اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۵۳۶۲
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

کلاهبرداری‌ میلیاردی به شیوه کارت‌ به‌ کارت

اعضای یک باند کلاهبرداری که با ارسال پیام‌های فریب‌دهنده با مضامین برنده‌شدن در قرعه‌کشی‌ها و کشاندن سوژه‌های خود پای دستگاه‌های کارت‌خوان اقدام به انتقال وجوه آنها به حساب خود می‌کردند به سه‌‌میلیارد‌و ٥٠٠‌ میلیون ریال کلاهبرداری اعتراف کردند.

روزنامه شرق: اعضای یک باند کلاهبرداری که با ارسال پیام‌های فریب‌دهنده با مضامین برنده‌شدن در قرعه‌کشی‌ها و کشاندن سوژه‌های خود پای دستگاه‌های کارت‌خوان اقدام به انتقال وجوه آنها به حساب خود می‌کردند به سه‌‌میلیارد‌و ٥٠٠‌ میلیون ریال کلاهبرداری اعتراف کردند.
سرهنگ «جواد صفایی»، رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز، گفت: در پی کلاهبرداری با عنوان برنده‌شدن در قرعه‌کشی‌های مختلف و کشاندن سوژه پای دستگاه خودپرداز و خالی‌کردن موجودی حساب افراد، پیگیری موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت. این مقام انتظامی گفت: با بررسی پرینت حساب مال‌باختگان مشخص شد در بسیاری از کلاهبرداری‌ها، وجوه شکات به آدرس یک نفر ارسال و سپس از آنجا به حساب‌های مختلف منتقل شده است.
سرهنگ صفایی افزود: پس از آن با بررسی تراکنش مالی متهم دریافتند همه آدرس‌های اعلامی از سوی صاحب حساب صوری است. وی بیان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد همه برداشت‌ها و خریدهایی که از سوی متهم صورت گرفته است، اغلب از مغازه‌های منطقه کمال‌شهر کرج بوده؛ بنابراین اقدامات اولیه به منظور شناسایی فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و بانک‌هایی که متهم اقدام به خرید یا برداشت وجه نقد از آنها کرده بود، در دستور کار قرار گرفت و با مراقبت‌های نامحسوس، در نهایت متهم و همدستانش در مقابل یک فروشگاه در حال ردوبدل‌کردن تعدادی کارت بانکی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.
رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز گفت: متهمان در مواجهه با مستندات موجود ناچار لب به اعتراف گشوده و اذعان کردند بنا بر درخواست یکی از همدستانشان که در زندان به سر می‌برد، اقدام به افتتاح حساب کردند و با ارسال پیامک‌هایی با محتوای برنده‌شدن در قرعه‌کشی همراه اول یا سفر زیارتی به عتبات عالیات و... متقاضیان خود را پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و با ترفندهای خاص پس از دریافت رمز دوم دارندگان حساب، اقدام به تخلیه وجوه آنها کرده و سپس موجودی حساب‌ها را خرج می‌کردند.
وی افزود: متهمان تاکنون با این شیوه سه‌‌میلیاردو ٥٠٠ میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌اند. این مقام انتظامی اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضائی متهم ردیف چهارم که به اتهام چندین فقره سرقت مسلحانه در زندان به سر می‌برد، از زندان تحویل و پس از بازجویی‌های تکمیلی مأموران با قرار وثیقه مناسب به همراه دیگر متهمان دستگیرشده روانه زندان شد. سرهنگ صفایی به شهروندان هشدار داد: از بازکردن پیامک‌های مشکوک با شماره‌های ناشناس و از دادن اطلاعات شماره‌حساب بانکی، رمزهای عبور و... به شماره‌های مشکوک جدا خودداری کنند و همچنین پیامک‌های جذاب و اغوا‌کننده مانند برنده‌شدن در قرعه‌کشی‌ها و... موجب فریب‌خوردنشان نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • از رامسر

      پارسال واسه منم زنگ زدن،،باید بگم که خییییییییلی زبان بازن،،
      از آنجایی که شنیده بودم این ترفندهارو،با کارتی که سوخته بود وارد عمل شدم،که فهمیدم کلاهبرداریه،،،،دیگه هم جواب ندادن

    • جنتلمن

      آقا با چه زبونی بگن که فریب این پیامکا و تماسهایی که معلوم نیس منبعشون کجاست رو نخورید. واقعا مردم سرزمینم کی میخوان آگاه بشن؟؟؟

    • خودساخته

      سلام، در این دنیای وانفسا که نهایتا پدر به فرزندان و نه فرزند به پدر و نه دوست به دوست نه خواهر به برادر و برادر به خواهر ولی خلاصه بین افراد هیچگونه اعتماد و اطمینان وجود ندارد!! چگونه افرادی پیدا میشوند که به سهولت و آسانی در دام این باند کلاهبرداری گرفتار میشوند!! ٱنان با هر شخصی که صحبت کنی خود را برتر از ده ها کارشناس و ده ها قضات و ده ها وکیل میداند،!! ابن عرایض بنده را به شخصه اکثر دیده اید و از نزدیک با آنان صحبت نموده اید!! اما باز و مجدد در خبرها هستند که از آنان کلاهبرداری شده!!! تنها عدله و دلیلی حرص و طمع گول خوردگان است نه کناه کلاهبردارن!! چون کلاهبردار این حرفه (حالا مثلاً بگم شریف که بر نخوره) شریف را از قبل انتخاب و دنباله طعمه میگردند!! آیا اغفال شدگان (باز برای تعادل بیان بگبم) شریف و عزیز نباید یه کم بیاندیشند و سود و درآمد اندک و بی دردسر را بر درآمد هنگفت و اتفاق پذیر فرق بدانند '!!از قدیم گفته اند که هر آب نطلبیده مراد نیست!! شاید مثل حیوان حلال گوشت آنها آب آخرین و اولین بار آنان باشد

    • احسان حیدری

      ب پسر عمو منم زنگ زدن گفتن سفر عتبات برنده شدی و با ترفندهای خاص کشوندنش پای دستگاه عابربانک و ۲۶ میلیون از حسابش خالی کردن و هر چی شکایت کرد هیچ خبری نشد،، اونم ادم مسنی بود خیال کرد واقعا راست میگن

    • طوطی

      سه میلیاردونیم میلیون ریال!!!!!!!!!!کم پولی نیست (بدون زحمت بدست اوردنش)

      پس کی میخواستن دیگه بیخیال شن بابا ؟؟؟!!!!یعنی ولشون میکردن کل بودجه ووجه مملکت رو میخواستن به جیب بزنن

      عجب بابا،چقدر دیگه حرص مال دنیااااااااا !!!!!!!!!

    • کرکی خان

      شماقضاوت کنین ایانظرات خودسوخته درست است.باکامنت رامسرموافقم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج