۴۳۶۷۵۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

افشاگری از رابطه پنهان بحرین و انگلیس

روزنامه انگلیسی از دستیابی به اسنادی اشاره می‌کند که بر اساس آن خاندان سلطنتی بحرین از ناقضان معروف حقوق بشر، در ۵ سال گذشته مبالغ هنگفتی را مخفیانه به یک اندیشکده معتبر انگلیسی پرداخت کرده‌ است.

خبرگزاری فارس: روزنامه «گاردین» روز سه‌شنبه گزارش داد که خاندان سلطنتی بحرین که از ناقضان حقوق بشر در جهان می باشند در پنج سال گذشته به اندیشکده انگلیسی «مطالعات راهبردی» پول هنگفتی پرداخت کرده‌اند.

استقلال این اندیشکده که در بررسی امور نظامی و دیپلماتیک فعالیت دارد اینک به دنبال افشای اسنادی که نشان می‌دهد به طور مخفیانه ۲۵ میلیون پوند از خاندان سلطنتی بحرین دریافت کرده، تحت خطر قرار گرفته است .

در این اسناد مشخص شده که خاندان سلطنتی بحرین و اندیشکده انگلیسی موافقت کرده بودند تا این مسئله بر ملاء نشود.

این در حالی است که «ترزا می» نخست وزیر انگلیس سفر دو روزه‌ای را به بحرین ترتیب داده و به بحث پیرامون دوره بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) با سران کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌پردازد.

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس نیز قرار است روز جمعه در منامه ، پایتخت بحرین سخنرانی نماید.

گفته می‌شود مبالغ پرداخت شده به این اندیشکده انگلیسی برای برگزاری نشست‌های سالیانه در خاورمیانه با حضور چهره‌های مطرح و پوشش و تحلیل‌های مورد نظر خانواده سلطنتی بحرین صورت گرفته است .

یکی از این اسناد نشان می‌دهند که از سال ۲۰۱۱ به این سو ۱۴.۹ میلیون پوند به اندیشکده مطالعات بین الملل که دفترش در مرکز لندن، پایتخت انگلیس قرار دارد، پرداخت شده است.

«شیخ محمد خجسته»عضو هیئت مدیره مجلس علمای بحرین و عضو جمعیت الوفاق نیز با اشاره سفر ترزا می به بحرین تاکید کرد ،این سفر در حالی صورت می‌گیرد که موارد نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان و محاصره منزل «شیخ عیسی قاسم» توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه همچنان ادامه دارد.

عضو مجلس علمای بحرین با ابراز نا خرسندی از سفر نخست وزیر انگلیس به بحرین گفت: «در صورتی که ترزا می در این سفر به موارد نقض حقوق بشر و ادامه یافتن سرکوب کل شیعیان اشاره‌ای نکند می‌توان این اقدام انگلیس را پشتیبانی از رژیم آل خلیفه در سرکوب مردم دانست.»

ترزا می پیش از سفر به بحرین برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس گفته بود، سابقه و سوء استفاده حقوق بشری کشورهای حاشیه خلیج فارس نباید مانعی برای افزایش روابط تجاری با آنان بعد از برگزیت باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایی کجاش مهم بود!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج