۴۲۷۷۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نخستین شگفتی انتخابات فرانسه

شبکه تلویزیونی یورونیوز در گزارشی از برگزاری انتخابات داخلی در حزب راست میانه فرانسه، حذف نیکلا سارکوزی رئیس جمهور پیشین این کشور را نخستین شگفتی انتخابات ۲۰۱۷ فرانسه توصیف کرد.

خبرگزاری ایرنا: شبکه تلویزیونی یورونیوز در گزارشی از برگزاری انتخابات داخلی در حزب راست میانه فرانسه، حذف نیکلا سارکوزی رئیس جمهور پیشین این کشور را نخستین شگفتی انتخابات ۲۰۱۷ فرانسه توصیف کرد.
در گزارش روز دوشنبه شبکه تلویزیونی یورونیوز آمده است، گام نخست انتخابات داخلی حزب راست میانه فرانسه با شگفتی همراه بود و آن حذف نیکلا سارکوزی از گردونه رقابت ها بود. رئیس جمهور پیشین فرانسه که تا هفته گذشته از وی به عنوان یکی از اصلی ترین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه یاد می شد، در میان بهت و ناباوری حذف شد.
سارکوزی بلافاصله پس از اعلام نتیجه آرا، شکست را پذیرفت و حمایت خود را از فرانسو فیون نامزد پیشتاز در انتخابات درون حزبی اعلام کرد.

نیکولا سارکوزی پنج سال پیش، رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری را به فرانسوا اولاند واگذار کرد و از آن زمان تاکنون تلاش های زیادی برای راهیابی مجدد به کاخ الیزه بکار بست که با رای منفی هم حزبی هایش روبرو شد.

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه، آلن ژوپه پس از فرانسوا فیون در مقام دوم ایستاد که هر دوی آنها سابقه نخست وزیر را در کارنامه سیاسی خود دارند.

دور دوم انتخابات درون حزبی فرانسه هفته آینده برگزار می شود که بسیاری از کارشناسان معتقدند فیون بخت بیشتری برای راهیابی به انتخابات ۲۰۱۷ فرانسه را دارد.

از فیون به عنوان میانه رو ترین نامزد از میان نامزدهای جمهوری خواهان یاد می شود.

به گزارش ایرنا، آنچه که بیش از هر موضوع دیگر موجب شکست بهت آور سارکوزی در انتخابات درون حزبی بود، افشای رابطه تجاری پنهانی وی با تاجر لیبیایی در خلال تبلیغات انتخاباتی سال ۲۰۰۷ بود.

چندی پیش 'زیاد تقی الدین' اعتراف کرد که در خلال تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 فرانسه، سه چمدان پول به 'نیکلا سارکوزی' پرداخت کرده است.

تقی الدین بازرگان فرانسوی-لیبیایی گفته است که این مقدار پول را در چندین مرحله به رئیس جمهوری سابق فرانسه پرداخت کرده است.

در پنج سال ریاست جمهوری سارکوزی بر فرانسه، این کشور ناآرامی ها و ناملایمات زیادی را تجربه کرد و تنها اعتراض های شدید کارگری موجب شد که وی برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج