۴۳۶۵۲۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تنها ۵ درصد از قاچاق کشف می‌شود

وزیر دادگستری اظهار کرد: تنها پنج درصد قاچاق صورت گرفته در کشور که تا پایان سال ۹۲ بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار بوده گزارش و کشف می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: وزیر دادگستری اظهار کرد: تنها پنج درصد قاچاق صورت گرفته در کشور که تا پایان سال ۹۲ بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار بوده گزارش و کشف می‌شود.

مصطفی پورمحمدی که امروز به منظور پاسخگویی به سوال نماینده چناران در جلسه علنی امروز مجلس حاضر شده بود طی سخنانی، گفت: در موضوع قاچاق دستگاه‌های مختلفی درگیر هستند و از این رو به تنهایی نمی‌توان با آن مقابله موثر و موفق داشت. اما طبق آمار در حالی که سال ۸۴، ۶ میلیارد دلار قاچاق گزارش شد و در سال ۹۲ این رقم به ۲۵ میلیارد دلار رسید در سال گذشته توانستیم رقم ۲۵ میلیارد دلار را به رقم ۱۵.۲ میلیارد دلار کاهش دهیم و ظرف هشت ماه گذشته نیز این رقم کاهش جدی داشت و حدود ۲۰ درصد به نسبت سال گذشته با کاهش روبرو بودیم.

وی افزود: در قانون جامع جدید مبارزه با قاچاق تفکیک نهادهای درگیر در این موضوع به خوبی انجام شد و قطعاً باید همه نسبت به اجرای آن حساس باشیم. اما باید توجه کنیم نظام کسب و کار، نظام حمل و نقل، نظام گمرکی، نظام انبارداری، نظام گردش مالی و نظام اقتصادی، همه و همه در این موضوع باید اصلاح شوند و این اتفاق به زمان نیازمند است.

وی با بیان اینکه قاچاق ابعاد گسترده‌ای دارد،‌ گفت: در سال ۹۲ دریافت عوارض گمرکی رشد چشمگیری داشته و این رشد نشان‌دهنده برخورد با موضوع قاچاق است. همچنین کشفیات مرتبط با قاچاق نیز در گمرکات رسمی رو به افزایش بود.

پورمحمدی تصریح کرد: همه باید در موضوع قاچاق حساس باشیم و به طور جد با آن مقابله کنیم. اما این موضوع مشکل امروز و دیروز کشور نیست و حدود ۸۰، ۹۰ سال است که کشور درگیر موضوع قاچاق است و هنوز نمی‌توانیم بگوییم به طور کامل توانسته‌ایم با موضوع قاچاق برخورد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق تنها مرتبط با مبادی رسمی کشور نیست و مرزها، ‌مناطق آزاد با کولبری‌ها و بازارهای ته‌لنجی نیز سهم زیادی از قاچاق را به خود اختصاص داده است.

پورمحمدی ادامه داد: روزانه ۵۰۰ هزار کانتینر و کامیون از مرزها عبور می‌کنند و از ابتدای سال تاکنون نیز ۲۱ میلیون تن کالا وارد کشور شد و دولت به جد به دنبال مقابله با موضوع قاچاق است و درآمد حاصل از عوارض گمرکی را نیز در لایحه بودجه سال آینده برای افزایش سخت‌گیری‌ها و حساسیت‌ نسبت به این موضوع حدود ۱۷ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است.

وی در پایان گفت: سفارش مکرر از دستگاه‌های ایکس‌ریل گمرکی تحویل دولت شده و دولت نیز پیگیر این موضوع است و امیدواریم بتوانیم با همه تلاش‌هایی که می‌شود این بلای خانمانسوز و پرهزینه را با کمک همه نهادها و سازمان‌ها ریشه‌کن کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      مگر خدا به داد این ملت برسد!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج