۴۲۶۰۷۶
۱۸ نظر
۵۰۰۵
۱۸ نظر
۵۰۰۵
پ

معاون احمدی نژاد اعتراف کرد

معاون پارلمانی دولت سابق گرچه می‌گوید رای مردم در سال ۹۲ به روحانی نتیجه تفرقه اصولگرایان بود اما تلویحا این را هم اعتراف می‌کند که شرایط اقتصادی در آن سال به نحوی بود که مردم دنبال یک ناجی بودند.

خبرآنلاین: معاون پارلمانی دولت سابق گرچه می‌گوید رای مردم در سال ۹۲ به روحانی نتیجه تفرقه اصولگرایان بود اما تلویحا این را هم اعتراف می‌کند که شرایط اقتصادی در آن سال به نحوی بود که مردم دنبال یک ناجی بودند.

محمدحسین شریعتمدار: لطف الله فروزنده معاون پارلمانی احمدی‌نژاد در گفتگویی به سئوالاتی در رابطه با انتخابات ۹۶ و سرانجام وحدت اصولگرایان پاسخ داد.

وی گرچه امیدوار است اصولگرایان به وحدت برسند اما این را هم می گوید که نباید عرصه سیاسی را به سه دسته اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی تقسیم کرد.

مشروح گپ و گفت کوتاه ما با عضو جمعیت ایثارگران را در ادامه بخوانید؛

***

*فرآیند تحرکات انتخاباتی در چند ماه باقیمانده تا اردیبهشت سال آینده را چگونه ارزیابی می‌کنید، فکر می‌کنید اصولگرایان می‌توانند برای انتخابات سال ۹۶ به وحدت برسند؟

نه تنها اصولگرایان بلکه جریان مومن و انقلابی به وحدت و ائتلاف خواهند رسید. دلیلش این است شرایط امروز شرایطی است که مردم ناراحتند. به هر حال آقای روحانی قول هایی داد که به آنها عمل نکرد، این دیگر اظهر من الشمس است. مردم آن زمان تصورشان این بود که این دولت، با گفتمان اقتصادی می تواند مسائل اقتصادی را حل کند. لذا فضای عمومی و نظرسنجی ها نشان می دهد مردم به دنبال جریانی هستند که این مشکلات را حل کند.به نظر من آن جریان باید یک جریان انقلابی باشد به این معنا که به آرمان های انقلاب توجه کند و خالصانه مشکلات مردم را حل کند.

*ولی در سال ۹۲ هم که مردم به آقای روحانی رأی دادند خیلی می گفتند دلیل این رای نارضایتی از عملکر دوران ۸ ساله آقای احمدی نژاد بوده است؟

در آن زمان شرایط اقتصادی به شکلی بود که مردم به دنبال ناجی بودند.اگر در سال ۹۲ وحدت در صولگرایان بود اتفاقی دیگر می‌افتاد. اگر مردم شناختی که الان از آقای روحانی داشتند یک اتفاق دیگری می افتاد به هر حال مردم به اقای روحانی اعتماد کردند و حرف های ایشان را قبول کردند. ایشان گفتند که صد روزه مشکل را حل می کنیم. گفتند که برجام را حل می کنیم و بر اثر آن مسائل اقتصادی هم حل می شود. الان فرق می کند. مردم دولت را می بینند و نسبت به آن قضاوت دارند.

مردم ما گروه گرا نیستند. مردم ما آرمان های انقلاب را دوست دارند و دوست دارند از هر کس که در آرمان های انقلاب حرکت می کند، حمایت کنند. آرمان های انقلاب، یعنی خدمت کردن به مردم، یعنی با فساد مبارزه کند. یعنی جماعتی باشند که کارشان خدمت کردن به مردم باشد. الان من از شما می پرسم آیا کسی جز این موارد را قبول دارید. اگر به غرفه روزنامه شرق هم برویم آنها هم جز این قبول دارند؟ اما بعضی بدل این آرمان‌ها هستند و بعضی هم اصلش هستند. امیدواریم مردم مصداقی که انتخاب می کنند مصداقی باشد که این موارد را عملا رعایت کند.

*به نظر شما اصولگرایان گزینه ای دارند که وحدت حداکثری ایجاد کند؟

ما اول باید بر سر گفتمان با هم به جمع بندی برسیم. معتقدم اگر ما بر سر این گفتمان که گفتمان انقلابی گری است و تغییر وضع موجود به سمت آرمان و ارزش ها است به تفاهم برسیم، دیگر نگران گزینه نیستیم و حتما به گزینه می رسیم.

*فکر نمی کنید این رویکرد اصولگراها که ما کاندیدایی داریم که می تواند رای آور باشد، یک مقدار نگاه غرور مآبانه ای است؟ بیشتر کاندیداهای این جریان که امروز هم مطرح هستند در دوره قبل آمدند و رای نیاوردند.

ما که دنبال جبهه مومن انقلاب هستیم، نه تنها اصولگرایان.

*یعنی همه را می خواهید جمع کنید؟

بله. معتقدیم که این تفکر انقلابی همه نیروهای مومن به انقلاب را جمع می کند و بخشی از آن اصولگراها هستند.

*الان شما این غرور اصولگرایی را قبول ندارید؟

من می گویم اصولگرایی را باید وسعت داد باید جبهه مومن انقلاب را جمع کنیم. اشتباه این است که ما گمان می کنیم تمام عرصه سیاسی به سه دسته اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدالی ها تقسیم می شود. بسیاری نیروهای انقلابی و ارزشمندی هستند که دغدغه و نگاه سیاسی دارند و عضو هیچ گروهی نیستند.

*خب این افراد که شما می گویید چقدر رای آور هستند؟

این افراد اثر گذار هستند. این افراد جز نخبگان هستند و حوزه نفوذ و رای دارند. شما فکر می کنید که در زمان انقلاب احزاب بودند؟ بله، احزاب بودند، اما احزاب جزیی از مردم بودند.امروز باید این تفکر را داشت که تمام نیروهای انقلابی را جمع کرد. این یک ضرورت است.

*یک ضرورتش هم به این دلیل نیست که اصلاح طلبان به قدرت برگشته اند؟

اصلاح طلبان سال ۹۲ شعار دادند و امروز یک کارنامه دارند. این کارنامه را باید پاسخگو باشند.

*از جایگاه یک عضو جمعیت ایثارگران آیا آقای نادران و قالیباف می توانند گزینه طیف شما باشند؟

انشاءاله هرچه مناسب است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا ملت فهمیدند جز خدا کسی ناجی این مردم بخت برگشته نخواهد بود

    • عبدالله

      متاسفانه اعتمادبی قیدوشرطی که مردم نسبت به مسولین داشتندازبین رفته چراکه اینقدراختلاس ورانت خواری وفامیلذبازی وباندبازی دیده اندوبی همیتی دردستگیری ومحاکمه خاطیان این وضع راایجادکرده واین خیلی خطرناک است

    • بدون نام

      از تاريخ انقلاب تا به حال دولتي به دروغ کوي اختلاي کري باندوپارتي بازي تحمت زني بي انضباتي دولت احمد ي نژاد نديم ونه خواهم ديد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمدی نژاد که دوره اش طلایی بود.
        دیگه اسطوره ای مثل احمدی نژاد نخواهیم دید.

    • بدون نام

      یه مشت اراجیف همیشگی!

    • بدون نام

      الان روحانی ناجی شده یا نان را از سفره مردم برداشته؟

    • بدون نام

      جناب اقای معاونهمه میدانند که شرق عرب سرمایه دار دللال دست به دست هم دادن تا پروزه احمدز نژاد شکست بخورد در نتیجه گرانی را بهترین راه برای به زمین زدن احمدی نزاد دانستن ولی عافل از اینکه خدا پشت عدالتمدارن هست مردم بادیدن اقتصاد در دوره روحانی دوباره به احمدی نزاد دل بستن

    • عباس رضایی

      چی بگم والا

    • بختیار

      آقای لطف الله فروزنده زمان دانشجویی ما رئیس دانشگاه آزاد شهرکرد بودن(اصالتا مال همین شهره) قرار بود آقای خاتمی که اون موقع کاندید ریاست جمهوری بودن بیان شهرکرد برای سخنرانی ،ایشون بعنوان رئیس دانشگاه دستور دادن به اتوبوسهای دانشگاه که با 2 ،3 ساعت تاخیر برن دانشگاه که یه موقع دانشجویان به مراسم سخنرانی آقای خاتمی نرسن ولی اکثر دانشجویان مسیر دانشگاه تا مرکز شهر را که حدود 20 دقیقه با ماشین بود را پیاده رفتن تا به سخنرانی برسن.

    • ساعد

      ای دولتی ها ای که از مردم حرف میزنید ؟غیرت داشته باشید؟مردم همه بیدار شدن دیگه مواظب باشید

    • بدون نام

      مردم از دزدی ها غارتگری ها ازضدوقهای بازنشستگی ها و اختلاس در بانکها و حقوق های نجومی بسیار ناراحتند چرا آنطور که باید دست خینتکاران قطع نشد پس مردم بد بین شدن وبه حکام شک دارند

    • هادی

      بخدا‌خیرو‌برکت‌بود‌دوره‌احمدی‌نژاد‌‌.انشالا‌می‌آید‌دوباره

    • بدون نام

      بابا بی خیال من به روحانی و دیگر کسان رای ندادم.ولی پروژه روحانی رو قبول دارم اگر بزارن درب کشور رو برای صادرات و واردات باز کنه برجام رو به سرانجام برسونه همه چی خود به خود درست میشه...فقط سیاست خارجی جواب میده اگه احمدی نژاد بیاد دوباره نا امنی میشه..یادن رفته اون روز خونتون رو می فروختین فرداش نمیتونستین هن خونه خودتون رو بخرین. دلار ۱۰۰۰تومنی شد ۳۰۰۰تومن سکه۴۰۰تومنی شد ۲۰۰۰۰۰۰ ارزش پول ایران چقدر کم شد.ملت چه زود همه چی یادشون میره

    • امبن

      ....... انگار اصلا تو این جامعه زندگی نمیکنه که ببینه روحانی چه بلایی سرمون اورد....
      کل دستاورد روحانی برجام بود وسیاست خارجه...که اونم ... هواپیمارو هم که ندادند, دوباره هم تحریم و وضعییت بد اقتصادی مردم....
      یه بار به کوچه و خیابون بازار و پاساژ سر بزن ...متوجه میشی که یکی درمیون به خاطر نبودن کاسبی دارن جمع میکنن و میرن دنبال مسافر کشی...اونایی هم که هستند هر روز بد تر از دیروز و دارن تجربه میکنن....
      اوضاع داخلی بشدت

    • ارمان

      واقعا به عنوان ایرانی از رهبرم خواهشمندم که اجازه بده اقای احمدی نژاد مجدد برای انتخابات شرکت کنه....
      ااالان و توی این شرایط فقط ایشونن که به داد مردم میرسن...
      ایشونن که میتونن این اوضاع اسفناک و شرایط بد اقتصادی رو بهبود ببخشن.... انشالله که بیاد....

    • علی

      یارو یاور مردم , همراه مستضعفین, پیرو خط ولایت فقیه, ناجی زمان اقای احمدی نژاد....
      انشالله که دوباره بیای و پیروز انتخابات بشی و دل مردم و شاد کنی...

    • امیر

      فقط احمدی نژاد.....
      این روحانی یه کاری با مردم کرد, یه بدبختی سرمون اورد, یه شرایطی برامون درست کرد که الان حسرت احمدی نژاد و میخوریم.... الان میفهمیم که چه گوهری بود اقای احمدی نژاد.... تنها مسول به فکر مردم بود.

    • بدون نام

      چرا الان؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج