اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۸۹۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

روایت «شیخ الازهر» از دیدار با احمدی‌ نژاد

مشاور «شیخ الازهر» گفت: عالی‌ترین مقام الازهر در دیدار با «محمود احمدی‌نژاد» در قاهره به عمد تشریفات معمول در استقبال از سران کشورها را رعایت نکرد.

روزنامه شرق : مشاور «شیخ الازهر» گفت: عالی‌ترین مقام الازهر در دیدار با «محمود احمدی‌نژاد» در قاهره به عمد تشریفات معمول در استقبال از سران کشورها را رعایت نکرد.

عصر ایران نوشت که ، «حسن الشافعی» مشاور احمد الطیب شیخ الازهر در مصاحبه با روزنامه سعودی «المدینه» گفت: محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور ایران و هیات همراه پس از ورود به مصر، بلافاصله از فرودگاه قاهره به دفتر شیخ الازهر آمدند. شیخ الازهر با این دیدار موافقت کرد اما او تشریفات متعارف در الازهر را در زمینه استقبال از سران کشورها رعایت نکرد.

وی افزود: شیخ الازهر در استقبال از احمدی‌نژاد براساس اصول تشریفات متعارف و معمول برای سران کشور در «ابتدای در ورودی الازهر» خودداری کرد. دیدار احمدی‌نژاد با شیخ الازهر و مطالب بیان شده در کنفرانس مطبوعاتی پس از آن، این ملاقات را جنجالی و کنفرانس مطبوعاتی‌اش را پرتنش کرده بود.

مشاور شیخ الازهر ادامه داد: پس از پایان دیدار در دفتر شیخ الازهر، احمدی‌نژاد از شیخ الازهر اجازه خواست در لابی، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند، او هم موافقت کرد و از من خواست در این کنفرانس مطبوعاتی حاضر باشم تا رییس‌جمهور ایران اظهاراتی را بیان نکند که به وجهه الازهر به عنوان مدافع مذهب تسنن در جهان آسیب وارد شود.

احمدی‌نژاد در ابتدای کنفرانس مطبوعاتی‌اش ابتدا بیانیه‌ای را قرائت کرد. سپس احمد الشافعی مشاور شیخ الازهر در اظهاراتی انتقادات شدیدی را علیه ایران و فعالیت‌های تبلیغ تشیع مطرح کرد که بارها احمدی‌نژاد و همراهانش مجبور شدند سخنان مشاور شیخ الازهر را قطع کنند.

پس از این، احمدی‌نژاد از ادامه کنفرانس خبری و سوال و جواب با خبرنگاران خودداری و دفتر شیخ الازهر را ترک کرد. حسن الشافعی در این‌باره گفت: الازهر از احمدی‌نژاد مانند هر میهمان دیگری پذیرایی کرد. احمدی‌نژاد برای حضور در نشست دوروزه سران کشورهای اسلامی در قاهره، در هفته گذشته، سفر چهار روزه‌ای به مصر داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج