۴۳۱۱۶۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

حال تالاب انزلی بهتر می‌شود؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: امید می رود تا با اقداماتی که در حال انجام است حال تالاب انزلی بهتر شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: امید می رود تا با اقداماتی که در حال انجام است حال تالاب انزلی بهتر شود.

قربانعلی محمدپور در خصوص دستاوردهای سفرش به ژاپن، اظهار کرد:یکی از بازدیدهایی مهم این سفر بازدید از تالاب کوشیروی ژاپن بود که چند دهه‌ی پیش وضعیتی چون تالاب بین‌المللی انزلی داشت اما این روزها آب این تالاب حتی قابل شرب است.ع مده‌ترین بازدیدهایی که از تالاب کوشیرو انجام شد بازدید از مدیریت پسماند و پسآب‌های این تالاب بود.

وی با اشاره به اینکه در ژاپن از مرکزی مشابه مرکز دفن زباله سراوان نیز بازدید شد، ادامه داد: با مدیریت پسماندی که در آن مرکز انجام شده بود و خاکهای رسی که در مسیر شیرابه‌ها قرار داشت و مدیریت لازمی که انجام شده بود آلودگی ها را از آن مرکز دفن زباله پاک می کردند.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع هدف از این سفر تبادل تجربه ها بود و در واقع نگاه مسئولین عمرانی و آموزشی را در حفاظت از محیط زیست استان ما تغییر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه برنامه داریم پرنده نگری را در تالاب ارتقا دهیم و در حوزه گردشگری این بخش استفاده بهتری داشته باشیم، در خصوص فعالیت‌های انجام شده توسط جایکا در گیلان گفت:جایکا به منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی به استان ما وارد شدند و در ۶ زیر کمیته فعالیت خوبی دارند.

وی افزود: کلنگ بازدیدکنندگان تالاب‌انزلی با همکاری جایکا به زمین زده شده است و همه این اقدامات برای این است که برنامه ریزی‌های حفاظت از تالاب، اکوتوریسم و آبخیزداری پیش برود و در مجموع حال تالاب انزلی‌مان بهتر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیروس

      سلام:تالاب را بدست خودمان نابود کردیم
      1-ورود تمام فاضلاب های شهر ها و روستاهای اطراف تالاب و محلی برای دفع زباله های روستاییان و خانه های مجاور رودخانهای منتهی به تالاب
      2-در زمان احداث پل جدید انزلی برای پایه کوبی بعلت نداشتن امکانات لازم برای دسترسی به محل پایه های پل اقدام به خاک ریزی در دو طرف دهانه پل نمودند که بعد از اتمام عملیات ان دو منطقه پکسازی نگردید که همین امر موجب شد در پشت ای مکان محیط اب ارام برای رسوب گذاری بوجود آمد که امتداد آن به تالاب کشیده شد
      3-احداث یک بازو در داخل کانال برای افزایش تعداد اسکله پهلوگیری از یک طرف و جلوگیری از مواج شدن کانال از طرف دیگر دست بدست اب ساکن پشت پل جدید داده و برانباشته شدن لای در کانال و تالاب کمک کرد.
      در تمام دنیا میگویند 100 بار مطالعه یک بار اجرا اما ما میگوییم یک بار مطالعه و 100بار اجرا. واقعا بحال فرزندانمان تاسف میخورم که با دست خودمان اینده اقتصادی و زیست محیطی انان را خراب میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج