۴۳۹۷۷۹
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

واکنش ایران به اظهارات ضدایرانی جانسون و جبیر

سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهارات ضد ایرانی وزرای خارجه انگلیس و عربستان را فرافکنی بی پایه و اساس آنها برای سرپوش گذاشتن بر نقش تخریبی دو کشور در حمایت از تروریسم تکفیری و جنگ خانمانسوز علیه مردم یمن خواند.

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات ضد ایرانی وزرای خارجه عربستان و انگلیس در نشست مشترک خبری در ریاض را فرافکنی بی پایه و اساس به منظور سرپوش گذاشتن بر نقش تخریبی آن دو کشور در حمایت از تروریسم تکفیری و ارتکاب جنایات پر شمار و گسترده علیه بشریت در جنگ ویرانگر و خانمانسوز علیه مردم یمن توصیف کرد.

قاسمی افزود: دیگر تردیدی نمانده است که به رغم ضدیت و مخالفت اکثریت افکار عمومی جهان و تمامی فریاد‌های اعتراضی وجدان‌های آگاه و بیدار در اقصی نقاط عالم در مورد به کار‌گیری سلاح‌های انگلیسی در جنگ علیه مردم یمن، دولتمردان این کشور همچنان بر فروش و روانه کردن سلاح‌های مرگ‌آفرین به کشورهای متجاوز و درگیر در جنگ یمن و حامیان اصلی تروریست‌های ساخته و پرداخته آنان اصرار می‌ورزند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین تکرار ادعای عادل الجبیر در مورد ارتباط جمهوری اسلامی ایران با القاعده و عناصر تکفیری را مضحک و ناشی از عدم درک این نکته ساده دانست که نقطه قوت امنیت جمهوری اسلامی ایران، استقلال راهبرد امنیتی و عدم پیوند جامعه ایران با افکار تروریستی و افراطی است، دو مزیتی که حاکمان سعودی از فقدان آن رنج می‌برند و در تحلیل دلائل استحکام امنیتی جمهوری اسلامی ایران، دچار سر درگمی و تحلیل‌های موهن و موهوم می‌شوند.

به گزارش فارس، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در نشست خبری مشترک با همتای انگلیسی مدعی شد که مسئله همکاری‌های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و آنچه دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی خوانده شده را با همتای انگلیسی خود بررسی کرده است.

جانسون هم مدعی شد که بریتانیا مانند عربستان از دخالت‌های ایران در منطقه نگران است.

الجبیر هم گفت: تهران باید روابط خود با کشورهای منطقه را بر اساس حسن همجواری تطبیق دهد اما این کشور از تروریسم و طائفه گرایی حمایت می‌کند و به اقدام‌های خرابکارانه علیه سفارت‌خانه‌ها دست می‌زند و به دیگر کشورها مانند بحرین و لبنان سلاح صادر می‌کند.

وی مدعی شد که عربستان همواره تحت تأثیر نتایج اقدامات بد ایران بوده و افزود: ما دوست داریم با کشوری که تاریخ طولانی و غنی دارد رابطه خوبی داشته باشیم نه حکومتی که از تروریسم حمایت می‌کند.

الجبیر ایران را به رابطه داشتن با القاعده متهم کرد و گفت که سران القاعده به ایران فرار کرده و هنوز در این کشور زندگی می‌کنند.

وی افزود: پسر بن لادن یکی از افرادی است که در ایران زندگی می‌کند و بخش خنده دار ماجرا اینجاست که ایران تنها کشوری است که هنوز مورد هجوم القاعده قرار نگرفته دلیل این مسأله هم این است که ایران از این گروهک حمایت می‌کند.

الجبیر در ادامه اظهارات ضد ایرانی‌اش گفت: اگر تهران می‌خواهد با کشورهای منطقه رابطه خوبی داشته باشد باید به اصول حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای عربی پایبند باشد و در صورت تحقق این مسأله ایران می‌تواند روابط خیلی خوبی با کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی پور

      وزارت امور خارجه باید هیچ توجهی به اراجیف عربستان نداشته و ارزش پاسخ دادن نیز ندارد.

    • احمد

      خدا لعنت کند آل سعود ضداسلام را که مثل سگ هار به شیعیان و مسلمانان حمله مکند، آدم میکشد،به داعش وتروریستها کمک میکن ، با صهیونیستها مراوده دارد وبعدمارا متهم به حمایت از تروریست ها میکند!!! خدا نابودتان کند.

    • بدون نام

      لعنت بر ال سعود مظلوم کش

    • هاشم مکتب دار

      خخخخخخ آی خدا مردم از خنده ! الجبیر اول تو برو نقطه های کشور عزیز ایرانمو بشمر بعد بیا حرف مفت بزن منکه فک نکنم بتونی بشمری والا ! اصلا تو سواد داری یا حتما مث من رفتی پول دادی دیپلم گرفتی خخخخخخ ای بلا ولی الجبیر اگه اگه دیپلم گرفتی ی کار خوب برات سراغ دارم بیا .... اخه نمیدونم کدوم احمقی همچی پست مهمی رو داده ب تویه بی سواد میترسم هی کلید ایران کردی حرف مفت میزنی سرتو ب باد بدی اخه خیلی نگرانتم والا

    • traveler

      باتوجه به مدارک منتشر شده ویکی لیکس و... بیشتر رهبران جهان عربستان سعودی را منشا اصلی تروریسم و تندرو های اسلامی میدونن عربستان و دولت های فلک زده عربی پول میدن تا حمایت بشن هم چنین خرید بی وقفه سلاح های غربی سلاح هایی که بی ارزش بودنشون در دست سعودی ها رو ثابت کردند که با این وضع اقتصادشون این کار ها هم آخرش ورشکستشون میکنه گاردین امروز نوشته کفگیر سعودی ها برای خرید سلاح داره به کف دیگ میخوره واین ساح ها در نهایت باعث ایجاد نا امنی و بی ثباتی در منطقه و جهان خواهند شد (باتوجه به نفوذ عربستان به سازمان های جهانی و عدم انتشار آمار های اقتصادی واقعی واقعا نمیشه به اطلاعات اقتصادی مربوط به این کشور اعتماد کرد وصرفا از طریق رفتار شناسی و فراداده ها میتوان درباره اقتصاد این کشور نظر داد) در مورد بوریس جانسون واقعا حاظر نیستم وقت صرف کنم و نظر بدم اما انگلیسی ها درست مثل آمریکایی ها تا زمانی که بتونن از سعودی ها تیغ بزنن از اونا حمایت میکنن مسئله سر ایدوئولوژی و... نیست مسئله فقط پول و پول و پوله.

    • بدون نام

      اینها فرزندان زبیر و یزیدند خداوند لعنتشان کنه

    • تبري

      چرا باد مادر مسايل جهان هميشه يك قدم عقب باشيم
      چرا نبايد در مراسم ها وديدار ههاى خارجى خود اقدامات عربستان را بطور مستقيم محكوم نكنيم
      چرا بايد اول انها به ما حمله كنند وسپس ما خود را رد اتهام كنيم
      واقعا سياست خارجى ما خيلى ضعيف است از اين بابت متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج