adexo3
۴۴۲۹۳۰
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

۳ میلیارد دلار برای رفع مشکلات آموزش و پرورش

معاون عمران وزیر آموزش و پرورش گفت: رفع مشکلات آموزش و پرورش کشور نیازمند تصویب اعتبارسه میلیارد دلاری مصوب شده توسط کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس است.

خبرگزاری مهر: مرتضی رئیسی عصر امروز جمعه در حاشیه آئین افتتاح مجتمع ورزشی و خیرساز زنده یاد حاج کاظم ریسمان سنج در جمع خبرنگاران دزفول اظهار کرد: ۱۰ درصد از مدارس کشور یعنی ۱۰ هزار فضای آموزشی که مربوط به دوران قبل از انقلاب هستند نیاز به تخریب و بازسازی مجدد دارند.

وی افزود: ۲۰ درصد از مدارس کشور نیز نیازمند مقاوم سازی هستند بنابراین باید گفت ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی کشور از استانداردهای لازم فاصله دارند.

معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور تصریح کرد: مطابق با آخرین اطلاعات دریافتی، کمیسیون تلفیق مجلس در برنامه ششم توسعه مصوب کرده تا سه میلیارد دلار اعتبار از محل مازاد درآمد نفتی کشور، یا از منابع عمومی و کاهش هزینه شرکت ها صرف مطالبات آموزش وپرورش کشور شود.

رئیسی با تاکید براینکه نظام تعلیم و تربیت کشور نیازمند این اعتبار است، گفت: امیدوار هستیم این اعتبار که در راستای سند تحول آموزش و پرورش کشور است در صحن علنی مجلس نیز به تصویب نمایندگان برسد.

وی تاکید کرد: اگر این اعتبار سه میلیارد دلار توسط نمایندگان مجلس تصویب و به حساب آموزش و پرورش واریز شود نه تنها مشکلات آموزش و پرورش خوزستان و دزفول بلکه مشکلات آموزش و پرورش در تمام کشور برطرف خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور ادامه داد: بدین ترتیب جمهوری اسلامی ایران طی یک برنامه پنج ساله صاحب و مالک مدارس ایمن و عاری از هر گونه کمبود و محدودیت خواهد شد.

رئیسی بیان کرد: با این اعتبار می توان تمام ۳۰ درصد مدارس مذکور در کشور را استاندارد سازی کرد که پس از افزایش ایمنی، مقاوم سازی و تخریب و بازسازی مدارس به افزایش کیفیت این فضاهای آموزشی خواهیم پرداخت.

۱۰ درصد مدارس کشور دونوبته هستند

وی درادامه با بیان اینکه ۱۰ درصد از مدارس کشور دو نوبته هستند، گفت: این معضل موجب کاهش کیفیت آموزش و پرورش در مدارس مذکور خواهد شد.

رئیسی افزود: با سایر منابع و به ویژه کمک های خیران تمام تلاش ما حذف این مدارس و بروز آوری فضاهای آموزشی در کشور خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور بیان کرد: بنابراین امیدوار هستیم تمامی نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان استان خوزستان که درک بیشتری از مشکلات موجود دارند اعتبار مذکور را به عنوان مطالبه و نیاز اصلی آموزش و پرورش به تصویب برسانند.

۳۰ درصد از مدارس خیرساز هستند

رئیسی در ادامه با بیان اینکه ۳۰ درصد از مدارسی که در سال جاری تحویل داده شده پروژه های خیرساز بوده است، ادامه داد: استان خوزستان در این میان هم از نظر تحویل فضاهای آموزشی خیرساز و هم از نظر برخورداری از جمعیت فراوان خیران سهم بالایی داشته است.

مردم دزفول حق بزرگی دارند

وی دزفول را یک شهر خیرخیز برشمرد و توضیح داد: مردم این شهرستان چه در زمان انقلاب و چه در زمان جنگ تحمیلی حق بزرگی به گردن نظام و کشور دارند و ما نیز قبول داریم که بسیاری از زیرساخت های این شهر به واسطه جنگ تحمیلی تخریب شده است.

رئیسی عنوان کرد: در این سفر تمام تلاش خود را در زمینه کاهش مدارس دو نوبته، رفع مشکلات گرمایشی، سرمایشی و سایر تجهیزات مدارس این شهرستان خواهیم کرد تا دزفول به حق خود در زمینه آموزش و پرورش برسد.

وی همچنین بیان کرد: باید اقدامات به گونه ای باشد که ما بیشتر از خیران، کمک حال دانش آموزان دزفول به ویژه دانش آموزان مناطق روستایی و محروم این شهرستان باشیم که در این زمینه از هیچ تلاشی دریع نخواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرعلیان

      اموزش پروش مشکل این همه دولار ندارد مشکل اصلی راحل کند که بازنشسته ها رادوباره سرکار میبرد این همه جوان لیانس وفوق لیانس بیکار دوبل حقوق نده جوانان جدید را پذیرش کند این همه دولار دلار نکند این مشکل اصلی هست این درد جامعه هست نه دولار

    • ایرانی

      خب پول دو هفته فروش نفت مونه @ چیزی نیست که

    • بدون نام

      شما بگو مدارس دو نوبته چجور باعث پایین امدن کیفیت میشه؟؟

    • بهروز

      راستی وزیر جدید هستش ؟افتابی نمیشه ؟گفتم خدایی نکرده کثالت دارن خواستم از حالش باخبر بشم نکنه فرهنکیان دوباره از دست ایشونم ازرده خاطر بشن ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج