۴۳۷۲۷۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

یک طنز سیاسی پرمخاطب‌ در جشنواره حقیقت

روز سوم جشنواره «سینما حقیقت»، میزبان چهره‌هایی چون علی جنتی، برخی نمایندگان مجلس و رخشان بنی‌اعتماد بود. در این روز گرچه حضور چهره‌های سرشناس مثل دو روز اول جشنواره به چشم نمی‌آمد اما حضور مخاطبان در روز سوم و رونق بازار جشنواره چشمگیر بود.

وب‌سایت آی سینما: روز سوم جشنواره «سینما حقیقت»، میزبان چهره‌هایی چون علی جنتی، برخی نمایندگان مجلس و رخشان بنی‌اعتماد بود. در این روز گرچه حضور چهره‌های سرشناس مثل دو روز اول جشنواره به چشم نمی‌آمد اما حضور مخاطبان در روز سوم و رونق بازار جشنواره چشمگیر بود. پرمخاطب‌ترین مستند این روز از جشنواره سینما حقیقت نیز «دیپلماسی شکست‌ناپذیر آقای نادری» بود که به سانس ۲۲:۴۵ دقیقه رسید.
یک طنز سیاسی پرمخاطب‌ در جشنواره حقیقت

در روز سوم از دهمین جشنواره «سینما حقیقت»، از میان مدیران فرهنگی چهره‌هایی چون علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، دو نماینده مجلس شورای اسلامی محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ و امیر خجسته نماینده همدان، فرید فرخنده‌کیش مدیر عامل انجمن سینمای جوان به همراه سید عباس فاطمی حضور داشتند و از میان هنرمندان نیز داوود خیام، مریم نشیبا، رخشان بنی اعتماد، احسان بیگلری، علیرضا شجاع نوری، محمد مهدی عسگرپور و برخی چهره‌های دیگر به تماشای برخی مستندها نشستند.

از مستند‌های مورد استقبال مخاطبان در این روز، «آوانتاژ» به کارگردانی محمد کارت و «غزال ایرانی» ساخته وحید فرجی بود که مخاطبان بسیاری برای دیدن آن‌ها در کاخ جشنواره صف کشیده بودند، البته پر مخاطب‌ترین مستند روز سوم جشنواره «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم بود که به همین دلیل هم در سانس ویژه ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه دوباره به نمایش درآمد.
یک طنز سیاسی پرمخاطب‌ در جشنواره حقیقت

یکی از نکات قابل توجه این جشنواره رونق بازار عرضه فیلم‌های مستند است که به نظر می‌رسد جایگاه خود را میان مخاطبان جشنواره به دست آورده است.

روز گذشته علی جنتی نیز به همراه حجت‌الله ایوبی نیز پس از بازدید از این غرفه‌ها، به تماشای «صدای سکوت» به کارگردانی پناه‌برخدا رضایی نشستند این مستند روایتی تکان‌دهنده عکاسان ایرانی از جنایات جنگ، بمب‌های شیمیایی و ...است.

همچنین نمایندگانی که در روز سوم جشنواره حاضر شده بودند به تماشای مستند «امپراطوری سنجاب ها» به کارگردانی فرشاد افشین‌پور نشستند که زندگی سنجاب‌های زمینی در بستر طبیعت استان همدان را به تصویر می‌کشد.
یک طنز سیاسی پرمخاطب‌ در جشنواره حقیقت

در بخش‌های مختلف این جشنواره در روز سوم ۲۷ فیلم روی پرده رفتند. در بخش مسابقه بین‌الملل «گاو مقدس» سلاخته امام حسن‌اف، «کامرکس» ساخته مارک چپمن، «ساحل‌ها زیر آفتاب امن و امان شمال»، «درخت گردو» ساخته عمار عزیز، «نان و چای و رادیو مهاجران» و «زیر آفتاب» به نمایش درآمدند.

در بخش مسابقه ملی نیز فیلم‌های «بخشی» ساخته رضا غلامز مطلق، «والسی برای تهران» ساخته زینب تبریزی، «آوانتاژ» ساخته محمد کارت، «انجمن آرزو ها» ساخته گل اندان صفری و «مسافران» ساخته محمد رحمانی در سالن شماره یک و فیلم‌های «امپراطوری سنجاب‌ها» ساخته فرشاد افشین پور، «آقای هرتز» ساخته صادق داوری‌فر در سالن شماره دو روی پرده رفتند.
یک طنز سیاسی پرمخاطب‌ در جشنواره حقیقت

همچنین فیلم‌های «درد مشترک» ساخته فیما امامی و رضا دریانوش، «سفر سهراب» ساخته امید عبدالهی، «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم دیگر فیلم‌های بخش مسابقه ملی بودند که در سالن شماره سه پردیس چهارسو روی پرده رفتند.

مستندهای «یک کیلو بال مگس» ساخته رضا سبحانی، «زندگی کور نیست» ساخته زهرا نیازی، «دوراهی» ساخته زهرا محسن زاده، «شش چشم» به کارگردانی محمد شیروانی، «غزال ایرانی» به کارگردانی وحید فرجی، «روبه فردا» به کارگردانی سعید رسولی و «نیمه پنهان ماه» به کارگردانی آزاده بیزارگیتی هم دیگر فیلم‌هایی هستند که در این روز و در سالن شماره چهار پردیس نمایش داده شدند.

در سالن شماره پنج هم مستندهای «رماوند» ساخته حجت‌الله حافظی، «مردی که فسیل شد» ساخته حامد سعادت ، «گر و گر» ساخته مصطفی آل احمد و «ننا» ساخته محمدرضل وطن دوست به نمایش در آمدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج