۴۴۲۴۱۴
۴۷ نظر
۵۰۰۳
۴۷ نظر
۵۰۰۳
پ

صدا و سیما حساب صراحت وزیر بهداشت را نکرد!

مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: سخنان صریح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه تلویزیونی «ثریا» نشان داد که هر گاه مقامات دولتی صریح باشند از عهده طعنه و کنایه های مجریان تلویزیون که می کوشند دستاوردهای دولت را زیر سؤال ببرند برمی آیند.

مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: سخنان صریح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه تلویزیونی «ثریا» نشان داد که هر گاه مقامات دولتی صریح باشند از عهده طعنه و کنایه های مجریان تلویزیون که می کوشند دستاوردهای دولت را زیر سؤال ببرند برمی آیند.

مجریان برنامه های سیاسی می کوشند خود را افرادی بی طرف نشان دهند که پیام مردم را منتقل می کنند اما غالبا در واقع نظرات سیاسی جبهه پایداری و مخالفان دولت را منتقل می کنند و این گونه ژست ها هم به دل مردم نمی نشیند که اگر می نشست اعتبار این دستگاه تا این حد نزول نمی کرد که وزیر کشور که خود روزگاری معاون رسانه رسمی بوده بگوید صدا و سیما اثر گذاری خود را از دست داده است.

مجری برنامه ثریا می خواست با پیش کشیدن بحث پاره ای پرداخت ها دکتر قاضی زاده هاشمی از موفق ترین وزیران دولت روحانی را به گوشه رینگ ببرد ولی وزیر بهداشت اجازه نداد و پرسید: چرا در دولت قبل ساکت بودید؟ چرا از طرح تحول سلامت سخن نمی گویید و مدام به تخریب دولت مشغولید؟

وقتی مجری به نظر سنجی های صدا و سیما استناد کرد قاضی زاده هاشمی بی درنگ پاسخ داد: نظر سنجی هایتان هم فیش های ادعای تان است که واقعی نیست.

قاضی زاده هاشمی شعار برنامه را هم به چالش کشید و گفت به جای « دیدبانی برای پیشرفت ایران» در حال تخریب دولت به قصد پسرفت ایران هستید.

به جای این که وزیر گوشه رینگ برود تا مجری متمایل به جبهه پایداری بتواند با پرسش های سیاسی خود او را زیر ضربه بگیرد این مجری بود که گوشه رینگ گیر افتاده بود.

احتمالا تصور می کردند جذابیت سوژه پرداختی های کلان این اجازه را می دهد که سخنان دیگر را هم در این چارچوب منتشر کنند اما قاضی زاده هاشمی چنین اجازه ای نداد و بارها گفت روش تان را عوض کنید.

هر گاه یک مقام مسؤول با اعتماد به نفس کامل در دام این گونه پرسش ها نیفتاده توانسته از عهده برآید و هر گاه مجری صدا و سیما را جدی گرفته در نهایت مغبون شده است.

تلویزیون رسمی در مقابل برخی مقامات خاضع و خاشع است و اگر هم جسارتی کند صد بار عذر می خواهد ولی به مردان دولت که می رسد نقش طلبکار به خود می گیرد و با تبختر به گونه ای صحبت می کنند که انگار با گماشته خود سخن می گویند.

منتها قاضی زاده هاشمی چنین اجازه ای نداد. کما این که در هفته دولت هم مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهوری چنین اجازه ای نداد و به مجری که می پرسید چرا از سه روحانی شکایت کرده اید گفت: اولا دولت از سه روحانی شکایت نکرده و از یک نفر شکایت کرده و اگر به روحانیت باشد هم آقای رییس جمهور روحانی است و هم خود من. بحث بر سر شکایت از حمید زیارتی مشهور به روحانی بود که علنا به رییس جمهوری اهانت کرده بود.

خود ما رسانه ای هستیم و دوست داریم مسؤولان پاسخ گو باشند و پرسش های چالشی مطرح کنیم اما چالش بازی های صدا و سیما واقعی نیست زیرا یقه یک وزیر را می گیرند ولی در مقابل غیر دولت صم بکم می نشینند و به نشان تایید سر تکان می دهند و در حالی از جانب مردم سخن می گویند که احساس نمی شود صدای مردم را منعکس می کنند.

وقتی وزیر اعتماد به نفس داشته باشد و مانند دکتر هاشمی نیازی به وزارت نداشته باشد و در بخش خصوصی هم صاحب امکانات و تخصص دلیلی ندارد باج دهد. ویژگی دیگر وزیر بهداشت این است که با سیاست بیگانه نیست و در خانواده ای سیاسی بالیده و می فهمد حال و هوای سیاسی « ثریا» چگونه است.

اگر صدا و سیما می خواهد بی طرفی خود را ثابت کند چرا با همه این گونه صحبت نمی کند؟ چرا در سوژه های دیگر جانب دار است و به دولت که می رسد اپوزسیون می شود؟ تازه نه با هر دولتی.

همین رفتارهاست که موجب می شود در مجادله هایی این گونه بیننده ای که به لحاظ سیاسی با مجری هم سو نیست حق را به میهمان صریح اللهجه بدهد.

«چرا در دولت قبل ساکت بودید،مردم حرف های شما را قبول ندارند، نظر سنجی هایتان هم مثل ادعاهای دیگرتان است، طرح تحول سلامت را چرا توضیح نمی دهید...» این جملات ثبت شده تا بار دیگر این گزاره به اثبات رسد در مقابل صدا و سیمایی که با مجریان دولت به چشم گماشته برخورد می کند اگراین گونه سخن بگویی کوتاه می آیند و در غیر این صورت مانند یک تلویزیون حزبی می خواهند اعضای دولتی را که نمی پسندند مواخذه کنند.

مصاحبه چالشی خوب است اما اولا از جانب رسانه ای که واقعا ملی باشد ثانیا با رعایت انصاف نه آن که اخبار ناموثق منشاء تحلیل و پرسش باشد ثالثا در قبال دیگران نیز چنین باشند نه آن که تنها در برابر وزیران دولت آن هم نه هر دولتی که این دولت یا دولت قبل از احمدی نژاد دلیر و منتقد شوند...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی وطنی

      ما که از این دولت جز تحکیم اشرافیت و فاصله طبقاتی چیزی ندیدیم. همه جا بیکاری تعطیلی کارخانه ها. دزدی فساد اداری

      پاسخ ها

      • حسین

        """مجری متمایل به جبهه پایداری""
        با سیاسی بازی گند زدید به همه چیز
        سریع برچسب می زنید تا حرف ها رو تحت تاثیر قرار بدید

    • ایرانی

      آفرین به قاضی زاده هاشمی
      خوب ضایع اش کرد

    • جنرال

      اولاصداوسیمای ماملی نیست دوم صداوسیماماجناحی هست سومابگوییدتلویزیون ورادیوبی خبر

    • شیرو

      احسنت

    • اواره

      مردم ایران وزیر بهداشت را دوست دارند. خدا توفیقشان دهد. طرح تحول سلامت واقعا به داد ما فقرا رسید.

    • بدون نام

      درود بر وزیر با غیرت

    • بدون نام

      مسولین صدا و سیما باید خجالت کشیده و استعفا بدهند، چون نماینده واقعی مردم نیستند

    • محمد

      آقای وزیر این صدا و سیمای میلی مگر از مردم خجالت میکشند شما خودتان را زیاد ناراحت نکنید این آقایان آدمهای احمدی‌نژاد و جبهه پایداری هستند.

    • آریا

      آقاهاشمی زنده باشی که پوزه صدا و سیمای میلی را به خاک مالیدی.

    • بدون نام

      چه مجری و صدا و سیما را بکوبند وزرا یا بلعکس اثری بر حال مردم ندارد. مردم در دل ناراضی هستند و اولین مورد نارضایتی مسائل کار و اقتصاد است.

    • بدون نام

      چرا از عملکر دهای بد یک وزارت خونه حرفی زده میشه به یه گروه ضد دولتی برچسب میزنید

    • بدون نام

      به شما چی میرسه چه از‌حقوق بگیران نجومی دفاع میکنید ما همسایه آن برنامه را دیدیم خوب وقتی آقای هاشمی میخواهد از غارتگران بین المللی دفاع کنه چه منفعتی برای شما هست کنه از او دفاع میکنید آقای هاشمی نمیخواد از طرح شکست خورده سلامت بگه بیاد ببینه کمر ملت زیر گرانی و بیکاری شکسته

    • بدون نام

      احسن جناب دکترهاشمی شیرمادر حلالت
      باشد.صداوسیمابایدخلاصه بشه به اخبار سراسری وچندسریال.این سیاسی بازی بایدتمام شود

    • بدون نام

      درحقیقت وزیر بهداشت دفاعی نداشت. از ایشان بعید بود که با مطرح کردن مسائل دیگر از جواب دادن طفره برود!

    • احمد

      والا از تمام اطرافیان همکاران وهمسایه های خودم سوال میکنم کسی صداوسیما نگاه نمیکنه کل برنامه هاش اصولگراییه مردم ازاین جناح خسته شدن از تندروی از تحریم از افراط خسته شدن اصولگریان محبوبیتی بین مردم ندارن وانتخابات به روحانی رای میدهند گرچه از دستمزد کارگران انتقاد میکنیم انشاالله که درست بشه

    • سوخته دل

      سلام
      خود به موضع مجری انتقاد میکنی و دقیقا خود جای او نشسته و...
      بخاطر این موضع یکطرفه و مخربانه برنامه تون رو از گوشی حدف میکنم
      خوشم نمیاد از چنین افرادی...

    • سینا

      وزیر محترم بهداشت مرد بزرگوار و نیک اندیش است اما کاش دولت ما نصف همین اندازه که در مقابل خودی ها و هموطنان موضع گیری میکند ، در مقابل دشمنان هم که شب و روز به ملت اهانت میکنن موضع میگرفتند و پاسخ میدادند .

    • بدون نام

      کی فکرشو میکرد ماهم بیمه درمانی بشیم
      بدون شغل بدون پول بدون پارتی
      وقتی بچه خودتون مریض میشه حرف منو میفهمید
      درود بر وزیر بهداشت دمت گرم خدا قوت

    • بدون نام

      وزیر بهداشت چون حسابش پاک است،حرفهایش و کارهایش همسو است.
      حساب این ادم از بقیه جدا است.
      کاش از این افراد چشم و دل سیر و باسواد و اصیل و دلسوز واقعی و مسلمان به معنای واقعی کلمه در دولتمردان زیاد شوند.
      امام زمان حافظ و نگهبان این افراد باشد

    • احمدیزدانی

      درودبروزیرمحترم بهداشت اقای دکتر هاشمی .............. اگرنیامده داشته باشد عمرانبایدجلودوربین بیا ید آماندارد

    • بدون نام

      در این که صدا و سیما به انصاف نیست بحثی نیست اما خدمتگزاران مملکت باید جوابگو باشند و فرا فکنی نکنند.اگر کسی تهمتی هم زده,با دلیل و منطق جواب بدهند و قضاوت را به بینندگان واگذار کنند.این رسم بدی است که خدمتگزاران به جای جواب,رفتار زشت از خودشان نشان دهند.

    • بدون نام

      درود بر وزیر بهداشت

    • بدون نام

      چرااین قدرتملق دولت می دیدایا جز اشرافییت وتملق کدخداچیزدیگری دیدید.بابابس کن.صداسیماراتضعیف نکن عاشق من وتو

    • رضا

      درود بر وزیر محبوب

    • دیده بان

      آفرین بروزیرپرکاروباغیرت.خداقوت آقای دکتر هاشمی.

    • بدون نام

      اگه وزیر خیلی مرده بیاد جلوی زیر میزیها و بدرفتاریهای تو بیمارستانها و عدم پاسخگویی هارو حل کنه وگرنه هر کسی پشت میکروفون میت نه هر چیزی دلش خواست بگه دلیل صالح بودنش نیست. فقط شعار....

    • عمو

      صدا سیما پی نی کیوی زمانه هست....

    • بدون نام

      اتفاقا به نظر من كه طرفدار هيچ حزب وجناحي نيستم،اگر چه وزارت بهداشت در مورد طرح تحول سلامت كارهايي كرده كه مفيد بوده كه البته ايرادات دزيادي هم داره كه دست اندر كاران و كارشناسان خوب ميدونند منظور بنده چيه! اقي وزير و وزارت و دوستان ايرادات و نا عدالتي ها و حق خوريهاي زياد و پرداخت غير منصفانه به پزشكان رو زير طرح تحول قايم كرده اند،
      برترينها لطفا بيطرفانه ايندفعه پيام رو بزار
      گر چه كه نويسنده كه به متهم ميكنه ديگران رو به جانب داري تلويزيون از دولت قبل ،پر واضحه كه ايشان هم طرفدار وزير يا دولت فعلي يا پزشكان احيانا فاميل است!!!

    • بدون نام

      تمام وزرای دولت دکتر روحانی باید با همین صراحت با مجریان صدا و سیما برخورد کنن تا به خودشون اجازه ندن به راحتی به دیگران توهین کنن

    • بدون نام

      تنزل صدا سیما درحد غرض ورزی جناحی درمملکتی که باید صدای واحد برخیزد یک فاجعه است نکند با این روند مردم به صدای آژیر هم بی تفاوت باشند.اخبارمهم ودست اول ازهمین رسانه ها و مجلات خبری است .که گاهی پس از24ساعت از صدا وسیماوپخش شده وب وی کهنگی میدهد. آقای وزیر لایق هم خیلی ایثار کرده که توانسته حرف دلش را بزند..

    • فرشید

      هموطن گرامی که میگویید این دولت اشرافیگری رو تحکیم بخشیده
      آیا دولت قبلی بانی این اشرافیگری نبوده؟؟
      آیا این دولت طرح هایی که در دولت قبل بدون برنامه ریزی و نگاه به بودجه رو شروع کرد رو انجام نداده؟؟

      دوست عزیز لطفا نیمه خالی لیوان رو نبین

      ملت باید متشکر وزیر بهداشت باشه که بفکر ملت ه،نه بفکر هم حزبی هاش

    • بدون نام

      درسته دولت ضعف داره ولي وزير بهداشت اقاي هاشمي .اكه دو نفر را قبول داشته باشم اوليش شمايي.
      واقعا ممنون بابت زحمات بي منتتون

    • عباد

      معلومه که نیازی به وزارت نداره بابدهی کلان کلینیک نور فرار کرد حق حقوق جهادگران ونداد معلومه حتما با این زرنگ بازی هاش رییس جمهور هم میشه ،،،،بسوزه پدر ریا وفریبکاری ، بهش بگین بدهی شهرداری نور کی پرداخت کرده !!،؟؟

    • بی نام

      درود به شرفت دکتر

    • کهن

      صدا وسیما میلی است . وزیر بهداشت بنده خدا درست می گوید.

    • سرباز ولایت

      با سلام
      من بر خلاف نگارنده این خبر اعلام می کنم که جناب قاضی زاده که در ظاهر از وزیران زحمت کش و محبوب دولت محترم هستند،دست پیش گرفتند که از پشت نیفتند،زیرا از یک شخصیت محبوب و زحمت کش که تمام فعالیت ها و برنامه های وزارتخانه اشان برای مردم مشهود است نباید در یک برنامه تلوزیونی چنین برخورد کنند.زیرا این عکس العمل تنها ضعف وزیر محترم را میرساند و فرار از پاسخ گویی است لذا لزومی ندارد جناب قاضی زاده با دفاع غیر منطقی از عملکرد منفی دولت نقاط مثبت خود و وزارتخانه مطلوبش را زیر سوال ببرد.البته ما در این وزارتخانه فقط طرح سلامت را نقطه قوت و مثبت می دانیم در صورتی که هزاران مشکل و ایراد به وزیر محترم و مجموعه ایشان وارد است پس باید بعنوان یه مسئول جوابگوی مردم باشیم حالا چه مجری خلاف واقع صحبت کند چه موافق.ما مسئول اعمال و کردار خودمان هستیم و در مقابل خدا و مردم که ولی نعمت شما مسئولین هستند هستیم و سعی کنیم که در راه و مسیری گام برداریم که خدا و بنده خدا از ما راضی باشد نه اینکه جنابان از ما.

    • بدون نام

      دلمون خنک شد زد تو ذوق این مجریانه متملق و ریاکار و روءسای دروغگوشون.صدا و سیما در این مملکت مقبولیت زیر ۵درصد رو هم نداره اما به پشتوانه قدرت دارد رو اعصابمون راه میره کاش طوری میشد که رسانه ای که بودجه از دولت میگیره رئیسش وزیر میبود و برای مخالفین هم رسانه های دیگر و آزاد قائل میشدند

    • ناهید

      اسم رسانه ملی دیگه مضحک شده چون دغدغه همه چیز رو داره جز ملت ایران

    • بدون نام

      درود به شرف وزیر بهداشت

    • بدون نام

      حالا چون تو دولت قبلی فساد بوده وزیر بهداشت مملکت الان مجوز داره که فساد مالی انجام بده؟

    • بدون نام

      چرا هرجا کم میاردبه بگردن دولت قبلی

    • مرد حق

      مسأله تأسف برانگیز سیاست صدا و سیماست که با روش های مختلف اسم رئیس دولت قبل رو به مردم یادآوری میکنه به نظر من انتقاد از عملکرد دولت قبل باعث بقای عوامل حامی و وابسته به آن دولت که کماکان فعالیت ویروسی دارند میشه... به نظر من فقط هرجا حرف از محاکمه میشه باید اسم دولت قبل رو آورد نه در بحث های انتقادی. شرط انصاف و انسانیت و مسلمانی است که از عملکرد خوب وزارت بهداشت بالاخص دکتر هاشمی تقدیر بشه چون واقعا مردم اصلاح نظام درمانی و بهداشتی رو احساس میکنند. چرا رسانه به اصطلاح ملی شعور مردم رو به بازی میگره.

    • مرد حق

      صدا و سیما فقط زحمت بکشه یه سری سریال کره ای و ژاپنی خریداری کنه و عصر جمعه پخش کنه تا مردم روز جمعه خوبی داشته باشن برنامه های طنز حزبی مثل ثریا هم واسه خندوندن مردم خوبه لطفا چند نوبت تکرار کنن دور هم شاد شیم خندوانه و دورهمی رو بیخیال. ادمین بچاپ لطفا که ایرانم آرزوست.

    • مرد حق

      سانسوریسم... نظر من رو با اعمال حذفیات درج .

    • بدون نام

      بهترین نام برای صداوسیما،همان است که رئیس جمهورفرمودند«تلویزون میلی»!!

    • مسعود

      دکتر هاشمی جزو سلامت ترین و خدمتگزارترین وزرای نظام جمهوری اسلامی هستن.دلسوزانه و با تعصب به مردم کار کردند توی این دولت.خدا توفیق بیشتر بده بهشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج