جاباما
۴۳۳۳۸۱
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

یک مقام وزارت صنعت:

ایران به افغانستان «آسانسور» صادر می کند

رئیس گروه تجهیزات صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: محصولات آسانسور برخی شرکت های داخلی ایران کیفیت بالایی دارند و به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر می شود.

خبرگزاری ایرنا: رئیس گروه تجهیزات صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: محصولات آسانسور برخی شرکت های داخلی ایران کیفیت بالایی دارند و به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر می شود.

منوچهر مداحی عصرپنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش 'ایمنی و استاندارد صنعت آسانسور و پله برقی' در هتل پردیسان مشهد افزود: با این حال ۷۰ درصد آسانسورهایی که در کشور نصب می شود به صورت مجموعه ای تشکیل شده از قطعات وارداتی است که برخی قابلیت ساخت داخل را دارند.
وی بیان کرد: همه قطعات آسانسورها در ایران وارداتی نیست و حتی کیفیت برخی تولیدات داخلی از مشابه خارجی و محصولات چین بالاتر است اما به دلیل قیمت تمام شده پایین کالاهای چینی بازار این محصولات بهتر از بازار محصولات ایرانی می باشد.
وی با بیان اینکه خلاء قانونی در حوزه ایمنی آسانسورها وجود ندارد، افزود: قوانین در این حوزه مربوط به دستورالعمل پروانه طراحی و مونتاژ آسانسورها که از سوی شورای سیاستگذاری آسانسور در وزارت صنعت تدوین و به استانها ابلاغ شده است، می باشد.
وی اظهار کرد: در دستورالعملی که امسال از سوی شورای سیاستگذاری آسانسور به استانها ابلاغ شد ضوابط سختگیرانه تری مقرر دارد تا امکان خطا و بروز پدیده هایی مانند 'مُهرفروشی' در این صنف به حداقل برسد.
رئیس گروه تجهیزات صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه برای نظارت بیشتر بر شرکت های آسانسوری در پی ایجاد الزامات قانونی برای انجام بازرسی های ادواری از آسانسورها می باشد.
وی افزود: وقتی یک آسانسور تحویل کارفرما می شود باید قانونی وجود داشته باشد تا یک شرکت زیر نظر شهرداری یا سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بازرس فنی، آسانسور را مجددا مورد ازریابی قرار دهد که این خلاء از طریق الزامات قانونی برای بازرسی های ادواری قابل رفع می باشد.
مداحی گفت: یکهزار و ۴۰۰ شرکت دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۱۰ شرکت در خراسان رضوی فعالیت می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سانسور یا آسانسور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      گناه دارن طفلی ها.؟! خدا رحم کنه بهشون!!!؟

    • بدون نام

      مگر به افغانستان فقط صادر کند، از اونها بدبختتر کی

    • بدون نام

      وا حالا اون بدبختا رومیخوان به کشتن بدن اینجا کافیشون نبود

    • بدون نام

      بدبختا جنگ زده

    • خاسر

      خیلی بی رحم هستند بخداگناه داره.

    • بدون نام

      شاهکار مي کند

    • مژگان

      خدا به دادشون برسه

    • علی

      افغانهاکه ازمابیزارن چی شد حالاصادرات؟؟؟؟؟!!!! البته این کارمامرگ خاموش واسه افغانهاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج