adexo3
۴۳۷۲۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

قیمت مرغ و تخم‌ مرغ سقوط کرد

با توزیع گسترده مرغ منجمد ۴ هزار و ۸۰۰ تومانی قیمت مرغ به کیلویی ۵۹۰۰ تومان و تخم‌مرغ به شانه‌ای ۵۵۰۰ تومان در بازار سقوط کرد.

خبرگزاری فارس : با توزیع گسترده مرغ منجمد ۴ هزار و ۸۰۰ تومانی قیمت مرغ به کیلویی ۵۹۰۰ تومان و تخم‌مرغ به شانه‌ای ۵۵۰۰ تومان در بازار سقوط کرد.

در حالی که پیش از این قیمت مرغ طی دو هفته گذشته به یکباره از کیلویی ۴ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته بود، با توزیع گسترده مرغ گرم و منجمد این نرخ در روز گذشته به کیلویی ۵ هزار و ۹۰۰ تومان کاهش یافت.

البته افزایش قیمت مرغ در حالی صورت گرفته بود که ماهانه بیش از ۱۵ هزار تن مرغ در کشور تولید می‌شود که بیش از نیاز مصرف داخلی است و ۱۲۰ هزار تن ذخیره‌سازی هم در انبارها وجود دارد.

در همین حال قیمت تخم‌مرغ نیز به شانه‌ای ۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته بود، اما به تزریق بیشتر تخم‌مرغ به بازار دوباره در قیمت شانه‌ای ۵۵۰۰ تومان یعنی قیمت قبلی تثبیت شد.

تولید تخم‌مرغ نیز در کشور بیش از نیاز است و براساس تفاهم‌نامه سه جانبه وزارت صنعت، جهاد کشاورزی و اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار قرار است تا آذر ۹۲ ماهانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ به کشورهای دیگر صادر شود، در مدت حدود سه ماه حدود ۲۰ هزار تن تخم‌مرغ به ۵ کشور منطقه صادر شده است.

در حالی که کشور تولید مازاد و صادرات تخم مرغ دارد، اما طی دو هفته گذشته قیمت آن بدون دلیل افزایش یافت.

افزایش بی‌دلیل به رغم مازاد تولید و صادرات برخی محصولات زنگ خطری برای متولیان تنظیم بازار است، تا ریشه‌های آن را جست‌وجوی و در جهت رفع آن بر آیند چرا که حساسیت کنترل بازار در آستانه بازار شب عید بیش از پیش است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      1700 تومان گران ميشه بعد 600توان مياد پايين ميشه سقوط قيمت!!!!
      اينجورياس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج