adexo3
۴۳۳۶۹
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

فرانسوی شدن کاهانی بعد از اصغر فرهادی

عبدالرضا کاهانی برای ساخت فیلم جدیدش به فرانسه رفت. این خبر یکی از مهمترین اخبار روز گذشته بود که «بانی فیلم» در شماره پنجشنبه اش برای اولین بار و با ابهام در صحت و سقم، آن را منتشر کرد و در نتیجه روز جمعه خوراک سایت های مختلف خبری سینمایی شد.

فرانسوی شدن کاهانی بعد از اصغر فرهادی

تماشا: عبدالرضا کاهانی برای ساخت فیلم جدیدش به فرانسه رفت. این خبر یکی از مهمترین اخبار روز گذشته بود که «بانی فیلم» در شماره پنجشنبه اش برای اولین بار و با ابهام در صحت و سقم، آن را منتشر کرد و در نتیجه روز جمعه خوراک سایت های مختلف خبری سینمایی شد.

این کارگردان اواخر دی ماه سال جاری در حالی از ایران برای ساخت فیلم جدیدش به فرانسه سفر کرده است که در سال جدید برای چندمین بار فیلمنامه اش را تحویل ارشاد داد اما بدون هیچ دلیل روشنی از جانب مدیران ارشاد نتوانست پروانه ساخت دریافت کند.

او که تقریبا هر سال یک فیلم می سازد در سال 91 نتوانست فیلمی تولید کند و این موضوع باعث شد به این نتیجه برسد که جدیدترین اثرش را در کشوری بسازد که در آن خبری از جواد شمقدری، علیرضا سجادپور، حوزه هنری و شورای پروانه ساخت و نمایش نباشد.

شنیدن خبر سفر کاهانی از این جهت می تواند مسرت بخش باشد که این کارگردان جوان و خوش قریحه سینمای ایران هم مانند اصغر فرهادی با فیلم جدیدش در آینده ای نزدیک می تواند برای ایران باعث افتخار باشد و جهانی شود. فیلمی که قرار است با عواملی حرفه ای و شناخته شده ساخته شود.

فرانسوی شدن کاهانی بعد از اصغر فرهادی

کاهانی که به اتفاق همسرش شیما منفرد، تدوینگر و منشی صحنه، برای ساخت فیلم جدیدش به فرانسه رفته است، درگیر مراحل پیش تولید فیلم، انتخاب لوکیشن و عوامل نهایی است تا به زودی فیلمبرداری جدیدترین اثرش را آغاز کند.

برخی می گویند او با کمپانی که اصغر فرهادی با آن همکاری کرده، مشغول مذاکره است و برخی هم می گویند کاهانی قصد دارد با همکاری فاتح آکین (کارگردان ترک تبار) این فیلم را به سرانجام برساند. البته اگر این اتفاق بیفتد می توان آن را به فال نیک گرفت چرا که آکین یکی از برجسته ترین کارگردان های کشور ترکیه است.

او مقیم آلمان است و افتخارات زیادی را هم برای کشورش به ارمغان آورده است. بدنیست بدانید که فاتح آکین همراه اصغر فرهادی در جشنواره بین المللی فیلم «کاستندورف» حضور داشته و در سال ۲۰۰۵ همراه سلما هایک، خاویر باردم و امیر کاستاریکا جزو هیئت داوران جشنواره فیلم کن بوده است. با همه اینها درباره هیچ یک از این شنیده ها نمی توان با قطعیت صحبت کرد تا خود کاهانی برنامه هایش را به طور رسمی اعلام نکند.

لازم به یادآوری است کاهانی در آخرین گفت و گویش با «تماشا» اعلام کرده بوده که فکرهای جدیدی برای آینده اش دارد. او به ما گفته بود: «هنوز به آخر خط نرسیدم، چون هنوز زنده ام و می توانم راه های جدید برای ادامه زندگی ام پیدا کنم. من برای آینده ام برنامه هایی دارم که در حال حاضر نمی توانم خیلی روشن درباره اش حرف بزنم اما همیشه در بدترین شرایط هم روزنامه های امیدی وجود دارد که نگاه آدم را به آینده مثبت کند.»

شاید رفتن به فرانسه و ساخت فیلم در آن کشور یکی از همان راه های جدیدی باشد که کاهانی با تامل آن را انتخاب کرده تا بتواند با سینمای مورد علاقه اش که در این سال ها هواداران زیادی هم پیدا کرده است به آن روزانه امید دست پیدا کند.

شاید در روزهای آینده برخی از رسانه ها که به این کارگردان همیشه نگاهی پر از ظن و گمان داشتند از سفرش با عنوان مهاجرت یاد کنند نکته ای که خود کاهانی در گفت و گو با نزدیکترین دوستانش آن را تکذیب کرده و آنطور که تماشا خبر دارد این کارگردان پس از طی کردن مراحل ساخت این فیلم (که تقریبا بیش از یک سال به طول می انجامد) به ایران برمی گردد و به فیلمسازی در وطنش ادامه می دهد.

«بی خود و بی جهت» آخرین فیلم این کارگردان بود که با عنوان یکی از فیلم های تحریمی و فهرست سیاه حوزه هنری توانست در بدترین شرایط اکران با یک میلیارد فروش در کشور بعد از «من مادر هستم» فاتح گیشه تحریمی ها باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصغر فرهادي كارگردان فوقلاده باهوش و هنرمندي است ولي حيف كه از اين نبوغش تو مسير بدي استفاده كرد.اگر او فقط يه فرد اپوزسيون سياسي بود خود حرفي نيست.ولي وقتي اومد با مسائل ديني و اسلام و اهل بيت پيامبر اكرم در افتاد و بي احترامي كرد ديگه جايي براي بخشش نميمونه.من ازش نميگذرم خدا هم ازش نگذره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج