اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۸۴۰۶
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

بحران بزرگ صدا و سیما

وزير كشور در اجلاس نماز گفته است صدا و سيما اثرگذاري خود را از دست داده است. بيان اين جمله از زبان عبدالرضا رحماني فضلي شايد تازگي داشته باشد اما حقيقت است كه اين موضوع مختص امروز و ديروز نيست.

عبدالله ناصری در اعتماد نوشت: وزير كشور در اجلاس نماز گفته است صدا و سيما اثرگذاري خود را از دست داده است. بيان اين جمله از زبان عبدالرضا رحماني فضلي شايد تازگي داشته باشد اما حقيقت است كه اين موضوع مختص امروز و ديروز نيست. به بيان ديگر سال‌هاست كه صدا و سيما اثرگذاري خود به ويژه در حوزه خبري و سياسي را از دست داده است و جز در حوزه سرگرمي و برخي برنامه‌هاي علمي در شبكه چهارم سيما عملا هيچ تاثيرگذاري در جامعه ندارد.
اين مساله سال‌هاست كه عيان شده است و بسياري از فعالين حوزه سياسي و البته حوزه ارتباطات بارها به اين مساله اشاره كرده‌اند اما وقتي وزير كشور حسن روحاني چنين حرفي را اينگونه عيان بيان مي‌كند نشان از حكايت ديگري دارد. عبدالرضا رحماني‌فضلي قريب به ١٠ سال در رده‌هاي بالاي صدا و سيما مديريت داشته و تجربه بسيار بالايي به ويژه در حوزه سياسي و خبري اين سازمان داشته است. وقتي او با چنين تجربه و گرايش اصولگرايي بر اين واقعيت تاكيد مي‌كند به اين معناست كه اكنون حتي افراد نزديك به اين سازمان و اصولگرايان هم به اين واقعيت رسيده‌اند. اما در چرايي اين عدم تاثير‌گذاري فقط كافي است كه به عملكرد صدا و سيما در دهه گذشته نگاهي بيندازيم تا متوجه شويم چرا يك سازمان عريض و طويل و با بودجه كلان و نيروهاي چند ده هزارنفري نمي‌تواند تاثيرگذار باشد.
واقعيت اين است كه صدا و سيما سال‌هاست كه از قامت يك رسانه ملي خارج شده و خود را تبديل به رسانه يك حزب و جريان خاص سياسي كرده است كه اتفاقا براي جامعه پرهزينه هم بوده است. از سوي ديگر رشد شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي سبب شده تا مردم بيش از گذشته تمام واقعيت‌ها را ببينند و صدا و سيما ديگر نمي‌تواند با همان رويكرد يكجانبه خود پيش برود و انتظار هم داشته باشد تا همه واقعيت‌ها را نگويد و همچنان در جامعه اعتبار و تاثيرگذاري هم داشته باشد. اكنون با رشد شبكه‌هاي اجتماعي، بحران تاثيرگذاري براي صدا و سيما وارد مرحله جديدي شده است. اينكه تصور كنيم اين بحران با تغيير در مديريت اين سازمان قابل حل شدن است هم بسيار ساده‌انگارانه است.

ما د‌ر اين سه سال گذشته شاهد‌ تغيير سه رييس د‌ر اين سازمان بود‌ه‌ايم اما عملا هيچ تغييري د‌ر رويه صد‌ا و سيما رخ ند‌اد‌ و د‌ر، بر همان پاشنه قد‌يم چرخيد‌ و بحران اعتبار و تاثير‌گذاري هم روز به روز بيشتر شد‌. به بيان د‌يگر اين سازمان تنها با تغيير ساختاري د‌ر سياستگذاري‌هايش مي‌تواند‌ به جنگ اين بحران برود‌ و با د‌ر پيش گرفتن يك رويه فراجناحي به معني واقعي كلمه مي‌تواند‌ اعتبار از د‌ست رفته را د‌ست‌كم د‌ر حوزه سياسي و خبري به د‌ست آورد‌. اگر قرار بر اين باشد‌ كه صد‌ا و سيما با همين رويه پيش برود‌ بي‌شك از اين بحران سر سلامت بيرون نخواهد‌ برد‌ و د‌يگر كوچك‌ترين نقشي د‌ر اثرگذاري افكار عمومي نخواهد‌ د‌اشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی یزد

      خدا را شکر مردم کمتر دورغ یاد میگیرن کلا درش ببندن به نظر من بهتره چون رو نسل جدید تاثیر میگذاره

    • بدون نام

      رسانه ای که تک و تنها تو بازار اخبار رقیب نداره و میدونه هر چی بگه و هر کجا بگه دروغ بگه راست بگه تحریف کنه تضعیف کنه کسی نمیتونه مواخذه ش کنه میشه همین والله یک ریال هم واسه تلویزیون ایران بدن خیانت به سرمایه ملی ایران و تباه شدن پوله ملته

    • حامد

      من شخصا مدت هاست دیگه برنامه های صدا و سیما رو تماشا نمیکنم . اکثر قریب به اتفاق کسانی رو هم که میشناسم همین طور هستند . چند وقت پیش بنا بر اتفاق دقایقی از یک برنامه خبری که از صدا و سیما پخش میشد رو تماشا کردم و واقعا خنده ام گرفت که چند سال پیش چطور این اخبار رو با اون سبک و صیاق جانب دارانه و یک سویه میشنیدیم و ککمون هم نمیگزید .

    • بی نام

      آقا حامد سلام با نظرتون کاملا موافقم من هم هر کس رو دور وبرم میشناسم اصلا برنامه های صدا و سیما رو تماشا نمیکنن .چون برنامه های صدا و سیما در تمام جهات جذابیت خودشو از دست داده

    • ویژ

      دوستان، من هم توی فامیل و دوستان کمتر خانواده ای رو میشناسم که صدا و سیما رو بعنوان منبع خبری یا سرگرمی استفاده کنن، این سازمان با سیاستهاش و خبر های آنچنانی، دیگه از حیض انتفاع افتاده، و دچار سقوط فاحش شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج