adexo3
۴۴۱۴۱۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آخرین وضعیت پرونده واگذاری املاک شهرداری

دادستان تهران جزئیاتی از پرونده واگذاری املاک از سوی شهرداری‌ها را تشریح کرد.

روزنامه ایران: دادستان تهران جزئیاتی از پرونده واگذاری املاک از سوی شهرداری‌ها را تشریح کرد. عباس جعفری دولت آبادی روز گذشته در بیستمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران با یادآوری احضار ۳۰ نفر در این پرونده گفت: در این پرونده برخی کارمند بوده و برخی دارای مسئولیت در شهرداری تهران هستند و با تحقیق از همه افراد با توجه به تحقیقات و نوع اقدامات آن‌ها، اتخاذ تصمیم خواهد شد.
وی با بیان این که به این پرونده با سرعت و دقت رسیدگی خواهد شد و وجوه تخفیف داده شده به کسانی که استحقاق نداشته‌اند، باید مسترد گردد، افزود: بعضاً واگذاری‌های دیگری نیز از سوی شهرداری تهران انجام شده که از آن جمله پرونده یکی از اعضای شورای شهر است که ملکی با موقعیت تجاری و اداری در قالب انجمن خیریه واگذار شده است. دادستان تهران به بیان برخی از مستندات این پرونده پرداخت و تصریح کرد: یکی از کارمندان شهرداری در تحقیقات اعلام کرده به دلیل مستأجر بودن از شهرداری ملکی با ۱۷ سال قدمت، بدون آسانسور و در طبقه سوم در منطقه فلکه دوم تهران‌پارس با سی درصد تخفیف دریافت کرده است. فرد دیگری که در شهرداری سمت دارد، ادعا کرده که یک واحد مسکونی در منطقه ۲۲ داشته که پس از رایزنی با شهرداری، ملکی با متراژ ۴۴۳ متر با تخفیف در اختیار او قرار گرفته است. یا فرد دیگری که از کارمندان شهرداری است، اعلام کرده در سال ۱۳۹۰ یک واحد آپارتمان با ۱۰ درصد تخفیف به او واگذار شده است.
جعفری دولت آبادی ادامه داد: به فرد دیگری از طریق تعاونی ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد پرداخت شده است. دادستان تهران افزود: همچنین ورزشکاری که نام او در فهرست واگذاری املاک قرار دارد، عنوان کرده که به موجب مصوبه شورای شهر ۲۰۰ میلیون تومان به وی تخفیف داده شده است. جعفری دولت آبادی اظهار کرد: خانمی عنوان کرده که بعد از فوت همسرش، به شهردار مراجعه کرد و خانه‌ای تحویل دادند و در حال حاضر ماهی ۹۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کند و به دستور شهردار سابق تهران واحد مسکونی واگذار شده است. وی تأکید کرد: در این پرونده با عاملان و همچنین با کسانی که به ناحق املاکی گرفته‌اند و یا از تخفیف‌های غیرمتعارف برخوردار شده باشند برخورد می‌شود و پول‌ها پس گرفته خواهد شد؛ این که از روز اول عنوان می‌شد که نباید آبروی افراد ریخته می‌شد، به این دلیل است که در این پرونده موارد مختلفی وجود دارد که در واگذاری املاک فرایند یکسانی ندارد. دادستان تهران گفت: قوه قضائیه باید به مر قانون عمل کند و از همه افراد مورد نظر تحقیق کرده و در پرونده املاک واگذاری شده، کارشناسی مجدد و با متخلفان برخورد خواهد شد تا مردم مطمئن شوند که قوه قضائیه از متخلف و حرام‌خوار دفاع نمی‌کند.
آخرین وضعیت پرونده فیش‌های حقوقی
وی همچنین در تشریح آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی با تأکید دوباره بر این که «دولت تاکنون گزارشی را به دستگاه قضایی در رابطه با حقوق‌های نجومی ارسال نکرده است» گفت: دادستانی تهران برای ارائه گزارش دیوان محاسبات و سایر نهادهای مرتبط فرصت یک ماهه به آنها داد و حتی به کم کاری هم متهم شد، ولی حالا پس از گذشت این مهلت، تنها سازمان اطلاعات سپاه و سازمان بازرسی گزارش‌های خود را ارسال کرده‌اند. دادستان تهران از احضار ۱۱ نفر در این پرونده تا به امروز خبر داد و با ارائه خلاصه پرونده این مدیران نجومی بگیر، دریافتی آنها را ۶۰، ۵۷، ۵۵، ۵۰، ۵۵، ۴۲، ۳۴، ۳۳، ۲۷، ۲۶، ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس اقدامات دادسرا، ده نفر از افراد احضار شده یک میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون تومان وجوه را مسترد کرده‌اند.
جعفری دولت آبادی با بیان این که در گزارش‌های ارائه شده حقوق‌های بالاتری از مبالغ مذکور وجود دارد، ادامه داد: بعد از این که دیوان محاسبات و دولت و وزارت اطلاعات گزارش‌های خود را ارسال نکردند و سازمان بازرسی فهرستی به دادسرای تهران ارائه داد، احضار‌ها در این باره شروع شده و تحقیقات از افراد با جدیت ادامه دارد.
۱۵ اتهام علیه محمود صادقی

دادستان تهران همچنین در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محمود صادقی، از ارسال گزارش مبسوطی در این زمینه به ریاست مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این گزارش متضمن ۱۵ اتهام برای نماینده مجلس شامل ۸ شاکی خصوصی و ۷ فقره اعلام جرم عمومی است. وی خاطرنشان کرد: دادستانی در رابطه با قسمتی از اظهارات نامبرده در تهران و در شیراز نیز اعلام جرم کرده است. دادستان تهران در ادامه گفت ارسال گزارش پرونده‌های اتهامی محمود صادقی به همراه مستندات آن برای رئیس مجلس با این هدف بود که لاریجانی و نمایندگان مجلس به مظلومیت قوه قضائیه پی ببرند و بدانند که اقدامات مجرمانه او تا چه حد بوده و چگونه با درج اشعاری در توئیتر خود نسبت به قضات کشور توهین نموده است.وی با تأکید بر این که قوه قضائیه بر استحکام روابط قوا پایبند است، اظهار کرد: به هم ریختن انسجام قوا به نفع کشور نیست؛ اما چرا برخی بر حرف‌های بی‌مبنا اصرار می‌ورزند و بعد هم عذرخواهی می‌کنند، محل تعجب است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج