adexo3
۴۳۰۱۵۳
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

دستگیری قاتل پس از ۱۹ سال زندگی مخفیانه

مردی که ١٩ سال پیش خانه برادرش را آتش زده و همسر او را کشته بود، دستگیر شد.

روزنامه شرق: مردی که ١٩ سال پیش خانه برادرش را آتش زده و همسر او را کشته بود، دستگیر شد.
فردی روز ١٩ آبان با دستور نیابت قضائی از شعبه ١١٠١ دادگاه کیفری دو تهران، به اداره دهم پلیس آگاهی مراجعه و عنوان کرد: برادرم به نام «رحیم. ص» (٤٩ ساله) به اتهام آتش‌سوزی منجر به جنایت، تحت تعقیب قرار دارد.
او درخصوص شکایت خود از برادرش به کارآگاهان گفت: «حدود ١٩ سال پیش، برادرم با به‌آتش‌کشیدن خانه‌ام در تبریز، باعث شد همسر ٢٠ ساله‌ام به نام رحیمه در آتش بسوزد و علت مرگ او، ٩٥ درصد سوختگی اعلام شد. خود من نیز دچار سوختگی ٥٥‌درصدی شدم و چشم چپم را از دست دادم».
شاکی پرونده در ادامه گفت: «شب حادثه، پس از پایان آتش‌سوزی، بقایای یک خودرو سواری در محل باقی مانده بود که بنا بر نظریه آتش‌نشانی، منشأ آتش‌سوزی و انفجار بود. در ادامه، با بررسی ارکان هویتی خودرو، پلیس اعلام کرد خودرو متعلق به برادرم، رحیم، است و از همان تاریخ تاکنون، برادرم ناپدید شده است.
در این مدت، اقدامات زیادی برای دستگیری برادرم انجام شد؛ اما هیچ اثر و نشانی از وی وجود ندارد». کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی، اطلاع پیدا کردند «رحیم» در این مدت با هویت‌های مختلف در تهران زندگی می‌کرد و تا حدود یک سال پیش نیز در یک مرکز تهیه غذا مشغول به‌‌ کار بود؛ اما درحال‌حاضر در آنجا مشغول به‌ کار نیست.
مأموران، در ادامه با شناسایی مخفیگاه «رحیم» در منطقه بریانک، در تحقیقاتی نامحسوس، اطلاع پیدا کردند متهم در این مدت متأهل شده و درحال‌حاضر نیز دو دختر دوقلوی هشت‌ساله دارد. سرانجام، «رحیم» روز چهارشنبه هفته گذشته، حین خروج از مخفیگاهش در منطقه بریانک و درحالی‌که صورتش را با ماسک آلودگی پوشانده بود، دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
«رحیم» پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با‌صراحت به آتش‌زدن منزل برادرش اعتراف و انگیزه خود را از اقدامش، داشتن اختلاف مالی با برادرش درباره تأسیس یک شرکت تولیدی پوشاک، عنوان کرد و مدعی شد، گمان می‌کرده در زمان آتش‌زدن خانه برادرش، کسی در منزل نیست.
متهم درباره شب حادثه، به کارآگاهان گفت: «پس از تهیه چندین کپسول گاز، آنها را در صندوق‌عقب خودرو شخصی خود قرار دادم و به نزدیکی محل سکونت برادرم رفتم. شب حادثه، شاهد خارج‌شدن برادرم به همراه اعضای خانواده‌اش از داخل خانه بودم. در همین مدت، داخل ماشین خوابم برد. پس از بیدار شدن، ماشین را به نزدیکی منزل برادرم بردم و پس از تخریب شیشه پنجره، شیلنگ‌های متصل به کپسول‌های گاز را داخل خانه انداختم و آتش روشن کردم. ناگهان همه جا آتش گرفت و خودم نیز دچار سوختگی شدم؛ اما موفق به خارج‌شدن از محل شدم».
متهم در ادامه مدعی شد: «پس از آتش‌زدن خانه برادرم، به تهران آمدم و در این مدت، به‌دلیل ارتباط‌نداشتن با هیچ‌کدام از بستگان و اعضای خانواده، اطلاع نداشتم در آن آتش‌سوزی، همسر برادرم فوت شده است».متهم درخصوص ازدواج خود در تهران نیز گفت: «پس از گذشت ١٠ سال از موضوع آتش‌زدن خانه برادرم، ازدواج کردم و درحال‌حاضر نیز دو دختر دوقلو دارم. در این مدت، هر بار که از سوی همسرم یا خانواده‌اش درباره اعضای خانواده و بستگانم سؤال می‌شد، عنوان می‌کردم با آنها اختلاف شدیدی دارم و آنها نیز پس از گذشت مدتی، دیگر سؤالی در‌این‌باره نمی‌کردند». متهم درباره استفاده مداوم از ماسک آلودگی هوا نیز به کارآگاهان گفت: «١٩ سال است که برای شناسایی‌نشدن، از ماسک آلودگی هوا استفاده می‌کنم؛ اما سرانجام دستگیر شدم».

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر، گفت: «با توجه به رسیدگی به پرونده در شعبه ١١٦ دادگاه کیفری تبریز و با توجه به ارتکاب جنایت در شهرستان تبریز، متهم برای ادامه رسیدگی به پرونده، در اختیار مقام قضائی تبریز قرار گرفت».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دنیا

      اخی بنده خدا زنده زنده سوخته
      چه زجری کشیده

    • بدون نام

      حال نمیتونستید زودتر دنبالش بگردید زوتر پیداش کنید..

    • بدون نام

      ای ددم وای حالا که 19سال گذشته بخاطر دخترهای دوقلو اونو ببخشید والا کینه صورت خوشی نداره اگه من خودم سوخته بودم رضایت میدادم یه فکری هم برای اون زن جوان که خدا رحمتش کنه بکنید لذتی در عفو هست در انتقام نیست چقدر خوبه آدم ها با هم دم از دوستی بزنن و کینه و دشمنی را فراموش کنند میدانم که از این حرفها خوشتون نمیاد فکر کنید برادرشه برادرکشی خوب نیست

    • جوجو

      درسته بعد از نوزده سال پیدا شده ولی اینجورا هم نیست که یه آدم بی گناه رو بکشی و کسی نتونه پیدات کنه.خدا هیچی رو فراموش نمیکنه

    • mehri

      بنده خدا رحیمه بدونه گناه کشته شد
      عجب بی وجدانی بوده این آقا
      یه لحظه بی فکری
      یه عمر پشیمونی
      و تباه کردنه زندگی خودش و دیگران

    • بدون نام

      من به واضح میدونم که این برادر قاتل کاری کرده که شیطان شرمش میاد اما چاره چیه اونو هم اعدام کنن ضربه سنگینی به خانواده پدری این دو برادر میاد اون زن که سوخته شده هم بیگناه بوده بالاخره باید رفع و رجوع بشه و دو دختر این برادر قاتل هم یتیم نشن. خدا مهر و محبت و دوستی را در قلبها افزون کنه چی بگم هر دو برادر را می فهمم اونها رو عصبانیت دست به این کارها زدن نه رو عقلانیت

    • سینا یزد

      نامرد کثیف چطور تونستی خونه برادرت وبچه هاشو از بین ببری انشاالله که خودت هم به درک واصل میشی نامرد

    • رها

      عجباااا دروغم میگه فکر میکردم کسی خونه نیست باید قصاص بشه دروغم میگه اینونگه چی بگه والا
      یاحق

    • بدون نام

      سلام رها جونم آره درسته. بجز دروغ گفتن (که خدا میدونه و خودش) راهی دیگه نداره. نمیشه که بگه میدونستم. هر کسی باشه. دروغ را میگه. این قاتل ها که میگن قصد کشتن طرف را نداشتم حدود نود درصد دروغ میگن. نمیشه بگن قصد کشتن داشتم. اگه بگن تمامی کوره راه نجات راه میبندن. عجیب نیست من میگم چطور دلش اومده اون زن جوان اون هم زن برادر را آتش بزنه. حالا گذشته. یه طوری کهنه شده یعنی اگر روز اول گرفتار میشد درخواست قصاص حتمی و صددرصد بود الان یه کم سرد شدن ولی گناه سنگینی انجام داده نمیدونم اینا چطور روانی نمیشن و جنون نمیگیرن من خودم چند سال پیش دو نفر در ترافیک باهم درگیر شدیم ولی خدایی ناراحت بودم چون الکی و زورکی به من پیله کردن در بلوار کشاورز بغل گارد ریلی با ناراحتی اولی را هول و پرت کردم که شدید آسیب دید با اینکه چند نفر شاهد داشتم که اونا شروع کردن ولی قبول نکردن عنوان ضرب و جرح عمدی و نقص عضو ولی کار خدا خوب شد دکترا بش رسیدن خودش میدونست الان که دوست شدیم میگه نه اون روزای اولین منظورم اینه که روزای اول درگیری داغ تره خدا کنه عدالت رعایت بشه ما که نمیدونیم ماجرا چه بوده یا مقصر اصلی کدومه آره فقط احساس ناراحتی میکنیم و بس

    • جواد

      سلام..زن 20 ساله ای که در آتش سوخته و منجر به فوت شده ..مادرش تو تبریز همسایمونه...منم شعبه دادگاهش تو تبریز رو گفتم تا پیگیر باشه...بیچاره مادرش تو این 19 سال که دخترش رو از دست داد خیلی زجر کشیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج