adexo3
۴۳۶۸۲۲
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

اعتراض رسمی ایران به مصوبه اخیر کنگره آمریکا

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به دبیرکل این سازمان، مصوبه اخیر کنگره آمریگا مبنی بر تمدید تحریم های ایران (ایسا) را مغایر نص صریح برجام خواند و خواستار درج این مسأله در گزارش آینده وی به شورای امنیت شد.

خبرگزاری ایرنا: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به دبیرکل این سازمان، مصوبه اخیر کنگره آمریگا مبنی بر تمدید تحریم های ایران (ایسا) را مغایر نص صریح برجام خواند و خواستار درج این مسأله در گزارش آینده وی به شورای امنیت شد.
غلامعلی خوشرو با ارسال نامه ای خطاب به بان کی مون، اعلام کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران مصوبه اخیر کنگره آمریکا و تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) تا پایان سال ۲۰۲۶ میلادی را مغایر تعهدات آمریکا بر اساس برجام می داند.
در این نامه تأکید شده است که بر اساس مفاد برجام، آمریکا به عنوان یکی از طرف های برجام متعهد شده که از تمدید و وضع مجدد تحریم و یا هر اقدام مغایر با اهداف، نص و روح برجام خودداری کند.
خوشرو افزود: تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) بر خلاف تعهدات برجامی آمریکاست و لذا این کشور مسؤول پیامدهای منفی و آثار زیانبار چنین اقدامی خواهد بود.
در این نامه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته شده است که از همه طرف های برجام بویژه آمریکا بخواهد تا به تعهدات خود در قبال این توافقنامه پایبند بمانند.

نماینده کشورمان همچنین از وی خواسته است تا این اقدام آمریکا و سایر موارد بد عهدی این کشور در اجرای تعهدات برجام را در چارچوب گزارش آتی خود به شورای امنیت منعکس کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کرامت

      خصلت سگ دارن اگه عقب بکشی میان جلوتر باید تو روشون وایسی

    • سعید

      آمریکا شیطان بزرگ است نباید اعتماد کنیم ب این ...ها

    • بدون نام

      اونها به هر نحوی میخواند قدرت شون رو نشون بدند و از طرفی فشار کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات و به غیر از سوریه کنونی اکثریت کشورهای عربی از این تحریم ها بر علیه ایران حتی دست به جیب هم می شوند

    • بدون نام

      اره حالا فک کردن سازمان ملل پشت امریکای ابر قدرتا ول میکنه او میاد پشت ایران میگیره

    • بدون نام

      اخ اخ سازمان ملل هم دلش برامون سوخت.بروباباچقدخودمون روداریم گول میزنیم وقتی که دادمیزدن که آمریکاقابل اعتمادنیست که دولت مردان گوش بحرف نبودن حالایادشون افتاده.حالاآقای روحانی بایدجواب گوی خون شهداباشن

    • بدون نام

      یه نگاهی به دور برمون بندازیم بیشتر احساس تنهایی می کنیم. الان فقط ما موندیم و سوریه جنگ زده . اون روس های فرصت طلب هم امیدی به حمایتششون نیست چون این رو تاریخ بهمون ثابت کرده. ...

    • امیر

      خودتون خندتون نمیگیره

    • بدون نام

      در دانشگاه ریس جمهور نشان داد تغییر مواضع داده است و به این معنی است که تنهاچیزی که برای گفتن داشت برجام بود که قطعا نابود خواد شدوبا این تغییر مواضع به دنبال جذب رای تندرو هاست.

    • شیعه

      دوستان همچین تنها هم نیستیم،عراق با توجه به اینکه در حال جنگ داخلی به سر میبره اما نیروهای تحت حمایت ایران و حتی حکومتش با ما هستن
      لبنان،سوریه کنار ایران هستن
      شاید بگید اینا کشورهای ضعیفی هستن اما همین کشورهای ها چندان پرقدرت ثابت کردن پوز رژیم صهونیست و طاغوت رو به خاک مالیدن

    • بدون نام

      آمریکا که وضعش معلوم است ولی بیشتر مردم از اختلاسهایی که این دولت‌ها به مردم میکند نگران کننده است برای دشمنان جای حرف میذارند وباعث آبروی ملت ایران و رهبری میشوند فکری کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج