اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۲۶۹۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

استیضاح رئیس جمهور کره جنوبی به تعویق افتاد

به دنبال افشای رسوایی‌ مربوط به رئیس جمهور کره‌جنوبی و تعیین دادستان ویژه‌ برای رسیدگی به این پرونده، رأی‌گیری درباره استیضاح خانم «پارک گئون-هی» یک هفته به تعویق افتاد.

خبرگزاری فارس: به دنبال افشای رسوایی‌های مربوط به خانم «پارک گئون-هی» رئیس جمهور کره‌جنوبی که وی را در آستانه استیضاح از سوی پارلمان قرار داده، وی امروز چهارشنبه دادستان ویژه‌ای را مسئول رسیدگی به این پرونده رسوایی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نزدیک به ریاست جمهوری کره جنوبی، خانم پارک گئون-هی در این ارتباط «پارک یونگ-سو» را به عنوان دادستان مربوط به این پرونده رسوایی تعیین کرد.

بر اساس این گزارش، رسوایی بزرگی که رئیس‌جمهور کره جنوبی با آن درگیر است، محبوبیت وی را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و میزان محبوبیت وی را به ۴ درصد رسانده و اغلب مردم این کشور هم‌اکنون خواستار استعفا و کناره‌گیری وی از قدرت هستند.

رئیس جمهور کره‌جنوبی دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که حاضر است از سمت خود کناره‌گیری کند و از پارلمان خواست درباره آینده وی تصمیم بگیرد و گفت همه چیز را به دست پارلمان می‌سپارد؛ اما احزاب مخالف دولت که از زمان انتخابات پارلمانی آوریل گذشته با کسب ۱۶۵ کرسی از مجموع ۳۰۰ کرسی اکثریت کرسی‌های پارلمان را در دست دارند، استیضاح وی را وقت‌کشی قلمداد کرده و ضمن محکوم کردن آن مخالفت خود را با استیضاح وی اعلام کرده‌ و گفته‌اند که با وی مذاکره نخواهند کرد.

دوران ریاست جمهوری خانم پارک سال ۲۰۱۸ میلادی به پایان می‌رسد.

تعویق یک هفته‌ای رأی‌گیری درباره استیضاح رئیس‌جمهور کره جنوبی

به دنبال اعلام آمادگی رئیس‌‌جمهور کره جنوبی برای کناره‌گیری از سمت خود، نمایندگان پارلمان کره جنوبی امروز چهارشنبه از تعویق دستکم یک هفته‌ای رأی‌گیری درباره استیضاح خانم پارک گئون-هی در پارلمان این کشور خبر دادند.

پیش از این قرار بود پارلمان روز جمعه به استیضاح رئیس‌جمهور کره‌جنوبی رأی بدهد، اما رأی‌گیری در این خصوص هم‌اکنون یک هفته به تعویق افتاده است.

احزاب مخالف با در اختیار داشتن ۱۷۱ کرسی پارلمان به دو سوم آرای پارلمانی نیاز دارند تا بتوانند طرح استیضاح را به رأی گذارند. از این رو آنها باید روی آراء نمایندگان حزب حاکم و محافظه کار «سائنوری» یعنی حزب خانم پارک حساب باز کنند.

رسوایی مربوط به رئیس‌جمهور کره جنوبی از حدود ۵ هفته پیش به دنبال افشای نقش «چوی سون سیل» مشاور رئیس جمهور در امور دولتی، شکل گرفته و از یک ماه پیش هزاران شهروند کره جنوبی در اعتراض به رسوایی فساد رئیس جمهور در خیابان های شهرهای مختلف دست به تظاهرات زده اند. آنها خواستار استعفای رئیس جمهور هستند.

بنابر اعلام رسانه‌های کره‌جنوبی، چوی سون سیل که از دوستان نزدیک رئیس‌جمهور است، با استفاده از نفوذ خود بر خانم پارک و موقعیتی که در دفتر ریاست جمهوری ایجاد کرده بود در بعضی انتصابات مداخله و احتمالا از موقعیت خود بهره‌برداری اقتصادی هم کرده است.

نشت اطلاعات محرمانه دولت کره جنوبی توسط خانم چوی سون سیل صورت گرفته که بدون داشتن سمت دولتی به کاخ ریاست جمهوری سئول(معروف به کاخ آبی) رفت و آمد داشته است. خانم چوی ضمن دسترسی به اسناد محرمانه در متن سخنرانیهای رئیس جمهور نیز اعمال نفوذ کرده است.

تظاهرات دیروز شنبه که تظاهراتی‌بی‌سابقه در کره جنوبی نامیده شد در حالی برگزار شد که پارک گئون هه رئیس جمهوری کره جنوبی که به دلیل درز اطلاعات دولتی از سوی یکی از افراد نزدیک و مرتبط با وی و همچنین مداخله وی در امور دولتی تحت فشار قرار دارد، چندی پیش با چشمانی اشکبار از مردم این کشور عذرخواهی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج