۴۳۲۴۵۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جنتی: وقتی برای کتاب خواندن نداشتم

در زمان مسئولیتم خیلی وقتی برای کتاب خواندن نداشتم و تنها امکان تورق داشتم ولی الان فرصت دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان: علی جنتی از علاقه اش به کتاب خواتی و راه های ترغیب مردم به مطالعه کردن گفت.علی جنتی، وزیر سابق ارشاد در گفتگویی در خصوص میزان مطالعه شخصی خود گفت: من زمانی که مسئولیت داشتم، خیلی نمی‌رسیدم که کتاب بخوانم و بیشتر به مطالعه گزارش می پرداختم.

وی ادامه داد: البته کتاب هم خیلی به من میدادند، ولی فقط امکان تورق کتاب ها را داشتم اما الان که کمی فراغت پیدا کردم، فرصت مطالعه و کتاب خواندن را دارم.

جنتی در خصوص کتاب مورده علاقه خود عنوان کرد: کتاب‌ها تنوع زیادی دارند و در موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، داستان، فلسفی و تاریخی هستند که هر کدان علاقه مندان مختص به خود را دارند و هر کس بر مبنای علاقه اش به بخشی از این موضوعات توجه می‌کند، تا آن کتاب‌ها را دنبال کرده و بخواند.

وی تصریح کرد: من خودم بیشتر در حوزه‌هایی مثل شناخت تاریخ جهان و تاریخ تمدن ایران علاقه مند به مطالعه هستم.

جنتی در پاسخ به این سوال که برای ترغیب مردم به کتاب خوانی باید چه کرد، گفت: راه های مختلفی را می‌توان پیش گرفت. برای مثال همین که هفته‌ای به عنوان کتاب خوانی و روزی به عنوان کتاب گردی داریم که افراد به کتاب فروشی‌ها سر می‌زنند و از نزدیک با کتاب‌ها آشنا می‌شوند، خودش راهی برای ترغیب شدن آن ها به مطالعه کردن، است.

این سیاست مدار عنوان کرد: معرفی کتاب در فضای مجازی هم می‌تواند بسیار کمک کننده باشد، به این صورت که کتاب‌‎های جدیدی که چاپ می‌شود در فضای مجازی معرفی شود و به غیر از این هم با تشکیل محافل نقد، اجازه دهند افراد کتاب‌های خود را معرفی کنند و دیگران آن را نقد کنند، خیلی به بستر کتاب خوانی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: نقش کمک کننده مطبوعات را هم نباید ندید گرفت، که می‌توانند از طریق رسانه شان به معرفی تازه‌های نشر بپردازند.

جنتی در خصوص اینکه آیا دوست دارد نویسندگی کند، گفت: خودم تا به حال جز کتاب خاطراتم که مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را چاپ کرده، پنج عنوان کتاب را ترجمه کرده‌ام که منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج