۴۳۵۷۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

موج دوم گرانی برق کلید خورد

پس از افزایش چراغ خاموش ۱۰ درصدی قیمت برق، دولت در قالب لایحه بودجه سال ۹۶ هم پیشنهاد افزایش حدود ۶۷ درصدی عوارض فروش برق به مردم را ارائه کرد.

خبرگزاری مهر: پس از افزایش ۱۰ درصدی تعرفه فروش برق به مشترکان خانگی و تجاری، دولت در قالب لایحه بودجه سال ۹۶ هم پیشنهاد افزایش عوارض فروش برق به مردم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است.

بر این اساس در صورت موافقت مجلس با پیشنهاد دولت، عوارض فروش برق به مشترکان خانگی از ۳۰ ریال فعلی به ۵۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت افزایش می‌یابد.

دولت در لایحه بودجه پیش بینی کرده است که سقف درآمدها از محل افزایش عوارض فروش برق، در توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و انرژی های تجدید پذیر از ۷ هزار میلیارد ریال به ۱۱ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

در بند هـــ تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۶ آمده است: «عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور به میزان ۵۰ ریال در سقف یازده هزار میلیارد ریال تعیین می‌گردد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای موارد مطروحه در قانون فوق صرف گردد.»

این درحالی است که اخیرا وزارت نیرو نسبت به افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق مشترکان خانگی از ابتدای مرداد ماه امسال اقدام کرده که در قبوض صادر شده از ابتدای مهر ماه امسال این افزایش قیمت با گنجاندن بند جدید به نام «بدهی گذشته» از مشترکان دریافت شده است.

با این وجود افزایش بار مالی صورت حساب‌های برق مشترکان موجب شده است که شرکت توانیر با صدور بخشنامه‌ای، انتشار اطلاعیه قطع برق با اضافه هزینه ۴ تا ۱۲ هزار تومانی برای مشترکان با بدهی کمتر از ۵۰ هزار تومان را ممنوع کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عنقا

      دیروزگفتین که چیزی درنظرنگرفتن برای بودجه برقشون چرانمیزارن مردم آرامش داشته باشند

    • بدون نام

      واقعا مسولین مردم و چی فرض کردن؟

    • بی نام

      دلتوهمشهری عزیزخوش نکنه ازاین جماعت تومسندقدرت نشسته حالاحالاهامردموتنهانمیزارن هردفعه یه نقشه ایی میکشن یه روزگرانی برق یه روزگرانی آب وتلفن گرانی موادغذایی فکرمیکنیداین عرضه رادارندکه به فکرمردم باشن وبرای مردم کارکنن بعدمیگن فلان مبلغ ازمالیات جمع شده ولی نمیگن ازهرچیزی که درکشورمیخری مالیات میگیرن ازموادغذایی گرفته تاانرژی ازجیب مردم بدبخت میره که صبح تاشب برای یه لقمه زحمت میکشن

    • بی نلم

      زورتون به عراقیانمیرسه اونوقت ماباید توعونشونو پس بدیم برق که مجانی نیست به عراق صادرمیکنیدولی اگه توکشوریه قبض به دوتانرسیده مأمور برق میادازداخل ساختمان برقوقطع میکنه ای مسئولین بی مسئولیت

    • سلام

      دولت یه دست دراز داره واسه گرفتن پول از مردم بیچاره تو رو خدا به ما بگید به چی این کشور دلخوش باشیم

    • بدون نام

      2 برابر با اون 10درصد

    • بدون نام

      برق دو برابر شد
      هر روز مردم رو فقیرتر میکنین
      عجب صبری مردم دارند که شاید روزی این صبر به سر آید

    • بدون نام

      تورم زیر8درصدیعنی همین .مملکت درارامشه گرونی نداریم تورم درپایین ترین حدخودش قرارداره.خدانگذره ازهمچین دولتی

    • بدون نام

      آره وقتی هشتاد درصد برق به عراق صادر میشود خدا میداند رایگان یا درصد کمی برایشان محاصبه میشود گرونی برق را ما باید بپردازیم

    • سیف

      درآمد و کاروکاسبی تو مملکت خیلی پر رونقه باید هم امکانات رفاهی که متعلق به خود مردمه گران باشه !!یه طورایی جای طبیعی و غیرطبیعی عوض شده.

    • بدون نام

      لطفا از گرفتن یارانه صرفنظر کنین ۴۵ تومان سختشونه بدن هفته ای نشده بازم برق گرون شد عوض بالا بردن مبلغ یارانه میگن انصراف بدین ایکاش کمی فکر کنن و بعد حرفی رو بزنن

    • وحید

      خب......
      دیگه چه خبر!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج