اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۳۹۴۶
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

کاخ سفید: قانون تمدید ۱۰ ساله تحریم ها ربطی به برجام ندارد

در پی تمدید قانون تحریم‌های ایران در کنگره سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ادعای این‌که واشنگتن به تعهدات خود در برجام پایبند است، گفت: جان کری از اختیارات خود درخصوص استثنا قائل شدن برای تحریم‌های مرتبط هسته‌ای ایران استفاده می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: در پی تمدید قانون تحریم‌های ایران در کنگره سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ادعای این‌که واشنگتن به تعهدات خود در برجام پایبند است، گفت: جان کری از اختیارات خود درخصوص استثنا قائل شدن برای تحریم‌های مرتبط هسته‌ای ایران استفاده می‌کند.

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره تمدید قانون تحریم‌های ایران در کنگره در روز پنج‌شنبه گفت:انتظار ما این است که رییس جمهور اوباما قانون تمدید تحریم‌های ایران را امضاء کند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کربی ادامه داد: همان‌طور که ما در گذشته گفته‌ایم تمدید تحریمهای ایران ضرورتی ندارد. ما به سهم خود روی اهداف اصلی که البته ادامه اجرایی سازی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است، تمرکز کرده‌ایم، در حالیکه معتقدیم تمدید ضروری نیست. ما همچنین به طورروشن معتقدیم که تمدید کاملا شفاف همانند این تمدید، کاملا در سازگاری با تعهدات ما در برجام است. انتظار ما این است که رئیس جمهور این قانون را امضا کند اما علاوه‌ براین لازم است که این موضوع را یادآوری کنم که وزیر امور خارجه جان کری از اختیارات مربوط به استثنا قائل شدن در خصوص تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای استفاده می کند. ما کماکان بر اساس تعهدی که در برجام داده ایم، از روز اجرا تمام تحریم های مرتبط هسته ای را بر اساس اختیارات قانونی مستثنی می کنیم. مادامی که ایران به تعهداتش بر اساس توافق پایبند باشد ما هم به موضوع ادامه رفع تحریم‌ها بر اساس تعهدمان پایبند خواهیم بود.

وی همچنین گفت: لازم است یادآوری کنم که تمدید قانون تحریم‌های ایران توانایی آمریکا را برای عمل به تعهداتش محدود نمی‌کند و این موضوع دورنمای رفع تحریم‌ها را که ایران براساس توافق دریافت می‌کند به هر شکلی تحت تاثیر خود قرار نمی‌دهد. این قانون به‌طور مستقیم برای تحریم هایی بود که از ده سال پیش وجود داشته اند. این یک تمدید ساده بود. شما باید به خاطر داشته باشید که بحث هایی درباره اصلاحات آن و یا تغییرات در آن وجود داشته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا افزود: آنچه من می گویم این است که ما هرگز فکر نکردیم که تمدید تحریم‌ها ضروری باشد اما با وجود این تمدید، وزیر امور خارجه تلاش خواهد کرد تا از اختیارات خود در رابطه با استثنا قائل شدن در خصوص تحریم‌های مرتبط هسته‌ای که بخشی از توافق با ایران است، استفاده کند. بنابراین نکته ای که تلاش می کنم روشن کنم این است که ما قصد داریم که به تعهدات‌مان تحت برنامه جامع اقدام مشترک چه با تمدید یا بدون تمدید عمل کنیم. ما معتقدیم که این کار ضروری نبود اما اکنون کنگره آن را تصویب کرده است و همان‌طور که گفتم به نظرم کاخ سفید هم اعلام کرده است که آنها انتظار دارند که رئیس جمهور آن را امضا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... ان جان کری هوشمند با لبخند تمسخرش ایران را بازی دادن اقایان حقوق دان وساده ما هم خواب چرا گوش به حرف رهبر نکردی مگر رهبر از اول مخالف این گفتگو پنج بعلاه یک نبود روزگارمان را سیاه کردید کی میخواهید از خواب بیدار شوید وبفکر مردم باشید فقر روی فقر شما نتها ایران را از اهداف خود دور کردید بلکه با سرنوشت یک ملت بازی کردید تازه داشت جونهای امید در دلمان رشد میکرد

    • بدون نام

      مشکلات زمانی به وجود آمد که شعار دادند "انرژی هسته ای حق مسلم ماست ". هموطنای عزیز چرا خودتون رو به خواب زدید !!! چرا طوری وانمود می کنید که انگار انرژی هسته ای جزء مایحتاج روزمره شماست ؟؟؟ چرا زمانی که نون شب رو ندارید بخورید دم از دستیابی به انرژی هسته ای می زنید ؟؟؟ الان طرف یه نون و ماست ساده سر سفرش نداره ولی نگران تعطیلی تاسیسات هسته ای کشور به خصوص آب سنگین اراکه !!! ما خیلی از منافعمون رو به خاطر همین کوتاه فکری ها ازدست دادیم . الان یعنی ما در تمام بخش ها اعم از صنعتی و اقتصادی خودکفا شدیم که اولویت اولمون شده انرژی هسته ای ؟؟؟ .. حرفی برای گفتن نداریم و چند ساله چسبیدیم به این انرژی هسته ای !!! خداوکیلی داشتن یا نداشتن فناوری هسته ای برای ما نون آب نمیشه . من کلی وقت گذاشتم این متن رو نوشتم ولی یقینا نمایش داده نمیشه
      التماس دعا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

      • بدون نام

        آقای بدون نام حالا که در هستی ای رو تخته کردیم چی گیرمون اومد؟اینه نتیجه رابطه با کدخدا؟؟! درسته مردم همه گرفتاریم اما مسلمون هم هستیم و نباید زیر بار حرف زور بریم چرا کشورهایی که خودشون تماما سلاح هسته ای دارن و مجرم هستی هم هستند مثل آمریکا باید بگن شما حتی انرژی هم نداشنه باشید؟به اونها چه ربطی داره؟باز اگه تو این مدت از برجام خیری میدیدیم و ارزونی و اشتغال ایجاد میشد بد نبود اما همونم که نشد برادر من یکمی فکر باید کرد

      • صمد از تبریز

        اقای بدون نام 14
        زیر بار زور نرویم اخ به چه قیمتی ؟ ایا بعداز اینکه کشور نابود شد بایستی با جهان تعامل داشته باشیم ایا شما که اینهمه می گید ما از برجام چیزی بدست نیاوردیم می دانید که اگر مذاکرات هسته ای را قبول نداشتیم الان در بدترین حالت بودیم چرا کمی تفکر نمی کنید و روی هوا حرف می زنید

    • حسین سلیمانی

      سرگرمیشون شدیم سودشون ش

      دیم کجای کار گرفتین شما اینا همه حرفه دیگه من اعتقادی بهشون ندارم چ تحریم کنن چ نکنن چندین ساله ک تحریمی داغونمون کردن هرچند مقاومت میکنیم

    • بدون نام

      تجربه و زمان ثابت کرده چه تحریمها بیشتر بشه و چه کم بشخ یا حتی برداشته بشه و چه قیمت نفت بالا بره چه شدیدا افت کنه هیییییچ تاثیری در رفاه مردم نداشته و نخواهد داشت .

    • بدون نام

      کلا پس چی به برجام ربط داره؟

    • بدون نام

      حالا مگه میتونی این موضوع به این پیچیدگی رو برای این مردم ساده انگار توضیح بدی!!! فقط رسانه ها هستند که از این ساده لوحی مردم استفاده میکنند و اونها رو به نفع منافع خودشون که همون نبود ثبات هست حرکت میدن....

    • محمود

      این بود نتیجه رابطه با کدخدا؟!!

    • محمد

      نمیدانم چرا بعضی ازمردم دیگه ازهیچی خجالت نمیکشند .حتی اگرناموسشان هم به دست آمریکاییها بیفته برای دیگران قیافه میگیرند .

    • نادر

      عده ای آمدند با زرنگی برجام را بهانه کردندتا آنچه سالها با خون دل بافته بودیم ومایه هراس دشمنان شده بود بشکافند وشکافتند و شدیم شیر بی یال! با هر هر وکر کر کلاه گشادی سرمان کردند ودستمان را در هنا گذاشتند! وافتخارمان این شد که از جنگ خلاصمان کردند غافل که ازچاله به چاه انداختند!!

    • محمد رضا بختیار

      آمریکا به نظر من اگه قانون تمدید تحریم های ایران را تمدید بکنه نشانه ضعف این کشور و سر در گمی سران این کشور را ثابت میکنه با عرصه جدید بین الملل باید یک موضوع جدید درسی به چرت و پرت های دانشگاه های ایران اضافه کرد و آن (مطالعه جدید در حوزه استعمار نوین و مستعمرات ابدی آنها)البته من قصد توهین به هیچیک از دانشجویان کل رشته ها را ندارم ولی بجز دانشجو هر کسی هر طوری دوست داره برداشت کنه چون جلوی ایده و نظرات جدید و تفکرات نوین را خود اساتید می گیرند و برای هر چیزی منبع نوشتاری و ثبتی می خواهند ولی برای نظریه های علمی و پزشکی و سیاسی و اقتصادی وغیره قرون وسطایی که به دانشجو معرفی می کنند انگیزه می خواهند بابا یکی پیدا بشه این رو به گوش دولتمردان ما برسونه که سیستم دانشگاهی ما فقط مثل سربازخونه ها به حضور و غیاب اهمیت و نمره میدهند و بس.

    • علی

      "وزیر امور خارجه تلاااااش خواهد کرد تا از اختیارات خود در رابطه با استثنا قائل شدن در خصوص تحریم‌های مرتبط هسته‌ای که بخشی از توافق با ایران است، استفاده کند."
      تازه میخواد تلاش کنه باز فردا میگن نشده یعنی ب همین "تحریم‌های مرتبط هسته‌ای" هم اعتباری نیییییست
      خدایا ...............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج