۴۲۵۵۸۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ناطق نوری: دموکراسی بدون ابزار امکان پذیر نیست

رییس دفتر بازرسی رهبری با بیان اینکه تضادها در کشور باید حل شود گفت که دموکراسی بدون ابزار امکان پذیر نیست.

خبرگزاری ایسنا: رییس دفتر بازرسی رهبری با بیان اینکه تضادها در کشور باید حل شود گفت که دموکراسی بدون ابزار امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه دموکراسی در کشور ما از ابزار لازم یعنی حزب برخوردار نیست، گفت: باید در همه کارها به خبره آن کار مراجعه و از او سوال کرد. خبره می تواند خبره را انتخاب کند و معنی حزب همین است بنا براین شورای مرکزی یک حزب کارشناس مسائل حزبی است که بدنه و عامه مردم در مسائل انتخابات باید به آن مراجعه کنند و او بتواند پاسخگو باشد که متاسفانه نوعا احزاب ما این گونه نیستند. لذا باید به این سمت حرکت کنیم تا بتوانیم خبره کار ریاست جمهوری و یا مجلس را به جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب بهترین حزب، حزب جمهوری اسلامی است که هرچه داریم از آنجاست تصریح کرد: حزبی که با نظر امام تشکیل شد و بهترین شخصیت ها همچون رهبرمعظم انقلاب اسلامی، مرحوم بهشتی، هاشمی رفسنجانی، موسوی اردبیلی در راس آن بودند. بعدها به تشخیص امام راحل و به دلیل عدم سازگاری با ساختار حکومتی فیتیله‌اش پایین کشیده شد.

رییس دفتر بازرسی رهبری با اشاره به این که مشکل دیگر احزاب ما این است که آن ها به قاعده بازی آگاه نیستند، ادامه داد: در کشور ایتالیا میانگین عمر یک دولت۵/۱ است، دولت تنها عوض می شود ولی کشور تکان نمی خورد، چرا که در این کشور سیستم وجود دارد و رئیس جمهور از هر حزبی باشد حق دارد مشاورین، وزرا و معاونین را از حزب خود برگزیند، اما از آن به پایین را کارشناسان هستند که تعیین می کنند و رئیس جمهور حق ندارد مدیر کل یا رئیس اداره ای خاص را تغییر دهد، اما در کشور ما این جناح روی کار می آید و همه را رد می کند، آن که رای می آورد کارکنان جناح رقیبش را کنار می گذارد.

ناطق نوری گفت: ما قاعده بازی را بلد نیستیم، کشوری که ۳۷ سال حکومت جمهوری اسلامی دارد نباید این گونه باشد، دکتر روحانی سه وزیر را که در مجلس قبلی رد شده بودند، پیشنهاد می کند و آن ها در این مجلس رای می آورند! چنین چیزی بار را به منزل نمی رساند.

وی همچینین در پاسخ به سوال یکی از اعضای حزب مبنی براینکه چرا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ اعلام کردید که دیگر نیستید توضیح داد: من به عنوان فردی که بنیه دارم، نشاط دارم، حوصله کار تشکیلاتی دارم، نه افراطی هستم و نه تفریطی، خیلی ها از اصولگرا و اصلاح طلبهای، راست راست و چپ چپ را هم قبول دارم و آن ها نیز نزد من می آیند دلیل اینکه حاضر نیستم وارد میدان شوم این است که قاعده بازی را نمی دانیم.

ناطق نوری خطاب به اعضای حزب اسلامی ایران زمین گفت: اگر می خواهید حزب شکل بگیرد، همین اعتدال را حفظ کنید و با همین فرمان بروید، جوانان را با آغوش باز بپذیرید، عنصر اخلاق را در کار حزبی فراموش نکنید که مهمترین عامل موفقیت حضرت رسول در کار تشکیلاتی خلق نیکو بود.

بر اساس این گزارش در این جلسه همچینن ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به ضرورت شکل گیری و نقش آفرینی موثر احزاب در کار تشکیلاتی و نقش یاری رسان آنها به عنوان بازوی کمکی دولت در جامعه خطاب به ناطق نوری گفت: با توجه به اینکه شما را از معدود شخصیت های سیاسی معتقد به فعالیت های حزبی با تاکید بر مشی اعتدالی می‌دانیم پیشنهاد ما تشکیل جبهه اعتدال با محوریت شماست که در صورت تشکیل چنین جبهه ای با رویکرد اصولگرایی اصلاح طلبانه اطمینان داریم؛ نامزد پیشنهادی برای ریاست جمهوری و یا افراد معرفی شده برای مجلس و شوراها با استقبال و پذیرش بالای مردمی مواجه خواهد شد و با توجه به برخورداری منتخبین ازحمایت های بعدی، کشور به بهترین شکل ممکن اداره می شود.

رئوفیان با بیان اینکه حزب اسلامی ایران زمین فعالیت حزبی خود را خلاصه در فعالیت های انتخاباتی نمی داند تصریح کرد: حزب اسلامی ایران زمین ضمن این که انتخابات را بهار کار احزاب و یک روی سکه فعالیت بر می شمارد، روی دیگر سکه فعالیت حزبی را ایفای نقش در یاری رسانی به دولت و پارلمان می داند و در همین راستا امسال که از سوی مقام معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شد با تشکیل کار گروه اقتصاد مقاومتی طی نامه ای به فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی آمادگی خود را جهت کمک به دولت در مبحث مهم مدیریت بهینه بازارچه های مرزی و مبارزه با قاچاق کالا اعلام نموده که مورد استقبال دولت قرار گرفت .

رئوفیان در پایان از آمادگی حزب برای ارائه طرح های عملیاتی به دولت خبر داد و گفت: از دولت روحانی که تا حدودی تعامل با احزاب را در دستور کارش قرار داده، تشکر می‌کنیم و انتظار و توقع جدی مردم در مورد برخورد با مفاسد اقتصادی و اختلاس ها و به تاراج رفتن بیت المال را به دولت متذکر شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج