adexo3
۴۳۹۸۵۰
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بوئینگ: هواپیماهای مدرن به ایران می دهیم

تارنمای رسمی بوئینگ روز شنبه امضای قرارداد با ایران ایر برای فروش ۸۰ فروند هواپیمای مسافربری را تایید کرد و نوشت این هواپیماها از فناوری های جدید هوایی بهره خواهند برد.

خبرگزاری ایرنا: تارنمای رسمی بوئینگ روز شنبه امضای قرارداد با ایران ایر برای فروش ۸۰ فروند هواپیمای مسافربری را تایید کرد و نوشت این هواپیماها از فناوری های جدید هوایی بهره خواهند برد.

تارنمای رسمی بوئینگ نوشت: این قرارداد که ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ارزش دارد، شامل فروش ۵۰ فروند هواپیمای ۷۳۷ از نوعِ Max ۸، پانزده فروند هواپیمای ۷۷۷ از نوعِ ۳۰۰ER و پانزده فروند هواپیمای ۷۷۷x است.

به نوشته بوئینگ، این توافق بر اساس تفاهم نامه ای است که دو طرف در ماه ژوئن (خرداد) امضا کرده بودند و با مجوز دولت آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور) نیز هماهنگ است.

قرار است نخستین هواپیماهای سفارش داده شده، در سال ۲۰۱۸ تحویل ایران شود.

طبق توضیحات تارنمای بوئینگ، هواپیماهای 737 Max که ایران سفارش داده است، شامل پیشرفته ترین موتورهای هواپیما از نوع CFM International LEAP-1B خواهد بود و از فناوری جدید این شرکت در تولید بالچه ها نیز بهره خواهد برد. این هواپیماها که از سال آینده وارد خط تولید می شوند، نسبت به مدل های کنونی، 14 درصد کمتر سوخت مصرف خواهند کرد.

بوئینگ های ۷۷۷-۳۰۰ER نیز ضمن مصرف پایینِ سوخت، بیشترین جایگاه بار در میان همه هواپیماهای مسافربری را دارد. تا امروز ۸۰۰ فروند از این هواپیما در سراسر جهان سفارش داده شده است.

بوئینگ های 777 پهن پیکر که ایران سفارش داده است نیز از سال 2020 وارد خط تولید خواهند شد. این مدل، از موتورهای جدید بهره خواهند برد و بالهایشان از ماده کمپوزیتی ساخته خواهد شد که بکلی با مدل های قدیمی متفاوت است. در این هواپیماها همچنین از فناوری هایی استفاده خواهد شد که در هواپیماهای 787 استفاده شده است.

بر اساس برآورد بوئینگ این توافق، به طور مستقیم و غیرمستقیم، ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بشین تا بهت بدن

    • بدون نام

      قابل توجه روزنامه کیهان که مدام تیتر میزد برجام شکست خورد و هواپیما به ایران ندادند
      لطفا خوب بخوان مطلب را و دنبال یک سوژه دیگر باش
      دیگه نگی فرجام به سرانجام گل من

    • بدون نام

      سال 2018 تحویل شروع میشه واقعا مسخره اس تا 2020که تحویل بشن دیگه میشن از رده خارج اون هم بدنشون یا ندن شما امضا کنندگان قراردادکه هم تا زمان تحویل هفت کفن پاره کردید بسه تو رو خدا انگار مختون تعطیله این پولا را بدین جوونا تشکیل خانواده بدن ندین اونا ببرن بخورن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه فک کردی اونجا اینجاس پولارو هاپولی کنن ... قرارداد دارن مث اینکه

    • بدون نام

      دیدید خرید هواپیما به ضرر ایران است؟ اگر به نفع ما بود که آمریکاییها با آن موافقت نمیکردند. لعنت بر هواپیما که وسیله شیطان است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ..
        اگر موافقت نمی کرد هم می گفتید دولت باج داد و هیچی گرفت از امریکا
        مثل کیهان حرف میزنی
        معلوم نیست حرف حساب شما چی هست

    • ایرانی

      بشینید تا بهتون هواپیما بدهند!!!

    • بدون نام

      همچین میگین بوئینگ هواپیمای مدرن به ایران میدهد انگار که میتونن مثلا مدل 10 سال پیش رو الان تولید کنند و بفروشند .. خوب مسلم که هواپیمایی که میدن تولید روز و با آخرین فناوری هستش

    • بدون نام

      واقعا چی فکر کردی؟ خرید هواپیما به ضرر ایرانه؟ پروردگارا ما با کیا 80 میلیون شدیم ؟ درسته فروش این هواپیماها به نفع شرکت سازنده هست ولی ناوگان ما هم احتیاج به نوسازی داره تا انقدر شاهد سقوط هواپیماها نباشیم. تا مثل حادثه قطار رو دیگه نبینیم( قطارهای از رده خارج و قدیمی که نتونستن یه دمای منفی 10 رو تحمل کنند و از کار افتادن). ما مجبور به اینکاریم چون خودمون نمیتونیم از این هواپیماها بسازیم ، چون فناوریشو نداریم ، فعلا همه دارن به مسائل حاشیه ای و جنگ در فلان جا و کمک به بهمان جا فکر میکنن ، کسی به فکر پیشرفت علمی کشورمون نیست تا از این وابستگی در بیاییم و اگر هم حرفی زده میشه در مورد اقتصاد مقاومتی فقط در حد حرفه و هیچ بودجه ای براش در نظر نمیگیرن .چون پولا یا اختلاس میشه و یا جای دیگه خرج میشه.
      فرقی نمیکنه ما از بوئینگ خرید کنیم یا ایرباس یا فوکر و توپولوف ... با خرید ما جیب اونا پر میشه ولی چه بهتر ، بهترینشو داشته باشیم نه از اون اشغالای روسی که دائم در حال سقوطه.

    • بدون نام

      خخخخخ بشینین تا بهتون بدن

    • بدون نام

      اگه دادن برو تعریف کن حالا بشین سالها را بشمار با تو میشیم هشتاد میلیون ونصفی تو که ادعا داری با کی شدیم هشتاد میلیون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج