۴۴۲۰۹۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

اسپانیا به عربستان سلاح فروخت

بر اساس گزارش وزارت بازرگانی در مورد صادرات تجهیزات دفاعی و استفاده دوگانه ، اسپانیا در شش ماهه نخست سال جاری میلادی ، معادل ۶۹.۳ میلیون یورو سلاح به عربستان سعودی فروخت.

خبرگزاری ایرنا: بر اساس گزارش وزارت بازرگانی در مورد صادرات تجهیزات دفاعی و استفاده دوگانه ، اسپانیا در شش ماهه نخست سال جاری میلادی ، معادل ۶۹.۳ میلیون یورو سلاح به عربستان سعودی فروخت.
به نقل از خبر امروز (چهارشنبه ) روزنامه ال پاییس ، بخش بزرگی‌ از این رقم ، مربوط به خمپاره (41.2میلیون یورو )، و گلوله های روشنایی (11.5 میلیون یورو )، افزون بر قطعات و اسناد بای هواپیما ها (14.7 میلیون یورو )، بودند.
این در حالی‌ است که فروش تجهیزات نظامی به ریاض از سوی سازمان های مدافع حقوق بشر نظیر عفو بین الملل به خاطر شرکتش در جنگ یمن که از ماه مارس 2015 میلادی بیش از 10 هزار قربانی بر جا گذاشته و اکثر آنها کودک بودند ، مورد انتقاد قرار گرفت .

شرکت کشتی سازی 'ناوانتیا' اسپانیا نیز در انتظار فروش پنج ناوچه به رژیم سعودی به ارزش دو میلیارد یورو است. این قرارداد می‌ بایستی‌ در ماه نوامبر گذشته و در چارچوب دیدار لغو شده «فیلیپ ششم» پادشاه اسپانیا از عربستان صورت می‌ گرفت .

صادرات تجهیزات دفاعی اسپانیا در 6 ماهه نخست سال جاری میلادی به یک میلیارد و 837.6میلیون یورو رسید که نسبت به زمان مشابه سال قبل، 6.4 درصد افزایش داشت.

وزارت بازرگانی اسپانیا همچنین اعلام کرد : کمی بیش از نیمی از فروش (۵۱.۳درصد معادل با ۹۴۲.۵میلیون یورو )، به کشورهای ناتو و اتحادیه اروپا اختصاص یافت در حالی که مابقی آن (۸۹۵.۱میلیون یورو )، بین ۵۳ کشور تقسیم شدند .

به گفته وزارت بازرگانی ، در گروه دوم این فروش ها ، کشور عمان بیشترین خریداری را با 196.8 میلیون یورو که به طور عمده به دو هواپیمای حمل و نقل و خودروهای غیر زهره ای اختصاص یافتند، انجام داده است.

پس از عمان، کشورهای مصر و مالزی قرار دارند که به ترتیب ۱۳۸.۱میلیون یورو بابت ۵ هواپیمای حمل و نقل و ۱۳۵.۷میلیون برای یک هواپیمای حمل و نقل پرداخت کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زراتخانه های عربستان دارن پر میشن برای حمله به ایران حواستون به این سفیانیهای .. باشه

    • بدون نام

      پیشرفته ترین سلاح الان به قطر و امارات و کویت و عربستان دادن.اینشاالله ترامپ شروع جنگ را کلید بزنه تا تکلیف مردم روشن بشه.اونایی که با پارتی و نفوذ صاحب مال وخونه و شغل هستن باید اماده وداع با اموالشون باشن ما که چیزی نداریم از جنگ هم ترسی نداریم..اماده ایم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج