۴۳۴۳۵۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آواره شدن ۸۵ هزار عراقی از آغاز عملیات موصل

وزارت مهاجرت عراق روز شنبه اعلام کرد که طبق تازه ترین آمارها، از زمان شروع عملیات آزادسازی موصل بیش از ۸۵ هزار نفر آواره شده اند.

خبرگزاری ایرنا: وزارت مهاجرت عراق روز شنبه اعلام کرد که طبق تازه ترین آمارها، از زمان شروع عملیات آزادسازی موصل بیش از ۸۵ هزار نفر آواره شده اند.
به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، وزارت مهاجرت عراق با صدور بیانیه ای افزود: طبق آخرین آمارها 85 هزار و 590 نفر از زمان شروع عملیات آزادسازی موصل آوارده شده اند که گروه های میدانی وابسته به این وزارتخانه به خانواده های آواره پناه داده و مکان مناسبی برای آنها فراهم کردند.
در بیانیه وزارت مهاجرت عراق آمده است: نیروهای میدانی این وزارتخانه علاوه برای اسکان آوارگان، نیازهای ضروری آنها را نیز برطرف کرده اند.

وزارت مهاجرت عراق افزود: چادرهای آوارگان در حال حاضر برای پناه دادن به حدود ۱۲۰ هزار آواره ظرفیت دارد.

این آواره ها به کمک وزارت مهاجرت عراق و سازمان های وابسته به سازمان ملل و همچنین سازمان های خیریه چون سازمان خیریه بارزانی، صلیب سرخ عراق در اقلیم کردستان اسکان داده شده اند و نیازهای اولیه برای آنها تامین شده است .

به گزارش ایرنا، تاکنون کار ایجاد ۴ اردوگاه برای اسکان آواره های جنگ موصل به پایان رسیده و ۸ اردوگاه دیگر نیز در حال آماده شدن است و با پایان راه اندازی این اردوگاه ها می توان ۲۴۴ هزار نفر را در آنها اسکان داد.

به گفته مقام های مسوول در اقلیم کردستان عراق، برای اسکان آواره ها، این اقلیم ماهانه نیاز به 962 میلیون دینار عراقی (معادل 770 میلیون دلار) دارد. دولت عراق همزمان با آزادسازی محلات در شهر موصل، آذوقه و مواد مورد نیاز اولیه در اختیار مردم این شهر و آوارگان جنگ قرار می دهد که به دلیل حملات کور تروریست های داعش در شرایط بسیار بدی بسر می برند.

نیروهای مشترک عراقی از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ میلادی حملات خود را برای آزاد سازی موصل آغاز کرده و درگیری ها در جنوب شرقی این شهر ادامه دارد.

به رغم استفاده گروه تروریستی داعش از مردم به عنوان 'سپر انسانی'، ساکنان محله های شهر موصل در تلاش برای خروج از مناطق جنگی و رساندن خود به نیروهای ارتش عراق هستند .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج