adexo3
۴۲۶۰۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

سرقت ۵ میلیاردی از یک طلافروشی

سرقت ۵ میلیارد تومانی از یک طلافروشی در کرمان طی هفته گذشته تحت الشعاع فروش گوشت الاغ در رستورانهای کرمان قرار گرفت با این وجود نحوه سرقت و شایعات در این خصوص برای سایر طلا فروشیهای کرمان هشداری جدی است.

خبرگزاری مهر: سرقت ۵ میلیارد تومانی از یک طلافروشی در کرمان طی هفته گذشته تحت الشعاع فروش گوشت الاغ در رستورانهای کرمان قرار گرفت با این وجود نحوه سرقت و شایعات در این خصوص برای سایر طلا فروشیهای کرمان هشداری جدی است.

روز پنجشنبه هفته گذشته سرقت از طلا فروشی در سه راه شمال و جنوبی شهر کرمان دهان به دهان در بین مردم شهر پیچید اما چون خبر داغتری بین مردم در حال گسترش بود سرقت از طلافروشی در درجه دوم اهمیت قرار گرفت و رسانه ها نیز به خوبی به این مهم نپرداختند.

در واقع مردم کرمان از بهداشت عمومی و فروش گوشت الاغ به قدری شوک زده بودند که در نیافتند گروهی سارق با صبر و حوصله فراوان و به سادگی توانستند ۵ میلیارد تومان طلای یکی از جواهرفروشیهای کرمان را به یغما ببرند.

سرقت از طلا فروشی در کرمان امر بی سابقه ای نیست اما رواج نیز ندارد، کرمان یکی از قطبهای فروش طلا در کشور است و بازار طلا فروشان این شهر شهرت جهانی دارد و آخرین مورد سرقت نیز مربوط می شد به سرقت یک تبعه افغانی غیر مجاز از بازار شهر کرمان که دلیل آن نیز اعتماد بی جای فروشنده به نگهبان طلا فروشی بود. و در نهایت نیز تبعه خارجی غیرمجاز پس از سرقت متواری شد و دیگر خبری از آن سرقت نشد.

سرقت برنامه ریزی شده از طلا فروشی

اما سرقت از طلا فروشی ایمان در کرمان به نظر می رسد سازمان یافته و از گروهی تبهکار حرفه ای برمی آمده است.

مسئولان هنوز در خصوص چگونگی بروز سرقت اظهار نظر دقیقی نکرده اند اما کسبه محلی در این خصوص می گویند که سارقان با استفاده از غفلت و تعطیلی روزهای آخر هفته گذشته و با نقشه ای منظم وارد آزمایشگاه در پشت طلا فروشی می شوند و پس از تعطیلی آزمایشگاه و با خیال راحت اقدام به برش دیوار و گاو صندوق می کنند.

به نظر می رسد سارقان برای سرقت از طلا فروشی وقت بسیار زیادی داشته اند و با خیال راحت این سرقت را انجام داده و درنهایت به هنگام فرار آزمایشگاه را آتش می زنند و متواری می شوند.

آتش سوزی پس از اتمام سرقت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان در این خصوص از حریق آزمایشگاه در شهر کرمان در صبح روز شنبه خبر داد.

محمد حسین مومنی گفت: حریق آزمایشگاه در خیابان بهشتی در ساعت شش صبح به مرکز پیام این سازمان گزارش شد. این حادثه در پی سرقت مغازه طلافروشی پشت این آزمایشگاه صورت گرفته است.

۴.۵ کیلو طلا سرقت شده است

سرهنگ علیرضا پریور، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان نیز در این خصوص می گوید: این سرقت در حقیقت روزهای انتهایی هفته گذشته و در ایام تعطیلات رخ داده است اما گزارش سرقت عملا روز شنبه از سوی صاحب طلا فروشی اطلاع داده شده است. در حال حاضر بررسیهای لازم صورت گرفته است و اقدامات پلیس در این خصوص برای دستگیری سارقان در حال انجام است.

سرهنگ پریور ادامه داد: به گفته صاحب طلا فروشی میزان ریالی سرقت پنج میلیارد تومان برآورد شده که معادل ۴.۵ کیلو طلا است.

عدم رعایت نکات ایمنی به خصوص نصب سیستم مناسب دزدگیر یکی از مهمترین دلایل بروز این سرقت میلیاردی در کرمان محسوب می شود و در این راستا هوشیاری صاحبان سایر جواهر فروشیهای کرمان ضروری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      4/5کیلو طلا را به نرخ روز گرمی 147000 تومان محاسبه کنیم میشه66/150/0000 تومان 5میلیارد تومان ازکجا اومد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج