جاباما
۴۴۳۳۰۸
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

آزادسازی حلب، نقشه استکبار را ناکام گذاشت

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آزادسازی حلب در سوریه از تصرف نیروهای تکفیری به مثابه شکستن شاخ غول بود و نقشه استکبار در تعدی به ملت های منطقه را ناکام گذاشت.

خبرگزاری ایرنا: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آزادسازی حلب در سوریه از تصرف نیروهای تکفیری به مثابه شکستن شاخ غول بود و نقشه استکبار در تعدی به ملت های منطقه را ناکام گذاشت.
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی شامگاه شنبه در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه استان فارس در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز افزود: کشورهای استکباری به دنبال آن بودند که در شمال سوریه حکومتی به مرکزیت حلب ایجاد شود و تقسیم سوریه را در سر می پروراندند که این نقشه آنها شکست خورد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: طراحی آنها محدود به بی احترامی به حرم های مطهر در سوریه نبود بلکه در گام های بعدی به دنبال توهین به حرم های مطهر در عراق و مشهد مقدس نیز بودند.

وی ادامه داد: با توجه به این که سوریه در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد و تاکنون تسلیم خواسته صهیونیست ها نشده و تن به ذلت نداده است، از این رو حفظ تمامیت ارضی این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

محمدی گلپایگانی اظهار کرد: مقاومت سوریه در برابر صهیونیست ها درحالی است که بسیاری از کشورهای عربی برای ارتباط با رژیم صهیونیستی صف کشیده اند.

وی با اشاره به موقعیت سوریه در محور مقاومت گفت: سوریه نقش مهمی در پشتیبانی از گروه مجاهد و مبارز حزب الله لبنان دارد، حزب اللهی که رژیم صهیونیستی را در جنگ ۳۳ روزه شکست داد، رژیمی که پیش از آن در مدت ۶ روز بخش زیادی از کشورهای عربی شامل صحرای سینا، بلندی های جولان و بخشی از اردن را تصرف کرد اما در برابر حزب الله شکست خورد.

** ایران با اقتدار زیاد در محافل جهانی حضور دارد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که ایران اسلامی از اقتدار بالایی در جهان برخوردار است، گفت: اکنون ما در شرایطی هستیم که همه اظهار می کنند که بدون حضور ایران اگر بخواهد صلحی واقع شود امکان پذیر نیست، ایران امروز با هیبت و هیمنه قوی در محافل جهانی حضور دارد.

** عنوان زیبا برای شهر شیراز

محمدی گلپایگانی در ادامه با ابلاغ سلام گرم رهبر معظم انقلاب به مردم شیراز و استان فارس گفت: ما خاطره سفر با برکت اردیبهشت سال ۸۷ ایشان به استان فارس را فراموش نمی کنیم ، زن و مرد و پیر و جوان مردم این شهر در مسیر حرکت مقام معظم رهبری به استقبال آمدند که این ارادت قلبی است و این ارتباط خدایی است .

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز بجا و بسیار شایسته لقب سومین حرم اهل بیت (ع) را برای شیراز برگزیدند، این لقب زیبایی است ، این حرم اهلبیت باید تا ابد باقی بماند که این افتخاری برای شیراز است.

** توصیه به طلاب جوان

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با توصیه به طلاب جوان برای حرکت در مسیر تبلیغ دین اسلام، خطاب به آنها گفت: شما که لباس رسمی دین را می پوشید، سرباز رسمی امام زمان (عج) خواهید بود، باید احترام این لباس را نگه دارید، در این لباس نباید هر کاری را انجام داد ، لباس روحانیت تقدس دارد و باید شان و منزلت ان را حفظ کرد.

وی اضافه کرد: باید هوشیار بود چرا که امروز روحانیت آماج اهداف شوم استکبار است و استکبار می خواهد که این قشر از انظار و چشم مردم بیفتد، شما طلاب جوان باید شان لباس روحانیت را حفظ کنید .

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه جامعه ما همچنان نیازمند تقویت حضور روحانیت در همه عرصه ها است ؛ گفت: هم اکنون بیش از 70 هزار روحانی و طلبه در قم تحصیل می کنند ، 15 هزار طلبه خارجی هم تحصیل می کنند ، اما کشور همچنان با کمبود روحانی روبروست، تهران به عنوان پایتخت تشیع با کمبود روحانی روبرو است ، بسیاری از روستاهای تهران حتی یک آخوند هم ندارد ، حتی یک روحانی برای آنکه نماز میت را بخواند نیست ، روحانیون جوان در یک شهر و در یک مکان نمانند ، بروند به مناطقی که به آنها نیاز بیشتری است .

در این آیین، ۹۴ نفر از طلاب جوان حوزه های علمیه استان فارس با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) معمم شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیرزاد

      من آزادی حلب را چون آزادی خرمشهر یکی میدانم چون هر دو را خدا آزاد کرد آنجا بارهبری امام واین بارهبری ولی امرمسلمین جهان

    • نصر

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج