۴۳۹۵۲۰
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

رضایی: انگلیس، انگلیس قدیم نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انگلیس، انگلیس قدیم نیست؛ ما نیز ایران قدیم نیستیم و قدرتمندانه و مقتدرانه در صحنه حضور داریم.

خبرگزاری تسنیم: محسن رضایی در حاشیه اجلاس امنیتی تهران که از صبح امروز در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی ایران به ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا، گفت: شرایط جدید، تعریف جدیدی از امنیت و ثبات در منطقه را به دنبال دارد و ما معتقدیم می‌توان با چالش‌های منطقه‌ای مقابله کرد.

وی با بیان اینکه امنیت مسئله مهمی در منطقه غرب آسیاست، گفت: برخی کشورهای منطقه‌ خواهان ثبات و امنیت در منطقه نیستند و می‌خواهند مروج ناامنی باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مداخله‌جویانه و ضدایرانی نخست‌وزیر انگلیس، گفت: دولت انگلیس در بحران اقتصادی به سر می‌برد و آنها برای خروج از این بحران دست به هر کاری می‌زنند، علاوه بر بحران اقتصادی، بحران هویتی نیز از جمله مشکلات انگلیسی‌هاست.

رضایی با بیان اینکه انگلیسی‌ها برای پر کردن جای آمریکا به خلیج فارس آمدند تا بحران هویتی خود را برطرف کنند، تصریح کرد: انگلیسی‌ها می‌خواهند با تسلط بر کشورهای کوچک منطقه از قبیل کویت، بحرین، امارات و عمان از بحران اقتصادی و هویتی فرار کنند. ما معتقدیم اظهارات مداخله‌جویانه آنها علیه جمهوری اسلامی ایران نیز در این نگاه تعریف می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران به اظهارات مداخله‌جویانه نخست‌وزیر انگلیس، گفت: ما تا زمانی که انگلیسی‌ها اقدامی علیه ما انجام ندهند، اقدامی نخواهیم کرد، چرا که ما عامل اصلی امنیت در منطقه هستیم و از ابتدای انقلاب تاکنون مهمترین عامل ثبات در خلیج فارس بوده‌ایم.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: البته باید بگویم گرچه انگلیس، انگلیس قدیم نیست؛ ما نیز ایران قدیم نیستیم و قدرتمندانه و مقتدرانه در صحنه حضور داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارش

      درود بر سردار

    • بینام

      جناب آقای سردار تغییر سیاستهای جهانی هم اکنون به سال هم نمیکشد هر جا منافع ملی ایجاب کند کشورها به آن سمت سوق پیدا میکنند تنها ما هستیم که چند دهه است یک خط مستقیم را طی میکنیم حالا در این خط چاه باشد کوه باشد دره باشد بدون تغییر به راهمان ادامه میدهیم که نتیجه اش وضعیت اقتصادی فاجعه بار ونداشتن رابطه موثر با کشورهای مهم دنیاست

    • بدون نام

      آقا ما که کاملا گیج شدیم........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج