adexo3
۴۳۹۱۰۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سفیر روسیه:

مسکو با طالبان ارتباط دارد

سفیر روسیه در افغانستان با دعوت مجلس سنای افغانستان درنشست این مجلس حاضر شد ودر پاسخ به ابراز نگرانی برخی از نمایندگان در باره ارتباط روسیه با طالبان گفت که مسکو با طالبان ارتباط دارد، ولی به آنان پول و سلاح نمی دهد.

خبرگزاری ایرنا: سفیر روسیه در افغانستان با دعوت مجلس سنای افغانستان درنشست این مجلس حاضر شد ودر پاسخ به ابراز نگرانی برخی از نمایندگان در باره ارتباط روسیه با طالبان گفت که مسکو با طالبان ارتباط دارد، ولی به آنان پول و سلاح نمی دهد.

«الکساندر مانتیسکی» روز شنبه در نشست مجلس سنای افغانستان افزود که روسیه با هدف تامین امنیت اتباع کشور خود در افغانستان با گروه طالبان تماس برقرار کرده، اما هیچگاه تجهیزات و امکانات در اختیار این گروه قرار نداده است.

سفیر روسیه درکابل گفت که رهایی خلبان روسی دربند طالبان، از اهداف دیگر برقراری ارتیاط مسکو با طالبان بوده است.

حدود دو ماه قبل پس ازسقوط یک بالگرد نظامی پاکستان درجنوب افغانستان، شماری از نظامیان از جمله یک خلبان روسی به اسارت گروه طالبان درآمدند.

مانتیسکی، شایعات تامین سلاح و پرداخت پول به گروه طالبان توسط روسیه را بشدت رد کرد و گفت: موضع روسیه در این باره تامین صلح و ثبات درافغانستان بوده و روسیه از طالبان دعوت کرده است که با دولت افغانستان گفت وگو و صلح کند.

رسانه های افغانستان هفته گذشته به نقل از سفیرروسیه در افغانستان نوشتند که وی ارتباط مسکو با طالبان را تائید کرده است.

پیشتر برخی از رسانه های افغان به نقل از «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه نیز از ارتباط مسکو با طالبان خبر داده بودند که سفیر روسیه در کابل با برپائی نشستی تصریح کرد که سخنان کابلوف تحریف شده است.

خبرگزاری جمهور افغانستان روز شنبه به نقل از یک فرمانده ارشد گروه طالبان که نام وی نیز ذکر نشده بود، نوشت که گروه طالبان از سال ۲۰۰۷ با روسیه در تماس بوده و در سال ۲۰۰۸ این تماس گسترش یافته و هدف از این تماس دشمن مشترک روسیه و طالبان بوده است.

این فرمانده طالبان گفته است که گروه طالبان پیش از ظهور داعش در افغانستان و کشورهای منطقه، با روسیه ارتباط برقرار کرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج