۴۳۲۵۵۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ایران هیچ پایگاهی در اختیار روسیه قرار نداده

«حسین شیخ‌الاسلام» مشاور وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه ایران هیچ‌گاه پایگاه هوایی در اختیار روسیه قرار نداده، گفت جنگنده‌های روس در صورت لزوم می‌توانند بر اساس توافق و تحت نظارت ایران از پایگاه هوایی نوژه برای پرواز به سوریه استفاده کنند.

خبرگزاری فارس: شیخ‌الاسلام که با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» مصاحبه می‌کرد، گفت: «ما هیچ وقت پایگاه در اختیار روسیه قرار ندادیم. پایگاه "نوژه" کاملا ایرانی است، [تحت] کنترل ایران است و فرمانده‌هان ما آنجا هستند. هواپیماهای روسیه برای عملیات در سوریه ضدتروریست‌ها آنجا تحت نظارت ما نشست و برخاست می‌کردند.»

وی افزود: «آنجا تحت نظارت ما، از امکانات استفاده می‌کردند و هیچ‌وقت این پایگاه در اختیار هیچ‌کس گذاشته نشده بوده و این خلاف قانون اساسی ما است که ما پایگاه در اختیار کسی بگذاریم و اگر قرار به این کاری هم باشد مصوبه مجلس می‌خواهد و خلاف قانون اساسی است.»

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: «ولی برای استفاده هر وقت که ما و روسیه با هم توافق کنیم، روسیه می‌تواند از این پایگاه استفاده کند. شرط این کار این است که توافق کنیم و طبیعی است که تحت نظارت ما آنجا خواهند بود و بر اساس توافقی که انجام می‌شود، استفاده از آن تحت نظارت ما انجام می‌شود. بله اگر نیاز باشد که الان در سوریه و اگر نیاز باشد که مثل گذشته هواپیماهای روسی از آنجا پرواز کنند؛ بله این امکان همیشه فراهم است.»

روسیه پیش از این در ماه آگوست برای هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها در سوریه، از پایگاه شهید نوژه همدان برای پرواز استفاده کرد.

سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران این هفته گفت در صورت «اقتضا» برای مقابله با تروریست‌ها در سوریه، ممکن است که بار دیگر اجازه استفاده از این پایگاه به روس‌ها داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      دروغ پشت دروغ
      مردم ایران که میدونن چه کار کرده اید!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج