اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۱۲۷۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

عمار حکیم: برای مقابله با داعش برگ برنده داریم

رییس ائتلاف ملی عراق گفت: آمریکا در هشتاد کشور پایگاه زد اما در عراق نتوانستند این کار را انجام دهند و تاریخ این را نشان می دهد.

خبرگزاری ایرنا: رییس ائتلاف ملی عراق گفت: آمریکا در هشتاد کشور پایگاه زد اما در عراق نتوانستند این کار را انجام دهند و تاریخ این را نشان می دهد.

سیدعمار حکیم عصر سه شنبه در شورای راهبردی خارجی افزود : در بقیه کشورها که آمریکا حضور یافت توانست پای خود را محکم کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در آینده نزدیک شاهد عراق یکپارچه، هماهنگ و وحدت بخش باشیم گفت: آنچه مهم است شهروندان عراقی هستند که به آن اهمیت می دهیم و با کمک و حمایت کشورهای همسایه تلاش می کنیم این راهبرد را جا انداخته و از حمایت کشورهای دیگر استفاده کنیم.

عمار حکیم افزود: ما از سوی ایران و در راس آن، حضرت آیت الله خامنه ای در این روند مورد حمایت هستیم و تا به امروز دستاوردهای خوب نظامی داشتیم.

وی گفت: یک برگ برنده سیاسی و راهبردی داریم که بتوانیم برخورد جدی با داعش کنیم. آنچه مهم هست این است که ما باید به دنبال راه حل ها باشیم و در شرایطی که مشکلات ، مقابل ما هستند تلاش کنیم راهکارهایی بیابیم که در برابر مشکلات بایستیم تا عراق هیبت و عظمت تاریخی و تمدنی خود را باز یابد.

عمار حکیم تصریح کرد: امروز اگر عراق توانست از نظر نظامی پیروز از صحنه بیرون آید و از نظر سیاسی دستاوردهای خوبی به دست آورد به خاطر این بود که مردم ما با وجود تمام مشکلات در برابر دشمن خارجی و تجاوزات ایستادند.

وی ادامه داد: امروز عراق، یک وضعیت و شرایط خاصی دارد و سخن گفتن در رابطه با عراق بسیار فراوان است. در کشور عراق، ما با تبلیغات منفی رو به رو هستیم. وقتی صحبتی از عراق می شنوید فکر کنید که در آن هر روز عملیات تروریستی و توطئه است.

وی افزود: اینها برداشت های اولیه است. مهم این است که ما به عنوان عراقی ها که در داخل جامعه عراقی زندگی می کنیم و با واقعیت های جامعه خودمان هر روز درگیر هستیم می بینیم دستاوردهای بسیار خوبی داشته ایم و اقدامات خوبی را مردم ما شاهد هستند.
در سطح سیاسی در هیچ کشوری نمی توانید مانند عراق کشوری پیدا کنید که تجربه دمکراسی و مردم سالاری داشته باشد.

رییس ائتلاف ملی عراق گفت: امروز شاید بیش از 50 شبکه ماهواره ای هستند که هر چه خواسته باشند علیه مسئولان کشور ما می گویند و می بینید که در انتخابات 9هزار نفر به عنوان کاندیدا شرکت می کنند و به راحتی می بینیم انتخابات به خوبی برگزار می شود و این یک تجربه مردم سالاری و دمکراسی است که هر روز شاهد آن هستیم.

عمار حکیم افزود: همچنین در سطح امنیتی، شاید بدانید که در سه سال گذشته شاهد بودیم که حتی داعش به مبادی ورودی شهرهای ما نزدیک شده بود و در برخی از مناطق حضور داشت اما امروز دیدیم که فتوای مرجعیت باعث شد جوانان به خودشان آمده و بسیج شوند و تلاش، مقابله و مبارزه کنند و امروز می بینیم که همه جوانان و همه کسانی که به پیام رهبری و مرجعیت گوش کردند خودشان را برای آزادکردن بخش اشغالی توسط داعش آماده کردند.

**داعش مشخص کننده همه جریان های تروریستی در داخل عراق است

عمار حکیم اظهار داشت: شاید این ها نعمتی برای ما بوده باشد و قبل از این که داعش باشد، آن کسانی که در برابر مردم عراق می ایستادند چهره شان مشخص نبود و آنها می گفتند که ده ها تروریست هستند و امروز نیرویی تحت عنوان نیروی مقاومت و نیروهایی هست که مسلح هستند و هر کدام از این نیروها با عناوینی که دارند چهره خودشان را مشخص می کنند و امروز داعش مشخص کننده همه جریان های تروریستی در داخل عراق است.

وی افزود: حتی شاید در برخی از مناطق سنی نشین تلاش می کردند که یک سری از اهالی آن مناطق را اغوا کرده و فریب دهند اما امروز با آگاهی فراوانی که مردم ما پیدا کرده اند و همچنین ارتش ما، می بینیم که یک تفاوت بسیار فراوانی بین آن زمانی که آمدند و از تروریست ها حمایت کردند و امروز وجود دارد. شاید هم در ابتدا استقبال کردند و امروز با دست خودشان آنها را بیرون می کنند.

عمار حکیم ادامه داد: در دو سه سال گذشته می بینیم که چه دستاورد بسیار مثبتی را داشته ایم. امروز علاوه بر نیروی انتظامی، ارتش و در کنار آن یک بسیج مردمی داریم و این ها کسانی هستند که عراق را باور دارند و دارای اعتقاد راسخ هستند و آنها از هر گونه تزریقات بیگانگان در امان هستند.

رییس ائتلاف مردمی عراق گفت: اینها می دانند برگ برنده شان این است که بیایند و از سرزمین و کشور خود دفاع کنند و این انجام می شود.

عمار حکیم افزود: ائتلاف ملی که نمایندگان اکثریت آن در مجلس نمایندگان و در سطح هیات دولت هستند و حدود 93 نفر از ائتلاف ملی در مجلس حضور دارند و همچنین کسانی هستند که ارتباط های بسیار نزدیکی به اهل بیت دارند و همه اینها تلاش می کنند که ائتلاف را در داخل عراق نهادینه کنند و این برای ما بسیار مهم است.

وی ادامه داد: یکی از گام های مهمی که توانستیم برداریم این بود که آمدیم قانون بسیج عمومی را نهادینه و تصویب کردیم و این نشان می دهد که کشور بر اساس قانون و در چارچوب قانون حرکت می کند.

عمار حکیم گفت: همچنین در ائتلاف آمده و چشم اندازهای بعد از رهایی از داعش را تدوین و ترسیم کردیم و می خواهیم ببینیم آیا آنها بعد از هم پاشیده شدن داعش باز به جان هم خواهند افتاد و به فکر آن خواهند بود که مردم، شیعه ها و سنی ها را تحریک کرده و به جان هم بیاندازند؟ ما می خواهیم بگوییم چه کسانی می توانند اینها را دوباره جمع کنند و یک سری تبلیغات منفی علیه اقشار مختلف مردم ما اعم از شیعه و سنی و کرد بکند؟

وی افزود: ما به دنبال یک برنامه راهبردی برای ایجاد وحدت کامل میان همه اقشار عراق هستیم و توانستیم این را به عنوان یک سندی حتی در سطح بین المللی مطرح کنیم. حتی گفتیم که نباید در داخل عراقی ها، گروه هایی بیایند و بخواهند بر خلاف منافع مردم قدم بردارند و برای خودشان هر کسی حسابی باز کند.

عمار حکیم گفت: گفتیم هیچ فرقی نمی کند. عراقی، عراقی است؛ می خواهد شیعه، سنی، کرد، مسیحی و مسلمان باشد. آنچه مهم است 'شهروندی' عراقی هاست که به این مساله بسیار اهمیت می دهیم و تلاش می کنیم این راهبرد را برای کشورهای همسایه هم جا بیاندازیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج