adexo3
۴۴۳۳۵۶
۲۰ نظر
۵۰۰۳
۲۰ نظر
۵۰۰۳
پ

دورهمی های مدیری تفرقه برانگیز است

وقت آن فرارسيده كه سردمداران سازمان صداوسیما در قبال افكار عمومي هوشمندانه‌تر عمل كنند و به اين موضوع واقف باشند كه امروزه با گسترش فضاي مجازي، دوران تك‌صدايي بودن به سر رسيده

قانون نوشت: وقت آن فرارسيده كه سردمداران سازمان صداوسیما در قبال افكار عمومي هوشمندانه‌تر عمل كنند و به اين موضوع واقف باشند كه امروزه با گسترش فضاي مجازي، دوران تك‌صدايي بودن به سر رسيده

صداوسيما روزهاي آرامي را نمي‌گذراند و به نظر مي‌رسد اين روزها تقابل اين سازمان با دولت مردان به حداكثر ميزان ممكن رسيده است. اختلاف نظري كه در مواردي مصداق عيني و بارز آن دامنه‌ وسيعي پيداكرده و واكنش‌هاي زيادي را در برداشته است-مانند نامه‌ دو وزير دولت تدبير و اميد به رييس سازمان صداوسيما و شكايت از جهت‌گيري اين سازمان در قبال اخبار وزارت‌خانه‌هايشان- و در مواردي هم برنامه‌سازان صداوسيما در جهتي حركت كرده‌اند كه شائبه‌ سفارشي بودن برنامه‌هاي اين سازمان براي تخريب يا تضعيف دولت در ميان افكار عمومي شكل گرفته است.

دامنه‌ منتقدان از هاشمي تا واعظي

بعد از پخش شدن فيلم، عصبانيت وزير بهداشت از عملكرد سازمان صداوسيما كه بازتاب گسترده‌اي در فضاي مجازي داشت،عباس آخوندي وزير مسكن و شهرسازي دولت روحاني، نامه‌اي سرگشاده به علي عسگري نوشت و سياست‌هاي صداوسيما را به باد انتقاد گرفت.انتقاد وزير شهرسازي دولت اميد به پوشش خبري صداو سيما از حادثه‌ تاسف‌بار برخورد دوقطار در سمنان مربوط مي‌شد.در بخشي از نامه‌ آخوندي آمده بود« چهارشنبه ۲۴/۹/۱۳۹۵ شهروندان به وضوح دیدند و شنیدند که به مدت ۱۰ ساعت در تمام بسته‌های خبری صداوسیما و در زیرنویس‌های خبری و مشخصا شبکه خبر اخبار دروغ، تحریف شده و جریان‌سازی علیه وزارت راه و شهرسازی جریان داشت. صداوسیما با تکرار سخنان برخی نمایندگان محترم و رییس جلسه، گزارش کمیسیون را وارونه جلوه داد و حقیقت را قلب کرد. در همان جلسه، نمایندگان دیگری بودند که از وزارت‌خانه و عملکرد سیستم دفاع کردند، لیکن دریغ از حتی یک اشاره کوچک. »
وزير شهرسازي در نامه خود با عنوان كردن اين موضوع كه:«آیا آنان که صدا و سیما را ابزار کرده‌اند و خون جان‌باختگان را دستاویز تصفیه حساب سیاسی خود قرار داده‌اند نمی‌دانند که گزارش‌گری گزینش‌گرانه و برجسته‌سازی امور حاشیه‌ای و یا دروغین و بازی با افکار عمومی برای مطامع گروهی تا چه حد خطرناک است؟ در این میانه یکی به فکر فروش کالای روسی است و دومی به فکر فروش ریل است و در این آشفته‌بازار، سیاست‌بازان مقصر تعیین می‌کنند.» به صراحت صداوسيما را نه تنها به جهت‌گيري در راستاي منافع گروهي خاص، بلكه به وارونه نشان دادن حقيقت در جهت تضعيف دولت متهم مي‌سازد. نكته قابل توجه اين نامه در اين است كه وزير راه عنوان مي‌كند كه در جهت تصحيح خبر به منظورِ آشكار ساختن حقيقت سه بار شخصا با رييس سازمان صداوسيما تماس گرفته اما تا ساعت ۹ شب هیچ‌گونه تصحیحی در اخبار صورت نگرفته است.

دورهمي هاي شائبه‌ساز!

بعد از جنجال‌هاي مرتبط با نامه‌‌ آخوندي و نقدهاي فراوان نسبت به عملكرد سازمان صداوسيما،موضوعي كه بار ديگر اين سازمان را خبرساز و سيل هجمه و انتقادات را روانه آن كرد،موضوع برنامه‌ دورهمي و اظهارنظر مجري آن در مورد حق طلاق بود. برنامه‌اي كه واكنش شديد افكار عمومي را نسبت به طرح چنين موضوعي در قالب هجو در سازمان صداوسيما در پي داشت. فعالان حقوق زنان و حتي افراد عادي جامعه شروع به انتقاد از اين سازمان كردند كه چه‌طور است امروز سازماني كه بنا بر فرمايش حضرت امام (ره) قرار بوده دانشگاه ملي باشد اينچنين با آموزه‌هاي غلط و نابه‌جا، اهداي حق طلاق به زنان از سوی شوهرشان را ناديده گرفته و آن را مايه‌ خفت مرد خانواده عنوان مي‌كند.

اگرچه مسئولان اين سازمان و برنامه‌سازانش در قبال اين انتقادات موضع‌گيري و اعلام نظر نكردند، اما هنوز يك هفته از پخش قسمت جنجالي برنامه‌ دورهمي در خصوص حق طلاق زنان نگذشته بود كه باز هم اين برنامه خبرساز شد،اين بار هم با اظهارنظرات مجري در قالب پلاتويي كه گفته مي‌شود شخص وزير امورخارجه را به انتقاد گرفته است.

بعد از پخش اين قسمت دورهمي هم باز فضاي مجازي پر شد از انتقاداتي كه صحبت‌هاي مهران مديري را جنجالي تازه عليه دولت مي‌پندارند و مي‌گويند كه منبع اشارات مجري برنامه شخص دكتر ظريف بوده كه البته گروهي هم مخالف اين نوع نگاه هستند و معتقدند كه مديري نه تنها شخص ظريف، بلكه كل دولتمردان بعد از انقلاب اسلامي را مورد هدف قرار داده. عده‌اي هم مخالف اين نگاه سياسي به برنامه‌ مديري هستند و مي‌گويند كه تا اين حد سياسي نگاه كردن به يك برنامه تفريحي درست نيست.

كمي هوشمندانه‌تر لطفا!

درست يا غلط وموافق يا مخالف، بايد توجه داشت كه عملكرد صداوسيما در اين سال‌ها همواره به گونه‌اي بوده كه چنين شائباتي را در خصوص جناحي عمل كردن اين سازمان به‌وجود آورده است.موضوعي كه همواره مورد انتقاد دولتمردان يازدهم بوده و حتي اعتراض رييس جمهور را هم در پي داشته است.

اعتراضي كه مصداق‌هاي آن بسيار است؛ از سانسور سخنراني‌هاي رييس‌جمهور تا گزارش‌هاي جانبدارانه جناحي و حتي دعوت از حدادعادل در برنامه‌ خندوانه. سفارشي بودن صداوسيما شايد بزرگ‌‌ترين آسيبي كه در پي داشته باشد محدودكردن دامنه‌‌ مخاطبان رسانه‌ ملي و از دست رفتن اعتماد عمومي به اين سازمان باشد .

مساله‌اي كه يقينا براي وحدت ملي و انسجام سياسي كشور هزينه‌تراش است. اگرچه به طور قطع نمي‌توان گفت كه برنامه‌هاي اين سازمان به عمد در اين مسير تعريف و برنامه‌ريزي شده اما وقت آن فرارسيده كه سردمداران اين سازمان در قبال افكار عمومي هوشمندانه‌تر عمل كنند و به اين موضوع واقف باشند كه امروزه با گسترش فضاي مجازي، دوران تك‌صدايي بودن به سر رسيده و صدا و سيما ديگر تنها كانال و مرجع انتقال اخبار به مخاطبان نيست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      خیلی خوبین اعتراضم میکنید راست میگن انتقاد در مایه طنز میتونه هر طوری که مخاطب دوست داره برداشت کنه اینکه شما دولتمردان اینگونه برداشتی کردین حتما ارتباطی دارین با این انتقادها وگرنه کسی اسم نبرده در مورد حق طلاق مرد وزن برید دادگاه ببنید چه خبر این برنامه واقعیت که در جامعه داره اتفاق می افته رو داره در مایه طنز نشان میده شما نگران امار طلاق بد بختی مردم نیستید ولی نگران یه برنامه که یک ساعتی مردم از ماهواره دور میکنه هستین واقعا که ........

    • حاج مرتضی

      حقیت تلخ است بنظر ماکه مخاطب دایمی تلوزیون هستیم اقای مدیری عین واقعیت رامیگوید مگردراین کشور مدیر ترسو ویامدیری داریم که نتواند حق خودش رابگیرد حالا یک چیز توی این مملکت هست اینه لازم نیست مدیر برای گرفت حقش خیلی شجاع باشه کمی زرنگ باشه میتونه حق خیلیها رابگیره برای خودش مثل بابک زنجانی خاوری ... وامثالهم اگراسم کسانی که زرنگ وقوی هستند نوشته نشده مارا به بزرگواری خودشان مورد عفوقراردهیددرپایان برهمه شما مدیرانی که فقط بفکر خودتان وخالی کردن بیت المال هستید هزاربار لعنت خدا کنه .. لطف کن سانسور نکن الحمدالله مملکت ماازاین ادمها نداره همه پاک هستند اون چند نفر+نهصدتانجومی اینها خارجی هستن که ....

    • مسعود

      سلام.اتفاقا" برنامه دورهمي خيلي هم عاليه.هرکي نظر ديگه اي روي صحبتهاي آقاي مديري داره اعلام کنه.اينکه درست نيست چون بعضيها بدشون مياد پس هيچ کس هيچي نگه...!

    • بدون نام

      چون حرف حق را خوب به تنور میچسپانه!
      از قدیم گفتن حرف حق تلخه !

    • محمد مددی

      برنامه خوبی است برنامه سازنده می باشد

    • ایرانی

      چرت پرت نگید لطفا

    • بدون نام

      هرکی یه چیزیش میشه فوری به خودش میگیره وگرنه دلیلی نداره .کلا مطلب مزخرفی بود.

    • ناشناس

      میگن فحش رو بندازی زمین صاحبش میاد ورش میداره، الان هم اینا که بهشون برخورده دقیقا مصداق همین حرفن!!!

    • بدون نام

      اقایون همگی گلن، انتفاد نکنید، مملکت هم گل و بلبل، هیچ مشکلی هم نیست، عجب رویی

    • بدون نام

      خخخخخ حالا سوژه شد مهران مدیری!چیه حرف حق تلخه؟مهران مدیری حمایتت میکنیم

    • پویا

      چی شده داغ کردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حرف حق خیلی تلخه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یکی هم که پیدا شده از مشکلات مردم حرف میزنه براش حاشیه درست می کنین. مدیری حمایتت می کنیم

    • محمد

      متاسفم برای شما که حتی تحمل یک نقد رو هم ندارید . وقت شعار که میشه همه فرهیخته و نقد پذیرید ولی در عمل به اندازه بی سواد ترین افراد هم درک ندارید

    • بدون نام

      وزیر پژشگها ووزیر راه بخاطر دوربین همراه بودن ولفاظی های عوام فریبانه شان تحمل یک نقد کوچک وساده رو ندارن اگه همین مدیری برعکس عمل کرده و دروغ میگفت انوقت وزیر پژشگها موج سواری میکرد مثل اتفاقات پژشک اردبیلی وپژشگ تبریزی و... ولی الحمدالله خیط میشه ودستش رو میشه حالا داره به مدیری که من برنام هاشو از اول دوست داشتم گیر میدهند

    • بدون نام

      ... اقای مدیری هرکاری بکنه وبگه کم هست وباید بیشتر حرف مردم رو برنه خیلی خوب گفته از حق طلاق ومسئولین ناتوان بروند در خونه بشیند (دروربر مدیری)

    • سمیرا

      ازقدیم گفتن حرفوکه بندازی زمین صاحبش پیدا میشه.اگر کارشما بی نقصه پس نباید حرف رابه خودتون بگیرین اگرهم ایراد دارین به جای قطع برنامه ی دورهمی برید مشکلاتتونورفع کنید .مدیری محبوب ایرانه و کارش درسته.

    • سنا

      به جای گیر دادن به مدیری ایرادات کارخودتونو رفع کنید که سوژه نشید.مدیری یه دونه س

    • بدون نام

      دورهمی خیلی هم عالیه

    • بدون نام

      جماعتی از مسئولین چنان مشغول ایجاد تفرقه هستند که نمی‌گذارند نوبت به دیگران برسه.
      این بندهٔ خدا هم به نظر من چیز ناحقی نگفته که عامل ایجاد تفرقه باشه.

    • بدون نام

      واقعا خجالت نمیکشین از این همه اعتراض های بی معنی
      شما اگ راست میگین مشکلات مردمو رفع کنین لزومی نداره بشینین راجب یه برنامه نظر بدین و اعتراض کنین...
      اصلا مدیری هرچی بگه حق داره مردمم پشتشن
      راست میگین یکار کنین مردم انقد ک ب مدیری علاقه دارن ب شما داشته باشن...
      انقدم الکی خودتو نو مدافع حق مردم نشون ندین ک بهتون اصلا نمیاد...

    • بدون نام

      مدیری من یکی ک همایتت میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج