adexo3
۴۲۹۱۸۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

سرویس اطلاعات و امنیت فنلاند:

فنلاند تأمین کننده مسئولان داعش است

سرویس اطلاعات و امنیت فنلاند طی گزارشی با اشاره به حضور گسترده فنلاندی‌ها در صفوف داعش، فنلاند را تأمین کننده مسئولان ارشد این گروه تروریستی دانست.

خبرگزاری فارس: در حالیکه سخن از مشارکت زیاد انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها، آلمانی‌‌ها و بلژیکی‌ها در صفوف گروه‌ تروریستی داعش در میان است، بیش از ۸۰ فنلاندی به این گروه تروریستی پیوسته‌اند و بسیاری از آنها به مسئولان ارشد داعش که وظایف و مسئولیت‌های مهمی دارند، تبدیل شده‌اند.

به گفته «آنتی پلتارین» رئیس سرویس اطلاعات و امنیت فنلاند (Supo)، بسیاری از اتباع فنلاند که به صفوف داعش پیوسته‌اند، به رؤسای این گروه تروریستی تبدیل شده‌اند.

به گفته وی، در حال حاضر حدود ۳۰۰ فنلاندی ساکن این کشور یا خارج از آن تحت نظارت ویژه سازمان‌های مجری قانون قرار دارند چرا که ممکن است با تروریست‌های عراق و سوریه در ارتباط باشند.

طبق گزارش روزنامه فنلاندی Iltalehti، سرویس اطلاعات و امنیت فنلاند (Supo) از وضعیت ۲۰ نفری که از عراق به فنلاند بازگشته‌ و با عناصر داعش در ارتباط بوده‌اند، ابراز نگرانی کرده است.

رئیس سرویس اطلاعات و امنیت فنلاند همچنین اعلام کرده است که یک پاکستانی که سابقا در فنلاند زندگی می‌کرده، اخیرا اقدام به انجام حمله‌ای تروریستی در شهر «بیجی» (Baiji) عراق کرده و طی آن این عامل انتحاری خود را درون خودرویی بمب‌گذاری شده منفجر کرده است.

بنابه گزارش سرویس اطلاعات و امنیت فنلاند، مبارزه با تروریسم در فنلاند هم‌اکنون به یک ضرورت تبدیل شده و مقامات فنلاندی از بابت حضور تروریست‌های بالقوه در خاک این کشور به شدت نگران هستند اما در حال حاضر تهدید وقوع حملات سریع در فنلاند وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر اینطور هست واردات از فنلاند باید تحریم بشه چون که ارز ی که از واردات کالاهاشون به کشور عایدشون میشه رو خرج داعش میکنن ولی صادرات اشکالی نداره چون ارز رو ازشون میگیریم که فقیرشون کنیم تا کمتر به باطل کمک کنن فهمیدی

    • بدون نام

      اصلا هدف اصلی جمع آوری افراد رادیکال از تمام دنیا و فرستادن آنها به مسلخ بود که تا اینجا موفق بودند اما نهایت چه شود زمان میخواهد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج