adexo3
۴۳۱۳۲۳
۲۱ نظر
۵۰۰۹
۲۱ نظر
۵۰۰۹
پ

استعفایی که سنت شکنی کرد؛

۱۸ هزار جان باخته و فقط ۱ استعفا

"هجده هزار نفر جانباخته در تصادف قطار"، این فقط آمار تصادف قطار در هفت خوان سمنان نیست بلکه مجموعه ای است از آمار همه جانباختگان در همه تصادفات قطار تاریخ راه آهن ایران، این آمار زمانی عجیب می شود که بدانید برای این ۱۸ هزار نفر فقط یک نفر استعفا داده است.

خبرگزاری برنا: "هجده هزار نفر جانباخته در تصادف قطار"، این فقط آمار تصادف قطار در هفت خوان سمنان نیست بلکه مجموعه ای است از آمار همه جانباختگان در همه تصادفات قطار تاریخ راه آهن ایران، این آمار زمانی عجیب می شود که بدانید برای این ۱۸ هزار نفر فقط یک نفر استعفا داده است.

سانحه تصادف دو قطار در هفت خوان سمنان اولین سانحه این چنینی نبود که در ایران رخ می داد، این ۴۴ هموطنی هم که جان خود را از دست دادند همه جانباختگان تاریخ سوانح ریلی ایران تشکیل نمی دهند بلکه از ابتدای تاریخ تاسیس راه آهن در ایران بیش از ۱۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

حمل و نقل ریلی در همه جای دنیا امن ترن روش جابجایی مسافر است، حالا در ایران این روش امن جان ۱۸ هزار نفر را گرفته است و نکته عجیب اینکه در قبال این تعداد جانباخته، تنها یکنفر در تلویزیون، مقابل دیدگان مردم، ضمن عذرخواهی از مردم، استعفا می دهد و ادامه می دهد:" خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی با این استعفا موافقت کرده است."

"فرافکنی نکنیم" این درخواستی است که افکار عمومی سال ها در قبال حوادث اینگونه از مسوولان داشته اند، هواپیما ها سقوط کردند، مدتها طول کشید تا جعبه سیاه های آنها رمز گشایی شود، هیچ کس عذرخواهی نکرد، کسی هم پای برگه استعفایش امضا نیانداخت. در تصادف قطارها، در آمار بالای مرگ و میر جاده ای، در حوادث مترویی و آن سیل معروف، در نشست های پی در پی زمین که همین اواخر به اوج خود رسیدند و... هیچ کس عذرخواهی نکرد، کسی هم استعفا نداد، حالا پس از مدتها و شاید برای اولین بار یک مسوول رده بالا به دلیل سانحه ای که ناشی از اشتباه انسانی بوده پای برگه استعفایش را امضا می کند و کنار می رود.

عذرخواهی و پذیرش قصور سنت حسنه ای است که دیر در کشور ما جاافتاده اما بالاخره جا افتاده است، روحانی اولین کسی بود که به خاطر یک اشتباه عذرخواهی کرد، او پس از توزیع نامناسب سبد کالا در تلویزیون حاضر شد و گفت: "مردم در دریافت سبد کالا به زحمت افتادند، من به عنوان رییس جمهوری از آنها عذرخواهی می کنم"، پس از او محمدرضا نعمت زاده بابت صحبت هایش در خصوص کمپین نخریدن خودرو، جهانگیری برای نبود شغل برای جوانان، آخوندی به دلیل نبود امکانات مناسب مسکن مهر، ابتکار برای نرفتن به خوزستان در زمان گرد وغبار، حجتی بابت تاخیر در پرداخت پول خرید تضمینی از گندمکاران و نوبخت به خاطر حقوق های نجومی از مردم عذر خواهی کردند. این آمار در هیچ دولتی وجود نداشته و برای اولین بار است مدیران یک دولت خود را در قبال اتفاقات رخ داده مسوول می دانند.

پست و مقام های دولتی ودیعه ای است که در اختیار افراد قرار داده می شود، این اصل اساسی در جمهوری اسلامی باید باشد و مدیران باید بدانند که نمی شود اتفاقی در زیر مجموعه آنها رخ دهد و با سکوت و فرافکنی موضوع را ختم به خیر کنند. دولت روحانی حتی اگر همین یک فرهنگ را در سیستم مدیریتی کشور جابیاندازد و به کسانی که صاحب پست و مقام و موقعیت می شوند متذکر شود که حق ندارند از زیر بار حوادث، اتفاقات و قصور زیر مجموعه شان شانه خالی کنند، کافیست تا قضاوت در مورد او و دولتش قضاوتی مبتنی بر موفقیت و پیروزی باشد.

این فرهنگ حالا جا افتاده، آنجایی که لازم است دولت صراحتا عذرخواهی می کند و آنجایی که لازم باشد با عذرخواهی از مردم، مسوول رده بالا با اعلام خاکساری خدمت مردم، استعفا می دهد و کنار می رود، این یعنی؛ "دیگر هیچ مسوولی خود را فراتر از مردم و صاحب دیوار پولادین نمی داند" دولت روحانی این کار را شروع کرده، حالا چقدر نهادهای دیگر این راه را ادامه می دهند؛ سوالی است که پاسخش در حوادث آینده مشخص می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      استعفا ......به شرط اینکه یک شغل نان آب دار بهتر بهش ندن

    • سردار

      خدا پدر شما روبیامرزه....جنگ سوریه اینقد کشته نداده ما داریم تو ایران میدیم.....

    • بدون نام

      امید که ثمره تمام عذر خواهی ها تکرار نشدن دوباره این حوادث باشه و عذر خواهی کردن هم به یک سنت برای کارگریزی مسعولان بدل نشه

    • بیطرف

      خداوند جان هیچ کس رو اینجوری نگیره چون حتی خانواده های این رحمت شدگان تا اخر عمر فقط قطار اتش گرفته رو روبروی خود میبینند وهرلحظه به سوختن عزیزشان در آتش فکر میکنند و هیچ چیز دردشان را کم نمیکند آنها که رفتند خدایا ما را به حال خودمان وامگذار

    • بهنود دیبا

      همانطور که ددر متن در خصوص جانباختگان هواپیما ایران 140 گفته شد آقایان و مسولاتی که از اجرای این پروژه منافعی را بردند و به تذکرات کارشناسان مبنی بر ایمن نبودن هواپیما گوش نمیدادند الان بجای آنکه بابت جانهای از دست رفته و ازبین بردن بیت المال محاکمه شوند به منصب های بالاتر نیز گماشته شده اند

    • بدون نام

      اینم چون فرار از پاسخ گویی هست استعفا دادن

    • بدون نام

      خوب که چی.منظورتون اینه به اینا رای بدیم.هنر که نکردن یه عذرخواهی خشک وخالی کردن

    • بدون نام

      تو اومدی تجزیه و تحلیل مرگ و زندگی ایرانیهای بدبخت را بکنی تبلیغ روحانی و کابینه اش را راه انداختی خجالت بکش برو گم شو

    • بدون نام

      ههه اومده نویسنده این متن اعضای دولت روحانی رو توجیه کنه که همشون عذرخواهی کردن!!!!!! عدم کفایت وبی لیاقتی خودشون در یک دستگاه رو می خوان با یک عذر خواهی ماسمالی کنن خیلی زرنگید اختلاسهایی که مرتکب شدین از بیت المال رو هم با عذرخواهی به طریقه اولی می خواهید ماسمالی کنید خوبه والا نه جون مردم براتون مهمه نه رفاه نه اسایش تنها جیباتون براتون مهم بود که پرشم کردین دیگه الانم که دارین استعفا میدین وانفصال از خدمت که مبادا گند کاریهاتون مورد استیضاح قرار بگیره تازه ی خبری که از نمایندگان مجلس درز کرده که امیدوارم درست نباشه دال بر اینکه برخی از وزرا ومعاونینشون با پیشنهادهای چندین میلیاردی به برخی از نمایندگان خواستار لغو استیضاحشون شدن اینو دیگه کجامون بذاریم خداکنه دروغ باشه!!

    • فرهاد

      شخص وزیر اگه مرده استعفا بده. نه اینکه با .... تمام , بگه که حادثه دیدگان بیمه هستند.

    • بدون نام

      من میتونستم تمام مسولین رو از کار برکنار میکردم.کشتن انسانها راحت شده

    • بی نام

      برای دلخوشی مردم بهش گفتن استعفاء بده مادرخرابکاریهاحتی عذرخواهی بلدنیستیم چه برسه به استعفاء،آبهاکه ازآسیاب افتاد میذاریمت یه سمت دیگه یابهت پول واقامت میدیم میفرستیمت خارج هیچکس هم خبردارنمیشه مثل کارای دیگرمون مردم خیلی هوشیارن به فکرخودتون باشیدوهوشیاربخوابید

    • بدون نام

      این موضوع برمیگرددبه اعتقادات وجهان بینی ماچون معتقدیم کل نفس ذایقه الموت که بهمین دلیل وقتی درزمان مسئولیتمان خطایی رخ میدهداصلا عذر خواهی که نمی کنیم تازه اشتباه را بگردن دیگران میاندازیم.

    • بدون نام

      بخو ریدواسراف کنیدوانبار ،خدارافراموش در کرده اید،عوام فریبی تاکی

    • بدون نام

      معذرت خواهی کردن هیچ دردی رادوانمیکند.درسته دراین دولت خیلی هامعذرت خواهی کردن این نشانه شجاعت نیست نشانگرضعف زیادمدیریتی است متاسفانه

    • بی نام

      حالا یعنی چی؟ منطورتون اینه که باید از این اقایان تشکر کنیم ؟!یا اینکه دور بعد هم بهشون رای بدیم؟!!!!خدایی هدفتون از این امارها چی بود؟؟؟

    • هانیه

      تبلیغ روحانی و کابینه اش . یعنی چی میخوای ازشون تشکر کنیم تا زانو خم شیم ول کن عذرخواهی دلیل نمیشه مطالباتمون رو نادیده بگیریم

    • بدون نام

      از زمان ورود پراید به ایران چند استفا در سایپا داشته‌ایم؟ ؟؟

    • بی نام

      خدایی احسنت حداقل چیزی رو که شاید قصوری هم درش نبوده وصرفا به خاطر بی لیاقتی دو سه نفر کارمند رتبه پایین انجام شده رو به گردن میگیرن کاش دولت قبلی هم واسه همه اون اختلاس ها دکل های گمشده وهزاران چیز دیگه استعفا که نه لا اقل معذرت میخواست متاسفانه تندروها معصونیت دارند در پناه حق باشید یا علی مدد

    • مصیری

      این متن تبلیغ برای دولت روحانی بود نه دلسوزی برای مردم خودتی

    • دراكولا تا به تا

      چه وضعي شده به خدا. حتما مدال هم بايد بهشون بديم كه معذرت خواستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج