۴۳۶۸۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

قیمت مواد مخدر ۲ برابر شد

رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران گفت: قیمت مواد مخدر مانند تریاک، هروئین و کراک ۲برابر شده اما مصرف «شیشه» به علت هشدارهای مناسب رسانه کم شده است.

تابناک: رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران گفت: قیمت مواد مخدر مانند تریاک، هروئین و کراک ۲برابر شده اما مصرف «شیشه» به علت هشدارهای مناسب رسانه کم شده است.

محمد اسماعیل علیپور در گفت‌وگو با فارس افزود: به دلیل اینکه شاهد افزایش قیمت مواد مخدر مانند تریاک، هروئین و کراک هستیم به مصرف کنندگان توصیه می‌کنیم که اکنون بهترین زمان برای شروع درمان است.

وی ادامه داد: هزینه مواد مخدر ۲ برابر شده است و چون افراد مصرف کننده هزینه بیشتری را صرف خرید مواد مخدر خواهند کرد در نتیجه آسیب‌های بیشتری به خانواده‌شان وارد می‌شود.

علیپور گفت: زمان مناسب فرا رسیده است تا افراد مصرف کننده برای دریافت خدمات درمانی به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنند و بار مالی ناشی از آن را که مشکلات فراوانی برای آنها ایجاد می‌کنند برطرف کنند.

رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران در مورد دسترسی آسان به مواد مخدر افزود: دسترسی به مواد مخدر راحت است و همیشه هم بوده است. متأسفانه سیستم قاچاق مواد مخدر همیشه فعال بوده و به دنبال آن است که سود نامشروع را از طریق فروش مواد مخدر به‌دست آورد.

علیپور تصریح کرد: به علت افزایش قیمت مواد مخدر، قاچاقچیان در شرایطی هستند که دچار مشکل شده و به دنبال فعالیتهایی خواهند بود که دسترسی به مواد را راحت‌تر کنند و مواد جدید را روانه بازار کنند.

وی افزود: در شرایطی که قاچاقچیان مواد مخدر برای فروش دچار مشکل شده‌اند و هزینه‌هایشان بالا رفته افراد وابسته به مواد باید از این فرصت استفاده کنند.

فروکش سونامی شیشه در شهرهای بزرگ

رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران در مورد مواد محرک مانند شیشه نیز گفت: توصیه‌هایی که از سوی رسانه‌ها درباره عوارض این مواد مطرح شده اثر خود را داشته است به طوری که گرایش به مصرف شیشه و سونامی که از آن صحبت می‌شد در حال فروکش است.

وی افزود: بنابراین توصیه‌ای که می‌توان کرد این است که افراد مراقب فروشندگان مواد محرک باشند چرا که افرادی که این مواد را مصرف کرده‌اند بعد از مدتی متوجه عوارض سنگین آن شده‌اند و تصمیم به ترک آن گرفتند.

رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران گفت: در برخی استان‌های مرزی آمار مصرف شیشه افزایش یافته است اما با توجه به تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ترک اعتیاد نسبت به یکی دو سال گذشته شاهد کاهش تعداد مراجعه کنندگان بوده‌ایم که این آمار در شهرهای بزرگ از جمله تهران مشاهده شده است.

وی افزود: اما آنچه مهم است این است که افرادی که تاکنون شیشه و مواد محرک مصرف نکرده‌اند متوجه عوارض ناشی از آن باشند و هیچگاه به سمت آن نروند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وااااااااا خدا به دور!! ننه مگه معتاد شدی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج