ایران می‌تواند تأثیری بر رفع آلودگی هوا داشته باشد؟ یا وی باید در اجلاسی که در آن مذاکراتی مهم صورت می‌گیرد و ممکن است تصمیماتی گرفته شود که بر منافع ملی ایران تأثیر می‌گذارد شرکت کند؟ معاونین و همکاران او نمی‌توانند اقدامات لازم برای آلودگی هوا را سامان دهند؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهروز

      حالا بنده خدا اگر میموند آلودگی میترسید فرار میکرد، بابا انقدر خود خواه نباشیم

    • بدون نام

      حالا اگر ابتکار تهران بودد یه شبه تهران شمارا عاری از دود وآلودگی میکرد فقط نشستید هی تلنگر بزنین !!!!

    • خوزستانی

      والسلام صدالبته این معصومه خانم همیشه از زیر کار دربرو است سابقه نداشته توی یکی ازمناطق آلودگی هوا ایران سفر کرده باش د چرا ؟ چونکه آرایش چهره اش کثیف میشود اما واسه خارج رفتن و ......... نفراول است

    • مینا

      چون ایران هواش فوق‌العاده آلوده اس وبرای ریه های بانو ضرر داره,,,رفتن که ریه هاشون سالم بمونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج