۴۴۱۲۱۶
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان

گروهی از محققان با کاوش در اعماق ۳۰۰ متری یک غار آبی در مکزیک موفق به کشف این باکتری باستانی شدند. طبق آزمایش‌های انجام شده این باکتری در برابر بیش از ۷۰ درصد از بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود کاملا مقاومت می‌کند.

ایسنا: دانشمندان موفق به شناسایی مقاوم‌ترین باکتری جهان در برابر بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود شدند. به نقل از دیلی‌میل، گروهی از محققان با کاوش در اعماق ۳۰۰ متری یک غار آبی در مکزیک موفق به کشف این باکتری باستانی شدند. طبق آزمایش‌های انجام شده این باکتری در برابر بیش از ۷۰ درصد از بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود کاملا مقاومت می‌کند.
کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان

باکتری شکست‌ناپذیر که superbug نامگذاری شده، حداقل چهار میلیون سال در غار تکامل یافته است و دانشمندان با مطالعه بر روی آن به دنبال شناخت نحوه تشکیل مقاومت در باکتری‌ها هستند.

کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان همچنین باعث سست شدن نظریه مقاومت اکتسابی باکتری‌ها در برابر استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک شده اند، چرا که این باکتری تاکنون با هیچ آنتی‌بیوتیکی مواجه نشده است.

دانشمندان معتقدند علت اصلی مقاومت بسیار بالای این باکتری به شرایط موجود در محیط زندگی مربوط می‌شود. در محیط زندگی این باکتری‌ به علت عدم وجود فتوسنتز تراکم مواد غذایی بسیار کم است، لذا رقابت برای کسب غذا باعث شده تا اینگونه به سمت مقاومت بیشتر تکامل یابد.

یکی از مهمترین دستاوردهای این اکتشاف، کمک به شناسایی راز مقاومت باکتری باستانی برای شکستن مقاومت در سایر گونه‌های بیماری‌زا است.

مقاومت این باکتری شگفت‌انگیز در برابر بهترین و موثرترین آنتی‌بیوتیک‌های جهان باعث تعجب دانشمندان شده است، چرا که سیستم دفاعی این باکتری باستانی حداقل چند میلیون سال عمر دارد.

دکتر هازل بارتون، متخصص میکروبیولوژی از دانشگاه اوهایو و یکی از اعضای تیم شناسایی مقاوم‌ترین باکتری جهان عنوان کرد: کشف اینگونه باکتری قطعا نظریه مقاومت اکتسابی باکتری‌ها را نفی می‌کند، چرا که تا قبل از این اکتشاف همه دانشمندان بر این باور بودند که باکتری‌ها تحت تاثیر استفاده درمانی از آنتی‌بیوتیک به سمت مقاومت بیشتر تکامل می‌یابند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج