۴۲۵۸۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

شرط عراقی ها برای بازگشایی مرز مهران

دولت عراق خواهان جدا کردن زائران بدون ویزا و عبور زائران با مدارک قانونی و ویزای عراق شده است، اما برخی از زائران که ویزا ندارند متاسفانه با تجمع خود در مرز مهران سبب طولانی شدن بسته ماندن مرز مهران شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: هزاران زائر عاشق اهل بیت (ع) از سراسر کشور خود را به مرز مهران رسانده‌اند اما به دلیل رعایت نکردن مقررات از سوی برخی از زائران از صبح امروز تا کنون این مرز بسته شده است.

ساعت ۶ صبح امروز از سوی مسئولان عراقی مرز زرباطیه بسته شد و عراقی‌ها که با نیوجرسی این مرز را بسته بودند به زائران اجازه ورود به خاک عراق را ندادند.

رایزنی مسئولان ایرانی با طرف عراقی از صبح امروز کماکان ادامه دارد اما تا کنون نتیجه در این ارتباط به دست نیامده ‌ و تنها در مرز مهران زائرانی را می‌بینیم که ساعت‌ها‌ست منتظر عبور از مرز و رساندن خود به مراسم بزرگ اربعین حسینی در جوار حرم حسینی(ع) هستند.
شرط عراقی ها برای بازگشایی مرز مهران

شب بیابانی بر مرز مهران حاکم شده است و زائران هنوز چشم انتظار بازگشایی مرز هستند.

بر اساس گفته‌های مسئولان هیچ گونه مشکلی با دولت عراق وجود ندارد و دلیل بسته شدن مرز مهران از سوی عراق وجود زائران بدون ویزاست.

دولت عراق خواهان جدا کردن زائران بدون ویزا و عبور زائران با مدارک قانونی و ویزای عراق شده است، اما برخی از زائران که ویزا ندارند متاسفانه با تجمع خود در مرز مهران سبب طولانی شدن بسته ماندن مرز مهران شده‌اند.
شرط عراقی ها برای بازگشایی مرز مهران

محمد شوهانی زائری ۳۰ ساله است که از شهر مقدس قم برای حضور در مراسم اربعین در کربلا خود را به مرز مهران رسانده و از بسته شدن مرز به شدت ناراحت است، از مسئولان می‌خواهد که در سریع‌ترین زمان این مشکل را حل کنند چرا که هزاران نفر مانند وی با ویزا و مدارک معتبر خود را به مهران رسانده‌اند.

محمد گروسی نیز زائری ۳۳ ساله است که از همدان به مهران آماده و از امکانات کم و جمعیت زیاد در مرز مهران گلایه می‌کند و می‌گوید: انتظار از مسئولان بسیار زیاد است چرا که چندین سال است که مراسم اربعین با استقبال بسیار زیاد مردم مواجه می شود و مسئولان باید به فکر چنین روزی می‌بودند.
شرط عراقی ها برای بازگشایی مرز مهران

تا کنون بیش از ۷۰ دستگاه اتوبوس حامل زائران بدون ویزا به مبدا انتقال داده شده‌اند اما متاسفانه بسیاری از این زائران مجددا به مرز مهران مراجعه کرده‌اند.

سید محمد میرمعصومی زائر جوانی که از اصفهان خود را به مهران رسانده است نیز از وضعیت پیش آمده بسیار ناراحت است و می‌گوید که بیشتر از ۱۰ ساعت است که در مرز مهران به انتظار بازگشایی مرز منتظر است.

وی اظهار داشت: پذیرایی از زائران مطلوب و خوب بود ولی وضعیت سرویس‌های بهداشتی مناسب نیست.

موضوعی که اهمیت بسیاری دارد معطل ماندن زائران در مرز مهران است که پس از گذشت ۱۴ ساعت هنوز چاره‌اندیشی نشده ‌و انتظار می‌رفت که رایزنی مسئولان با طرف عراقی زمان کمتری ببرد و مرز بازگشایی شود.

مرز مهران در حالی از سوی طرف عراقی بسته شد که تا کنون بیش از یک میلیون نفر از این مرز تردد داشته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسماعیل قریشی

      رسیدگی معقولانه و ازپیش تعیین شده

    • پارسا

      ظاهرا گفتن ده بار در روز که بدون ویزا عازم عراق نشوید' کافی نیست.
      باید تنبیه وضع شود. همین و همین

    • بدون نام

      وقتی با تبلیغات مردمی را هوایی میکنید باید فکر امکاناتش رو هم میکردید

    • ابوفاضل

      اونایی که بدون ویزا رفتن هم قوانین عراق رو نادیده گرفتن هم حق زایرین قانونی رو ضایع کردن
      لطفا از مرز برگردن وسال بعد بطور قانونی برن زیارت
      التماس دعا

    • محمد سلطان

      عشق به امام حسین یه طرف و بیخیال بودن مردم نسبت به هشدار مسولان یه چیز دیگه است.ملت ما همیشه دنبال راه میانبر برای رسیدن به خواسته هاشون دارن! چون از مرز مهران زودتر میرسن ومرز مهران نزدیکتره به کربلا اکثرا دوست دارن از این مسیر بیان.ولی نتیجه اش اینه، حالا اومدین حرفی نیست چرا ویزا ندارید این دیگه نشونه بی عقلیشونه.

    • تقی زاده

      بیایید اساسی فکر کنیم یه اطاق اگه ۵ نفر جا باشه مگه میشه ۱۰ نفر جا داد دوم جلو بی قانونی را باید هر جا گرفت انسان بی هویت را نمیتوان جایی راه داد

    • بدون نام

      برای ما ادم شدن

    • سکوت

      انتظار بی جاییست بدون طی مراحل قانونی وارد کشوری شدن. آیا ما می پذیریم در شهادت امام رضا همین طوری مردم دیگر کشورها بی حساب و کتاب وارد ایران شوند؟ برگردید و حق دیگران را ضایع نکنید و حق الناس گردن خود نیاورید!!

    • بدون نام

      لطفا قانون را رعایت کنید دوستانی که بدون ویزا تشریف بردید

    • بدون نام

      خیلی جالبه تا چند سال پیش این عراقی ها دست به دامن ما برای مسائل داخلیشون شده بودن الان مرز رو برای ما میبندن .این عراق همون عراق دوره جنگه که اون همه جوون مارو به کشتن دادن و الان سیاستش حکم میکنه که برای منافع خودش با ما روابط داشته باشن.

    • بدون نام

      چه چرت و پرتی نوشتید همه ساله دارن میرن کربلا بدون پاسپورت شما فکر ویزا هستید

    • بدون نام

      سالانه میلیونها عراقی وارد مشهد میشند برین بپرسین کدومشون بدون ویزا به ایران وارد شدند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج