۴۲۶۹۳۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

مقررات مخل صادرات و واردات طلا رفع شد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: نزدیک به یک ماه از تدوین آیین نامه جدید صادرات و واردات طلا و نقره در کشور می گذرد که طی آن، مقررات مخل و دست و پاگیر گذشته حذف شده است.

خبرگزاری ایرنا: رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: نزدیک به یک ماه از تدوین آیین نامه جدید صادرات و واردات طلا و نقره در کشور می گذرد که طی آن، مقررات مخل و دست و پاگیر گذشته حذف شده است.

«محمد کشتی آرای»درباره چشم انداز صادرات این محصول افزود: در مقوله صادرات یا واردات طلا، به هیچ عنوان تخصص مهم نیست و هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند به انجام این کار اقدام کند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

به گفته این مسوول، برندسازی در صنعت طلا و جواهر نه فقط در ایران، بلکه در هیج کجای جهان و کشورهای پیشرو در این عرصه مطرح نیست و بویژه در ایران بیشتر برندها خانوادگی است.

وی اعلام کرد: طراحی مناسب، رعایت استانداردهای کیفی و بازاریابی مناسب، عوامل اصلی کسب بازارهای بیشتر و افزایش سهم ایران از بازار جهانی طلاست.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بر لزوم ایجاد مرکزهایی برای توسعه صنعت طلا و جواهر کشور تاکید کرد و افزود: امروزه به دلیل گسترش فضای فیزیکی شهرها و افزایش جمعیت، در هر نقطه ای می توان بازار منطقه ای به راه انداخت.

به گفته این مسوول، با پیش بینی حضور بانک ها، صرافی ها، نمایندگی های شرکت های مختلف تجاری داخلی و خارجی و... در این مرکزها می توان پایگاهی برای گسترش و تعالی صنعت طلا و جواهر کشور و توسعه صادرات و واردات آنها ایجاد کرد.

کشتی آرای گفت: کشورهای همسایه و اطراف ایران تشنه تولیدات طلا و جواهر ایرانی اند و می توان با بهره گیری از فرصت ها به توسعه بیش از پیش بازار کشور اندیشید.

وی تاکید کرد با راه اندازی بورس جواهر می توان به ایجاد اطمینان و امنیت در خریداران و فروشندگان اقدام کرد.

کشتی آرای چندی پیش به ایرنا اعلام کرد تولید و مصرف طلا در کشور در پنج سال گذشته به یک سوم کاهش یافته که علت اساسی آن تغییر فرهنگ و نگرش مردم به این فلز قیمتی است.

به گفته وی، به همین دلایل دو سال گذشته در تهران بیش از ۷۵۰ واحد صنفی طلا تعطیل شد که در سایر شهرستان ها این آمار به ۳۸۰۰ واحد صنفی رسیده است؛ البته اینها بجز صنف هایی است که تغییر رسته داده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم پول ندارن طلا بخرن.میرن بدلی میخرن.ضمن اینکه اکثر گوهرهای کارشده روی جواهرات تقلبی است اما به نام اصل به مشتری فروخته میشود و زمانی که برای فروش مراجعه میکنید وزن سنگ را کسر میکنند و همچنین مزد ساخت.در واقع خرید جواهر بسیار پر ریسک است در ایران. اگر خواستید جواهر بخرید فقط خارج ایران و از شرکتهای معتبر بخرید

    • بدون نام

      750 واحد صنفی طلا سازی که در تهران تعطیل شده به خاطر تغییر فرهنگ و نگرش مردم به این فلز قیمتی نیست بلکه به خاطر چیز دیگری است که قبلا علت ان از طرف مسئولان ان قسمت اعلام شد مردم ایران عاشق طلا و جواهرات هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج