جاباما
۴۲۵۴۹۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

قول وزیر برای پیگیری قاچاق در بازار کتاب

در حالی که رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران می‌گوید نیمی از بازار کتاب در دست قاچاقچی‌هاست، وزیر ارشاد قول داد این موضوع پیگیری شود.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران می‌گوید نیمی از بازار کتاب در دست قاچاقچی‌هاست، وزیر ارشاد قول داد این موضوع پیگیری شود. مراسم کتاب‌گردی به عنوان یکی از برنامه‌های هفته کتاب در روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه با حضور جمعی از مسئولان و اهل فرهنگ و قلم در کتاب‌فروشی‌ها در حال انجام است.
قول وزیر برای پیگیری قاچاق در بازار کتاب
در برنامه‌ای که سیدرضا صالحی امیری - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در آن شرکت داشت و از کتاب‌فروشی‌های خیابان انقلاب بازدید کرد، محمود آموزگار - رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران - از روند رو به افزایش قاچاق کتاب برای وزیر سخن گفت.

او با انتقاد از فروش غیرقانونی کتاب‌های پرفروش اظهار کرد: در حال حاضر نیمی از بازار کتاب در دست قاچاقچی‌های کتاب است.
سیدرضا صالحی امیری - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - نیز گفت: حتما با نماینده قوه قضائیه جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم تا این موضوع را پیگیری و با آن برخورد کنیم.

صالحی امیری سپس در جمع خبرنگاران گفت: اعتقاد من بر این است که باید در جامعه ایران به بحث افزایش سرانه مطالعه توجه جدی شود. در بحث کتاب، مولف، ناشر، چاپخانه‌دار و کتاب‌فروش همگی به بحث کتاب‌خوانی گره خورده‌اند. کتاب‌خوانی به آموزش و پرورش و قبل از آن به خانواده، همچنین فضای مجازی و عوامل مهم دیگری وابسته است. باید در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر ارشاد افزود: در چند سال گذشته مسئولان برای افزایش سرانه مطالعه اقداماتی را انجام داده‌اند. ما باید در این زمینه یک عزم ملی ایجاد کنیم تا کتاب‌خوانی به ارزش ملی تبدیل شود. در این زمینه باید برای ایجاد انگیزه‌های لازم، نهادهای مختلفی مثل امور مساجد، آموزش و پرورش، وزارت علوم، حوزه‌های علمیه، فرهیختگان و مهم‌ترین آن‌ها وزارت ارشاد وظایف خود را به درستی انجام دهند. با تبلیغات نمی‌توان به این مهم دست یافت.

او همچنین گفت: من یکی از برنامه‌های خود را گسترش کتاب‌خوانی در کشور اعلام کرده‌ام. در روزهای آینده طی جلساتی راهکارهایی را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم کتاب‌خوانی را چند دقیقه افزایش دهیم.
در روز کتاب‌گردی وزیر ارشاد ابتدا به کتاب‌فروشی آگاه رفت که محسن بخشی - از بنیان‌گذاران آن به تازگی از دنیا رفته، از آن‌جا به بازارچه کتاب رفت و از کتاب‌فروشی‌های دارالکتب اسلامیه، خجسته، ققنوس، اختران و... بازدید کرد.

هم‌زمان با بازدید وزیر ارشاد از کتاب‌فروشی‌های خیابان انقلاب، علی جنتی - وزیر پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - نیز به بازدید از کتاب‌فروشی‌های خیابان کریم‌خان زند از جمله چشمه و ثالث پرداخت.

سیدعباس صالحی - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - هم از کتاب‌فروشی‌های قم بازدید می‌کند.

همچنین احمد مسجدجامعی - عضو شورای شهر تهران - کتاب‌گردی خود را از دفتر انتشارات قدیانی آغاز کرد. سپس برای ادای احترام به مرحوم توران میرهادی به شورای کتاب کودک رفت. او در بازدید از شورای کتاب کودک به نوش‌آفرین انصاری دبیر شورای کتاب پیشنهاد مشارکت این شورا برای یافتن راه حل‌هایی برای مشارکت کودکان در حل بحران آلودگی هوا را مطرح کرد. مسجدجامعی سپس به ناصرخسرو رفت و از کتاب‌فروشی‌های آن‌جا از جمله مروی و کتاب‌فروشی‌های بازار حاج نایب که در آن‌ها عمدتا کتاب‌های مذهبی به فروش می‌رسد بازدید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان کتاب اینترنتی وکتاب بصورت پی دی اف جایگزین کتاب شده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج