اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۷۰۴۳
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

معیشت ۴۰ میلیون نفر به دستمزد ۹۶ گره خورده

یک مقام مسئول کارگری می‌گوید اگر شورای عالی کار بخواهد دستمزد کارگران را با افزایش ۱۲ درصدی و ۱۴ درصدی تعیین کند تشکیل جلسه ندهد بهتر است چون وقتی بسته مزد سال ۹۶ را می‌بندیم باید توجه داشت که برای ۴۰ میلیون خانوار کارگری تصمیم‌ می‌گیریم و این تصمیم زندگی یکسال کارگران را پوشش می‌دهد و سرنوشت معیشت آنها را مشخص می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: یک مقام مسئول کارگری می‌گوید اگر شورای عالی کار بخواهد دستمزد کارگران را با افزایش ۱۲ درصدی و ۱۴ درصدی تعیین کند تشکیل جلسه ندهد بهتر است چون وقتی بسته مزد سال ۹۶ را می‌بندیم باید توجه داشت که برای ۴۰ میلیون خانوار کارگری تصمیم‌ می‌گیریم و این تصمیم زندگی یکسال کارگران را پوشش می‌دهد و سرنوشت معیشت آنها را مشخص می‌کند.

فتح اله بیات اظهار کرد: سال گذشته رقم هزینه سبد خانوار کارگری دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که امسال بنا به اعلام مرکز آمار بیش از سه میلیون تومان شده است بنابراین در تعیین دستمزد و حداقل‌های آن باید ببینیم کارفرمایان چه اراده‌ای در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: اگر کارفرمایان اراده مساعدت و همکاری داشته باشند می‌توانند به توافق برسند در غیر این صورت با هر دلیل و مدرکی که نمایندگان کارگری پای میز مذاکره بیایند باز هم کارفرمایان منطق خود را پیش می‌برند.

به اعتقاد بیات منطق کارفرمایان در جلسات مزد تنها روی مشکلات اقتصادی و ضعف بنگاه تولیدی و عدم فروششان می‌چرخد در حالی که این رفتار فرار از زیر بار مسئولیت است و جامعه کارگری آن را پس می‌زند.

به گفته رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، شورای عالی کار باید به این مساله توجه کند که هزینه ماهانه یک خانوار کارگری سه میلیون تومان شده در حالی که حداقل دستمزد روی ۸۰۰ هزار تومان مانده است.

وی با اشاره به تشکیل نخستین جلسه کارگروه تخصصی مزد اظهار کرد: این کمیته با هدف بررسی و تجزیه و تحلیل منطقی ابعاد دستمزد تشکیل شده است بنابر این باید فاصله‌ای که میان حداقل دستمزد و نرخ تورم هست به دقت بررسی کند و در جریان مذاکرات مزد طبق ضوابط قانون کار تبصره دو ماده ۴۱ را نادیده نگیرد.

این مقام مسئول کارگری تاکید کرد: اعضای شورای عالی کار که در جلسات کارگروه شرکت دارند در نظر داشته باشند که نشستن دور میز مذاکره برای بالا بردن ۱۲ درصد و ۱۴ درصد حقوق ارزش گفت‌وگو ندارد و بهتر است ماه‌ها و هفته‌ها وقت خود و کارگران را نگیرند چون کارگری که نتواند امرار معاش کند سلامت جسمی او به خطر می‌افتد و آن زمان با جامعه‌ای بیمار و بی روح مواجه خواهیم بود که دولت باید هزینه‌های بهداشت و درمان و سلامتش را بپردازد.

وی در پایان گفت: دولت کمک کند فاصله بین حداقل مزد و تورم کم شود تا کارگران به تورم روز نزدیک شوند و قادر به تامین خانواده‌هایشان باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرفاتون منطقی بود ولی کوگوش شنوا!!!!!!,به زودی جلسه گذاشته میشه ونهایتا100تومن به حقوق ما کارگرا اضافه میشه ازاونطرف 100برابرش ازتو حلقوم خونوادمون میکشن بیرون,هرسال بدتراز پارسال,امام زمان بدادما قشرضعیف وزحمتکش برسه انشاالله

    • محمد

      چرا اینقدر سربه سر این قشر ضعیف میذارید
      از الان تا عید هر روز یه خبر میدید آخر سر هم ده درصد با منت اضافه میشه والله خدارو خوش نمیاد

    • شوک

      صدتومان اصًافه میکنند ماهم میگذاریم روی اجاره خونه دودستی تقدیم صاحبخانه میشود باز روز ازنوروزی از نو این واقعیت زندگی ماس خواهشمندیم فکر اساسی بفکر مامستمربگیران وکارگران بکنند تا زندگی ارومی پیدا کنیم از نداری وبی پولی خسته شدیم یاخدا

    • امید

      بهتره به کارگر به جای لفظ کارگر بگویند برده تا دیگه هرطور درموردش تصمیم میگرند ناراحت نشیم آخه پیامبر دست کارگرو بوسید این یعنی چی ...

    • امید

      آخه وقتی خود دولت بزرگترین کارفرماست چه انتظاری دارید جز اینکه از کارگر مثل برده کار بکشند و بعد خودشون حقوق نجومی بردارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج