۴۲۹۸۸۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

روسیه با طرح ضدسوری فرانسه مخالفت کرد

روسیه با طرح ضدسوری فرانسه در پوشش برگزاری کنفرانس حمایت از گروههای مسلح موسوم به معارضان میانه رو که بسیاری از آنها در صف گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره می جنگند، مخالفت کرد.

خبرگزاری ایرنا: روسیه با طرح ضدسوری فرانسه در پوشش برگزاری کنفرانس حمایت از گروههای مسلح موسوم به معارضان میانه رو که بسیاری از آنها در صف گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره می جنگند، مخالفت کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو با برگزاری کنفرانس بین المللی کشورهای حامی معارضان سوری در پاریس مخالف است.

بنا به اعلام روز جمعه پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه، وی با اشاره به پیشنهاد برگزاری چنین کنفرانس از سوی دولت فرانسه، گفت: شرکای فرانسوی ابتکارهای سیاسی زیادی را مطرح می کنند و در عرصه بین المللی بسیار فعال هستند.

وزیر خارجه روسیه افزود: در عرصه بین المللی کنفرانس ها و نشست های زیادی در باره مسائل خاورمیانه و حل بحران سوریه مطرح و برگزار می شود که مسکو از آنها پشتیبانی می کند و اکنون نیز آماده ایم از هرگونه پیشنهادی برای دستیابی به توافق بین طرف های درگیر که مورد قبول معارضان هم باشد، حمایت کنیم.

وزیر خارجه روسیه بیان کرد: از پیشنهاد برگزاری کنفرانس کشورهای حامی معارضان سوری هم آگاهیم، اما احتمالا این طرح سبب دور شدن از اجرای وظایف محوله از سوی شورای امنیت برای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ به ویژه موضوع از سرگیری فوری مذاکرات سوری با مشارکت طرف های معارض و دولت سوریه می شود.

لاوروف در پایان هشدار داد: برگزاری چنین کنفرانسی با شرکت کشورهای حامی معارضان سوری می تواند به این گروهها پیام بدهد که نیازی به شتاب داشتن در ازسرگیری مذاکرات نیست و همچنین در برگیرنده محکوم کردن حکومت سوریه و سیاه نمایی دولت این کشور باشد تا گروههای معارض از مذاکره خودداری کرده و با تمام قوا برای سرنکودن حکومت بشار اسد تلاش کنند.

برپایه گزارش های انتشار یافته، بسیاری از گروههای مسلح موسوم به معارضان میانه رو برخوردار از حمایت های گسترده اطلاعاتی، تسلیحاتی، مالی و سیاسی خارجی به گروههای تروریستی به ویژه جبهه النصره در شرق حلب پیوسته اند که منطقه غرب این شهر را زیر گلوله باران قرار می دهند.

گروه کشورهای اردوگاه غربی-عربی ضدسوری از حدود شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت بشار اسد و حمایت های گسترده، سبب تشکیل و سازماندهی دهها گروه تروریستی بین المللی از جمله داعش و جبهه النصره و آغاز جنگ شهرها در سوریه شدند که دامنه آن نیز عراق را شامل شد، جان دهها هزار غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان را گرفت و به ویرانی بسیاری از شهرهای این دو کشور منجر شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج