۴۴۰۲۸۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

واکنش آیت‌ الله نوری همدانی به اظهارات ترزا می

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات ایرانی نخست وزیر انگلیس واکنش نشان داد.

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات ایرانی نخست وزیر انگلیس واکنش نشان داد.

جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به قم با آیت‌الله نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

این مرجع تقلید در دیدار نمایندگان مجلس در واکنش به اظهارات ترزا می، نخست وزیر انگلیس، اظهار کرد: این برای ما خیلی سنگین است که نخست وزیر انگلیس علیه ما در بحرین و در جمع کشورهای حاشیه خلیج فارس سخن بگوید و به آنها دلگرمی بدهد و بگوید که ما با شما هستیم. ما باید جلوی اینگونه نفوذها را بگیریم.

وی افزود: در همین ایام وزیر دفاع آمریکا نیز در بحرین سخنانی را مطرح کرد و گفت که آمریکا می‌خواهد رهبر منطقه باشد. اینها در سوریه جنگ‌های نیابتی به وجود آورده‌اند و ایادی آنها در یمن دست به کشتار می‌زنند. در چنین شرایطی نیاز به یک فرهنگ قاطع و قوی احساس می‌شود که در میان مردم اشاعه یابد و دشمنان جرأت پیدا نکنند میدان‌داری کنند. نباید ببینیم که «ترزا می» علیه ما در بحرین حرف می‌زند. ما باید بتوانیم فرهنگ‌مان را در دنیا و در برابر دشمنان بشریت اشاعه دهیم و با قدرت و ایستادگی خود آنها را سر جای خودشان بنشانیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در جامعه خاطرنشان کرد: اسلام به همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و... توجه دارد، اما سرآمد همه این مسائل فرهنگ است. همچنانکه پیغمبران خدا نیز دعوت از مردم را از فرهنگ آغاز کرده‌اند، لذا رسالت شما نمایندگان در کمیسیون فرهنگی مجلس رسالتی خطیر، نقش‌آفرین و تأثیرگذار است.

این مرجع تقلید انقلاب اسلامی را امتداد مشی پیامبران خدا و اهل بیت (ع) عنوان و خاطرنشان کرد: اولین شیوه و مشی پیامبران «اشداء علی الفکار» بوده و ما مسلمانان باید از این آیه سرمشق بگیریم و در برابر کفار شدید باشیم. ما باید از نظر قدرت جهادی به اندازه‌ای قوی باشیم که دشمنان مرعوب ما باشند. قرآن ما را از نرمش در برابر دشمن و یا مذاکره با آنان بر حذر می‌دارد. زیرا دشمن خوی ستمگری، خودبزرگ‌بینی و سلطه‌گری دارد و اولین کار در فرهنگ اسلامی این است که با شدت در برابر دشمن برخورد کنیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ از طریق فضای مجازی و لزوم جلوگیری از این نفوذ تأکید و خاطرنشان کرد: شما نمایندگان به نوعی مرزبان هستید و باید جلوی نفوذ دشمن در سیاست،‌ اقتصاد و فرهنگ را بگیرید. فضیلت این امر بیش از مقابله با نفوذ فیزیکی دشمن است. همانطور که رهبری گفتند، ما نباید به لبخند و نرمش ظاهری دشمن نگاه کنیم؛ چرا که اگر یک لحظه غفلت کنیم جریان پاسارگاد به وجود می‌آید یا اظهارات نخست‌وزیر انگلیس علیه ایران در بحرین. گویی روباه پیر علیرغم قدرت و عظمت ایران عادت کرده که علیه ما حرف بزند.

نوری همدانی ادامه داد: توصیه دیگر پس از اشداء علی‌الکفار، رحماء بینهم است؛ یعنی بین خودمان محبت، وحدت و عاطفه وجود داشته باشد. متأسفانه دوقطبی بودن در مملکت بسیار خطرناک است. اگر شما جلوی دکه روزنامه‌فروشی بایستید، حاکی از این است که در مملکت ما دوقطبی وجود دارد و این به ضرر ماست. زیرا همه باید یک اراده داشته باشیم و اگر بتوانیم این دوقطبی بودن را برداریم، کار بزرگی کرده‌ایم. لذا باید رسانه‌ها را اصلاح کنید تا مطالب دوقطبی مطرح نشود. البته انتقاد با دلیل و استدلال اشکالی ندارد اما علیه هم حرف زدن به ضرر داخل و به نفع دشمن است و باید وحدت و اتحاد حاکم باشد.

این مرجع تقلید با انتقاد از استفاده گزینشی از سخنان امام (ره) و مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: اینکه بخشی از سخنان امام (ره) یا رهبری به نفع فرد یا جریانی استفاده می‌شود کار درستی نیست. زیرا راه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب روشن است و باید مجموعه آن را در نظر گرفت.

وی در پایان اظهار کرد: یکی از امتیازات انقلاب و حکومت در ایران توأم بودن با مهدویت، ایمان، صداقت، درستی و پاکی است که همین امر در دنیا اثرگذار است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی بر اساس رسالتی که دارد نیازمند نقطه نظرات مراجع تقلید است.

وی افزود: ما در شرایط سخت تهاجم فرهنگی و استفاده دشمن از انواع ابزارهای علیه نظام و ولایت قرار داریم و تلاش ما این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی را در بعد فرهنگی از هر جهت حفظ کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به سیاست کمیسیون فرهنگی برای احیای مطالبات رهبری، اهداف مراجع تقلید و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی از جمله حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: البته سیاست ما تقویت حوزه‌های علمیه از نظر سخت‌افزاری و پشتیبانی است. ما معتقدیم حوزه‌های علمیه مرکز تولیدکننده محتوای ارزش‌های اسلامی هستند و باید در این زمینه به داخل و خارج پاسخگو باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج